Wyniki Grupy Play, lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce po 3 kwartale 2023 roku, potwierdzają ciągły wzrost najważniejszych wskaźników finansowych i biznesowych oraz dalszy rozwój firmy w kluczowych obszarach działalności. Operator kontynuuje misję zapewnienia wolności wyboru klientom w Polsce, oferując usługi telekomunikacyjne najwyższej jakości oraz kompleksowe rozwiązania dopasowane do ich indywidualnych potrzeb z najlepszym stosunkiem jakości do ceny.

Przychody całkowite Grupy wzrosły o 2,5% r/r. do poziomu 2,48 mld zł. Z kolei przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r, a przychody z usług stacjonarnych i dla domu o 7,8% co daje odpowiednio 1,18 mld zł oraz 495 mln zł. Play jest wciąż najchętniej wybieranym operatorem w Polsce wśród osób przenoszących numer – w 3 kwartale uzyskał dodatni bilans ponad 42,7 tysięcy nowych użytkowników.

Play po raz kolejny jest największym płatnikiem podatku CIT wśród firm z branż mediów, marketingu, technologii i telekomunikacji. Operator nie tylko inwestuje w najnowocześniejszą infrastrukturę, zarówno mobilną, jak i stacjonarną, ale także przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki. Kolejny rok z rzędu Play zajął 1. miejsce w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według najnowszego rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses potwierdzając siłę i wartość fioletowego brandu.

31 sierpnia 2023 roku doszło do formalnego połączenia spółek P4 i UPC Polska, co było ostatnim formalnym etapem integracji rozpoczętej w kwietniu 2022. Dalszy rozwój po połączeniu operatorów pozwoli na zapewnienie klientom różnorodnych ofert dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Najważniejsze wydarzenia w 3 kwartale 2023 roku:

Wyniki biznesowe i finansowe:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 0,9% r/r i zbliża się do 17 mln;
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 2,1% r/r do 13,03 mln;
  • Liczba abonentów usług dla domu wzrosła o 6,4% r/r i wyniosła ponad 2 mln;
  • Przychody ogółem wzrosły o ponad 2,5% r/r osiągając poziom 2,48 mld zł;
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 6% r/r do 1,18 mld zł;
  • Przychody z usług stacjonarnych i usług dla domu wzrosły o 7,8% r/r do 495 mln zł;
    EBITDAaL osiągnęła poziom 921 mln zł.

Dynamiczny rozwój i inwestycje w celu zapewnienia klientom dostępu do najwyższej jakości usług w całej Polsce:

  • Nieustający i konsekwentny rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej liczącej 11 191 aktywnych stacji — uruchomienie 252 stacji w 3 kwartale 2023 i aż 121 tylko w samym wrześniu;
  • Przekroczenie kolejnego kamienia milowego, czyli liczby 11 000 stacji w sierpniu 2023;
  • 11- tysięczna stacja powstała w Gdyni;
  • Dalsza rozbudowa i modernizacja największej w Polsce stacjonarnej sieci; szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, realizowanej przez spółkę Polski;
  • Światłowód Otwarty, joint venture Play i InfraVia, pozwoliła na zwiększenie zasięgu sieci światłowodowej o ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W perspektywie średnioterminowej zasięg sieci obejmie ponad 6 mln;
  • Pozycja największego płatnika podatku CIT branży ICT wśród największych płatników indywidualnych;
  • Zajęcie miejsca w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses;
  • Utrzymanie pozycji lidera MNP z bilansem przeniesionych numerów na poziomie 42,7 tysięcy.
epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze