Rozwój sztucznej inteligencji, jaki ze szczególną intensywnością obserwujemy od początku roku, otworzył nowe możliwości przed praktycznie każdą branżą. Marketerzy szczególnie chętnie przyjęli rozmaite narzędzia oparte na AI, widząc w tym szansę na usprawnienie pracy i stałe podnoszenie efektywności.

Technologia Deep Learning, która zyskuje na popularności dzięki innowacyjnym narzędziom jak ChatGPT, stanowi fundament działania Adlook. Spółka została założona w ubiegłym roku przez RTB House i pełni obecnie strategiczną rolę w portfolio Grupy obok firm takich jak Senuto czy Whitepress, specjalizuje się w efektywnym zakupie mediów w open web i gwarantuje rezultaty oraz oferuje rozwiązania, które pozwalają marketerom efektywnie komunikować się z użytkownikami także w erze cookieless.

Produkty Adlook są stale dostosowywane do obowiązujących trendów i przepisów dotyczących ochrony prywatności w sieci. Jako członek inicjatywy Privacy Sandbox, zespół Adlook współtworzył rozwiązania technologiczne wdrażane w Chrome – przeglądarce, z której korzysta 63% konsumentów – umożliwiające efektywne targetowanie reklam po rezygnacji z plików cookies. Zgodnie z zapowiedziami, Chrome przestanie wspierać tzw. ciasteczka już w 2024 r., tym samym wymagając od marketerów korzystania z alternatywnych, bezpieczniejszych rozwiązań.

Adlook jest jedną z pierwszych platform, która już dziś korzysta z mechanizmów cookieless
w ekosystemie Chrome, w tym m.in. Topics API, które umożliwia reklamodawcom targetowanie behawioralne. Pozwala to na stałe podnoszenie ich efektywności w czasach, gdy ograniczony dostęp do danych o użytkownikach danych staje się wyzwaniem dla każdego marketera prowadzącego kampanie brandingowe.

Jak to działa w praktyce?

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań AI umożliwiających targetowanie mierzenie i zakup mediów, a także szeregowi partnerstw – w tym m.in. z Comscore, Adelaide, Nielsen czy Scope3 – platforma Adlook pomaga markom, domom mediowym i agencjom w efektywny i oszczędny sposób zarządzać kampaniami reklamowymi. Algorytmy Deep Learningowe, które są podstawą działania platformy, gwarantują znaczną redukcję wydatków związanych z emisją nieefektywnych reklam. Adlook oferuje dostęp do kluczowych formatów reklamowych online na rynku, włączając Connected TV czy In-Game Advertising.

Platforma oferuje dwa modele współpracy. W pierwszym modelu, reklamodawcy mogą korzystać z usług ekspertów Adlook, wspólnie wypracowując najbardziej efektywne strategie mediowe. W drugim natomiast mogą pracować w modelu self-service, pozwalającym na samodzielne ustawianie, zarządzanie i optymalizację kampanii brandingowych.

Bartosz Nowak przy sterach Adlook w Polsce

Polskim oddziałem firmy kieruje Bartosz Nowak, Sales Director. Jest managerem z przeszło dwudziestoletnim doświadczeniem w marketingu i sprzedaży, które zdobywał m.in. w takich spółkach, jak Grupa Spider’s Web, Agora, TVN czy Grupa Ströer.

Polscy marketerzy sprawnie przyjmują wszelkie nowinki technologiczne i potrafią je wykorzystać na swoją korzyść. Adlook opiera się na zaawansowanych algorytmach sztucznej inteligencji: Deep Learning. Dzięki temu możemy dostarczać efektywne i relewantne reklamy tam, gdzie mają realną szansę na konwersję, z jednoczesną gwarancją rezultatów i opłatami tylko za pełne wyświetlenia wideo. Nasze sukcesy i doświadczenie z takich rynków, jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy Brazylia, w połączeniu z lokalną ekspertyzą, przyczyniają się nie tylko do wzrostu efektywności, ale i do budowy zrównoważonego ekosystemu reklamowego. mówi Bartosz Nowak. 

Łukasz Abgarowicz, VP of Sales w Adlook, dodaje: Jednym z filarów naszej działalności jest bezpieczeństwo danych. Już w niedalekiej przyszłości prywatność w sieci będzie marketingowym standardem, dlatego to jeden z fundamentów produktów, które oferujemy marketerom. Nasze rozwiązania od samego początku są zbudowane w zgodzie z tym kierunkiem, niezależnie od tego, z jakich urządzeń czy formatów reklamowych korzystają klienci.

Spółka Adlook powstała w 2022 r. jako część Grupy RTB House. Jest obecna w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Francji a teraz także w Polsce. W swoim globalnym portfolio ma takie marki, jak Mars, SC Johnson, Pepsico, Sanofi, Heinz, Unilever, Nestlé i Budweiser oraz agencje: McCann, Publicis, IPG, WPP, Africa Creative.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments