SAS otrzymał najwyższy wynik w raporcie Forrester Wave™: Retail Planning Platforms, Q4 2023 w obszarze bieżącej oferty. Tym samym otrzymał tytuł lidera platform do planowania sprzedaży detalicznej.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie zaangażowanie SAS w rozwój SAS Viya. Jest to platforma AI działająca w chmurze, dzięki której klienci otrzymują szybkość, skalowalność i bezpieczeństwo analizy danych. Wnioski dostarczone przez Viya pomagają liderom biznesu podejmować lepsze decyzje — niezależnie od tego, czy dotyczą one usług finansowych, procesów logistycznych lub produkcyjnych.
Jako uzasadnienie przyznania tytułu lidera platform do planowania sprzedaży detalicznej dla SAS, autorzy raportu podali: „Platforma SAS i wiedza branżowa firmy wspierają sprawny merchandising. SAS Intelligent Planning automatyzuje planowanie finansowe towarów, optymalizację asortymentu i kształtowanie popytu na dużą skalę. Firma osadza adaptacyjną sztuczną inteligencję w codziennym przepływie pracy sprzedawców i marketerów. Innowacyjność SAS, łatwość wdrożenia rozwiązań i ekosystem partnerów są ponadprzeciętne w stosunku do innych dostawców badanych w tym raporcie. Platforma SAS zapewnia niedoścignioną funkcjonalność dla zagregowanej prognozy popytu, a także planowania kanałów i asortymentu sklepów, w tym wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do planowania lokalnego”.
Strategiczne wykorzystanie sztucznej inteligencji i zaawansowanej analityki może pomóc detalistom i firmom z branży dóbr konsumpcyjnych przewidywać i planować popyt, eliminować zakłócenia i dbać o zadowolenie klientów. Zbudowany na SAS Viya, SAS Intelligent Planning wyróżnia się na tle ofert innych dostawców ze względu na innowacyjność, na którą świadomie stawiamy przy tworzeniu naszych aplikacji. Platforma jest w stu procentach oparta na chmurze i została zaprojektowana z myślą o łatwym użytkowaniu, bezproblemowych aktualizacjach, ciągłych ulepszeniach i szybkich wynikach. Ostatnie testy porównawcze wykazały, że platforma analityczna oparta o sztuczna inteligencję SAS Viya jest 30 razy szybsza, bardziej skalowalna i o 86 proc. bardziej opłacalna niż alternatywy komercyjne i open-source. Właśnie tego potrzebują sprzedawcy detaliczni, aby szybciej osiągać oczekiwane efekty. – powiedział Dan Mitchell, Global Business Director w SAS Retail and Consumer Goods.
SAS planuje dalsze rozwijanie portfolio rozwiązań i usług dla przedsiębiorstw z różnych gałęzi gospodarki. Na początku tego roku firma ogłosiła ambitny plan zainwestowania miliarda dolarów na przestrzeni najbliższych trzech lat w rozwój zaawansowanych rozwiązań analitycznych ukierunkowanych na potrzeby poszczególnych branż.