Na mocy nowych unijnych przepisów wynikających z europejskiego Aktu o rynkach cyfrowych (ang. Digital Markets Act) Polacy, jak i 400 milionów mieszkańców UE mają możliwość zmiany domyślnej przeglądarki w systemie iOS i Android. Najnowsze badania wskazują, iż 82% Polaków jest otwartych na wypróbowywanie nowej przeglądarki.
Z ankiety przeprowadzonej przez przeglądarkę Opera wynika, iż 87% użytkowników w Polsce wybierając przeglądarkę internetową, stawia na pierwszym miejscu większy wybór i transparentność. 54% zadeklarowało, że ich samo przeglądanie Internetu zmieniło się na lepsze właśnie po zmianie na inną przeglądarkę.
Co ciekawe tylko 13% woli pozostać przy swojej dotychczasowej przeglądarce. Prawie jedna czwarta ankietowanych (24%) w Polsce nie była świadoma tego, że może zmienić domyślną przeglądarkę na swoim mobilnym urządzeniu.
Natomiast 48% nigdy nie tego nie zrobiło. 69% respondentów przyznaje, że korzysta ze swojej dotychczasowej przeglądarki jedynie z przyzwyczajenia.