Red Carpet Media Group jest zadowolone z wyników za 2023 rok, które uważa za doskonałą bazą do dalszego rozwoju zarówno oferty telewizyjnej oraz VOD, poinformował ISBtech Leszek Kułak, przewodniczący Rady Nadzorczej Red Carpet Media Group. Oczekuje, że uzyskanie licencji na kanał CTV9 powinno mieć znaczący wpływ na przychody grupy.

Wszystkie osiągnięte przez Red Carpet Group wskaźniki tzn. przychody ze sprzedaży, EBITDA oraz zysk netto  są w obszarze dwucyfrowych wzrostów w stosunku dorobku 2022 i są zgodne z założeniami i oczekiwaniami. Spółka realizuje szeroką nowatorską strategię rozwijania zrównoważonego biznesu medialnego od tradycyjnej telewizji linearnej poprzez ofertę własnej Platformy VOD, aż do oferty programów na międzynarodowe komercyjne Platformy FAST. Rozwijane jest portfolio programów własnych oraz licencyjnych co skutkuje stałym wzrostem oglądalności kanałów telewizyjnych. Premierowa oferta zagranicznych seriali na Platformie VOD REDGO.film buduje stabilną bazę jej użytkowników. Uzyskane wyniki są też doskonałą bazą do dalszego rozwoju zarówno oferty telewizyjnej oraz VOD. Spółka wzięła skuteczny udział w konkursie KRRiT na uzyskanie koncesji na nadawanie programu w ramach multipleksu naziemnego MUX-8 – tłumaczy Kułak.

Wyniki RCMG za okres 12 miesięcy zakończonych 31 grudnia 2023 roku charakteryzują się znaczącym wzrostem we wszystkich podstawowych wartościach finansowych, w stosunku do analogicznego okresu roku 2022. Przychody ze sprzedaży wyniosły 11,7 mln zł, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Z kolei zysk netto wzrósł o niemal 40% do 4,1 mln zł. EBITDA w 2023 roku wyniosła 5,9 mln zł, co oznacza wzrost o 55% w stosunku do 2022 roku.

W układzie rodzajowym struktura przychodów RCMG za 2023 rok prezentuje się następująco: Przychody z reklam: 45%; Przychody subskrypcyjne: 15% (abonamentowe); Przychody ze źródeł per-pay-view: 23%; Inne źródła przychodów: 17%.

W okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku platforma REDGO podwoiła liczbę zarejestrowanych subskrybentów w stosunku do analogicznego okresu roku 2022. Z kolei oferta kontentowa Red Carpet Media Group została wzbogacona o kolejne odcinki kultowych seriali. Obecnie Spółka udostępnia ponad 375 odcinków „Mody na Sukces”, a także wielokrotnie nagradzane seriale: „Lata 90-te”, „Labirynt”, „The First Lady”, „Dukla”, „The Queen of Flow” czy „Brzydula”.

Firma badawcza AGB Nielsen podała wyniki oglądalności dla Red Carpet TV. Średnia minutowa oglądalność na widza wzrosła o 9% i wyniosła 2.601 minut. Z kolei udział w widowni tj. odsetek widzów, którzy oglądali program w stosunku do całej widowni wzrósł o 25% w stosunku do 2022 roku.

W dniu 30 stycznia 2024 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła spółce zależnej od emitenta koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą „CTV9”. Koncesja obowiązuje od dnia 30 stycznia 2024 roku i wygasa z dniem 29 stycznia 2034 roku. Rozpowszechnianie programu powinno nastąpić nie później niż 2 miesiące od daty udzielenia koncesji. Spółka, uważa, że otwarta ekspozycja na klienta posiadającego wyłącznie telewizję naziemną pozwoli na osiągnięcie 10-krotnie większych wskaźników oglądalności telewizji linearnej oraz minimum 10-krotnie większych wskaźników ratingowych. Emitent zakłada, że uzyskanie licencji powinno mieć znaczący wpływ na jego przychody.

Kapitalizacja giełdowa Spółki wynosi obecnie ok. 35 mln zł. RCMG zadebiutowała na rynku NewConnect w październiku 2022 roku. Spółka jest operatorem dwóch kanałów telewizyjnych Red Carpet TV oraz Red TOP TV, a także platformy VOD – RED GO.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments