Kino Polska, kanał należący do Grupy Kino Polska, jednej z wiodących grup medialnych w kraju, obchodzi 20 grudnia 20-lecie istnienia. To unikalna na rynku stacja telewizyjna, która w pełni dedykowana jest polskim filmom i serialom.
Z okazji rocznicy na antenie Kino Polska pojawiły się w tym roku wyjątkowe cykle programowe, a sam kanał zyskał jubileuszowe logo. W grudniu na widzów czeka jeszcze świąteczna ramówka z klasykami polskiej kinematografii.
Największe polskie gwiazdy, niezapomniane kreacje aktorskie, kultowe sceny oraz najlepsze filmy i seriale – Kino Polska obchodzi w grudniu swoje okrągłe, 20. urodziny. 20 grudnia 2003 roku stacja rozpoczęła nadawanie jako pierwszy z kanałów Grupy Kino Polska. Obecnie Grupa jest częścią SPI International, globalnej grupy medialnej, z powodzeniem zarządzającej kanałami telewizyjnymi i usługami cyfrowymi na sześciu kontynentach, w prawie 70 krajach świata. Kino Polska zajmuje w portfolio nadawcy szczególną pozycję.
Kino Polska to jedyny w swoim rodzaju kanał, który emituje najciekawsze i najcenniejsze polskie filmy i seriale oraz promuje nowe pokolenie twórców. To stacja, która wspiera polską kinematografię, zarówno poprzez jej popularyzację, jaki w ramach współpracy z jednym z największych festiwali filmowych w Polsce i rodzimymi twórcami. Grupa Kino Polska współtworzy także współczesne polskie kino jako koproducent w ramach Grupy CANAL+. Cieszę się, że w ten sposób łączymy klasykę z nowościami na polskich ekranach. – powiedział Erwan Luherne, Dyrektor Zarządzający SPI International i Członek Zarządu Grupy Kino Polska.
Z okazji jubileuszu stacja przygotowała dla widzów specjalną ramówkę. W grudniu Kino Polska pokaże świąteczny cykl, który rozpocznie się w Wigilię, 24 grudnia kultowym „Znachorem”. Następnie w poniedziałek 25 grudnia kanał wyemituje „Janosika”, „Potop” i „Faraona”, a 26 grudnia takie klasyki jak „W pustyni i w puszczy”, czy „C.K. Dezerterzy”. Wcześniej, z okazji 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, widzowie mogli obejrzeć specjalny cykl nagrodzonych filmów w poprzednich edycjach festiwalu.
Na antenie nie zabrakło również maratonów z polskimi komediami i najlepszymi polskimi ekranizacjami pod hasłem „20 filmów na 20-lecie Kino Polska”. Widzowie mogli także powspominać ostatnie dwie dekady w polskim kinie, o których opowiedziały gwiazdy i przedstawiciele branży filmowej w dedykowanej produkcji.
Z okazji jubileuszu, Kino Polska zyskało również wyjątkowe, rocznicowe logo. Centralne miejsce zajmuje w nim liczba 20, wkomponowana w nawiązujące do dobrze znanego widzom logotypu kanału. Kanał Kino Polska dociera do prawie 9 mln gospodarstw domowych w kraju. Stacja dostępna jest w ofercie największych sieci kablowych i platform satelitarnych oraz wielu lokalnych operatorów.