Multilango.com, platforma umożliwiająca pracodawcom oferowanie nauki języków obcych jako benefitu pracowniczego, zakończyła rok w świetnym stylu: startup przekonał do siebie fundusze Tar Heel Capital Pathfinder i Ekipa Investments oraz prywatnego inwestora, którzy zdecydowali się zainwestować w projekt łącznie 1,75 mln zł.
Multilango to platforma dla przedsiębiorców, którzy chcą wyjść naprzeciw oczekiwaniom pracowników i zaoferować im benefit w postaci nauki języków obcych. W ramach abonamentu pracownik może uczyć się jednego lub kilku wybranych przez siebie języków. Nauka odbywa się online w formule jeden na jeden, a nauczycielami są doświadczeni lektorzy dopasowani do potrzeb i poziomu zaawansowania użytkownika.
W tej chwili platforma oferuje dostęp do lektorów szesnastu różnych języków, od angielskiego i niemieckiego do mniej popularnych, takich jak koreański czy japoński. Założyciele Multilango podkreślają jednak, że ta lista będzie się wydłużać.
Jesteśmy elastyczni i oprócz brania pod uwagę trendów rynkowych poszerzamy ofertę o języki, na które nasi klienci zgłaszają zapotrzebowanie. Informacje zwrotne, jakie od nich otrzymujemy, pokazują, że taki rodzaj benefitu jest na rynku bardzo potrzebny. Potwierdzają to badania, według których około dwie trzecie pracowników z pokoleń Y i Z chce mieć możliwość skorzystania z benefitu w postaci nauki języka obcego. A to właśnie te pokolenia do 2025 roku zdominują rynek pracy. – tłumaczy Cezary Chałupa, współtwórca i Chief Commercial Officer w Multilango.
Założyciele startupu Łukasz Skrzypek, Michał Paszko i Cezary Chałupa to przedsiębiorcy z wieloletnim stażem w prywatnym biznesie i korporacjach, z których wynieśli nie tylko doświadczenie w tworzeniu i skalowaniu nowych projektów, ale też liczne obserwacje dotyczące szkoleń oraz benefitów pracowniczych.
Nauka języków obcych to jeden z niewielu benefitów, które przynoszą korzyści zarówno pracownikowi, jak i pracodawcy. Multilango pozwala nie tylko wprowadzić taką ofertę do organizacji, ale również zadbać o efektywność wydatkowania pieniędzy. – mówi Łukasz Skrzypek, drugi z założycieli i Chief Operating Officer spółki.
Klientami spółki są przede wszystkim średnie i duże przedsiębiorstwa, w tym brandy takie jak Atman, Daimler Trucks Polska czy Canal+.
Benefity pracownicze stały się nieodłącznym elementem walki o względy pracownika. Nauka języków obcych wyróżnia się tu na tle rynkowych standardów: spotyka się ją rzadziej niż np. świadczenia medyczne czy sportowe i jako jeden z nielicznych rodzajów benefitów niesie za sobą dodatkową wartość dla pracodawcy, pozwalając pracownikowi poszerzać kompetencje przydatne dla organizacji. Multilango odpowiada więc na ważną potrzebę rynku i może pochwalić się doświadczonym zespołem założycielskim, dlatego z przyjemnością zainwestowaliśmy w ten projekt. – komentuje Radosław Czyrko, Partner Zarządzający Tar Heel Capital Pathfinder
Spółka planuje przeznaczyć pozyskane środki w pierwszej kolejności na zwiększenie obecności na rynku i skalowanie sprzedaży, a także na dalszy rozwój funkcjonalności produktu, w tym prace nad wykorzystaniem uczenia maszynowego i funkcji rozpoznawania mowy.
Wierzymy, że podejście do nauki języków obcych jako korzyści pracowniczej ma ogromny potencjał. Platforma Multilango.com dostarcza narzędzi do skutecznego rozwijania umiejętności językowych pracowników, tym samym tworząc wartość dla firm poprzez promowanie różnorodności i globalnej komunikacji w miejscu pracy. Jesteśmy pewni, że ta oferta zmieni sposób, w jaki korporacje myślą o rozwoju językowym pracowników. – mówi Maciej Siemaszko, Partner Zarządzający EKIPA Investments ASI.
Nowi inwestorzy dołączają do funduszu Czysta3.VC, który wcześniej zainwestował w Multilango. Łącznie startup pozyskał dotychczas prawie 3 mln zł finansowania.