Grayling, globalny lider w obszarze komunikacji strategicznej, opublikował swój coroczny raport „Creating Advantage in 2024″. Można w nim znaleźć cenne wskazówki dotyczące tego, jak sprawnie poruszać się w szybko zmieniającym się otoczeniu komunikacyjnym.

Pierwsza część raportu zawiera omówienie 5 kluczowych trendów w komunikacji w 2024 r. oraz komentarze ekspertów Grayling z całego świata. Przedstawiono tu perspektywę Grayling na różne zjawiska istotne z perspektywy komunikacji firm w 2024 r., co może służyć im jako kompas i pomóc w sprawnym nawigowaniu po dzisiejszym świecie.

Pięć kluczowych trendów opisanych w raporcie:

• Rok wyborów: Rok 2024 będzie najbardziej intensywnym okresem wyborczym w historii. Około połowa światowej populacji weźmie udział w głosowaniu, a wybory odbędą się w ponad 70 krajach. Zmiany geopolityczne, zwłaszcza listopadowe wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, znacząco wpłyną na funkcjonowanie wielu firm i branż.

• AI w centrum uwagi: Sztuczna inteligencja (AI) stanie się nieodłączną częścią wielu miejsc pracy i naszego codziennego życia. Firmy będą musiały aktywnie wspierać pracowników w coraz lepszym zrozumieniu i wykorzystaniu AI. W ten sposób unikną potencjalnych problemów związanych z reputacją, które mogą wyniknąć z niewłaściwego korzystania z tej technologii.

• Zrównoważony rozwój wraca z nową energią: Pomimo sygnałów wskazujących na spadek tempa zrównoważonych działań, unijna dyrektywa w sprawie sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD) sprawi, że ten obszar stanie się na nowo ważny. A to za sprawą wchodzącego w życie obowiązku uczciwej, przejrzystej, odpowiedzialnej i dostępnej sprawozdawczości firm.

• Mniej szumu, więcej wsparcia i nadziei: W erze szybkich cyfrowych zmian, czego przykładem jest nowa platforma Threads wprowadzona przez Meta w 2023 r. i wzrost liczby filtrów AI na platformie TikTok, firmy muszą skupiać się na odbiorcach i tworzyć treści, które naprawdę łączą i inspirują.

• Idea postwzrostu: Opowiadając się za zmniejszoną konsumpcją i filozofią „mniej znaczy więcej”, ruch de-growth cieszy się coraz większą popularnością, co widać chociażby na przykładzie sukcesu platform z odzieżą używaną, takich jak Vinted. Trend ten podkreśla trwałe znaczenie zrównoważonego rozwoju w świadomości konsumentów.

Wychodząc od tych przekrojowych trendów, w drugiej części raportu Grayling przedstawił 10 pomysłów, które organizacje mogą szybko wdrożyć, aby zbudować przewagę w komunikacji względem swoich konkurentów. Wśród nich znajdziemy m.in. wykorzystywanie wpływu publicystów tworzących treści w mediach społecznościowych czy efektywne wykorzystywanie ponownie popularnych wydarzeń stacjonarnych.

Rok 2024 zapowiada się niezwykle ciekawie w branży komunikacji. Wydarzenia takie, jak wybory w wielu krajach na całym świecie czy kolejne zmiany technologiczne, mają potencjał przekształcić świat, jaki znamy. Choć taka wizja może brzmieć niepokojąco, wierzę, że każda zmiana niesie ze sobą ogromne możliwości, dlatego warto postrzegać je jako szansę. Raport Grayling „Creating Advantage in 2024” pokazuje, jak strategicznie podejść do tych przemian, zrozumieć, co się za nimi kryje i jak je wykorzystać do wzmocnienia pozycji firmy lub marki. – podsumowuje Klara Banaszewska, dyrektor generalna Grayling Poland.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments