T-Mobile Polska opublikował kolejny raport zrównoważonego rozwoju. Operator pracuje nad dekarbonizacją, cyrkularnością i włączaniem kolejnych grup społecznych w cyfrowy świat, poinformował prezes Andreas Maierhofer.
Cieszymy się, że możemy ogłosić nasz kolejny raport odpowiedzialnego rozwoju. Dlaczego to robimy? Jako T-Mobile Polska chcemy pokazać nasze zaangażowanie jeśli chodzi o zrównoważony rozwój, korporacyjną odpowiedzialność. Raport jest zbudowany na czterech ważnych filarach, które maja wpływ na całe społeczeństwo. Po pierwsze – klimat i jak go chronimy, drugi filar to cyrkularność zużytej elektroniki. To bardzo ważne w naszej branży. Trzeci filar to cyfrowe włączenie. Społeczeństwo bardzo szybko się digitalizuje. Mimo to nadal jest cześć społeczeństwa, która nie jest z tym zaznajomiona. I chodzi o ich włączenie. Kolejny filar to różnorodność. I to są kwestie, które poruszamy w naszym raporcie odpowiedzialnego rozwoju” – powiedział Maierhofer w rozmowie z ISBtech.
Zaznaczył, że operator przede wszystkim chce stać się neutralny pod względem emisji CO2 do 2025.
Kolejny krok doprowadzenie do tej neutralności nasz cały łańcuch wartości. Do 2040 roku z kimkolwiek będziemy współpracowac – dostawcami, klientami, maja być CO2 neutralni. To naprawdę wyzwanie. Równie ważna jest doprowadzenie do obiegu zamkniętego do 2030. To naprawdę trudne cele, ale jesteśmy bardzo zdeterminowani by je osiągnąć” – podkreślił prezes T-Mobile Polska.
Jak zaznaczył, operator ma długą listę projektów i inicjatyw w ramach zrównoważonego rozwoju.
Cieszę się, że mogę powiedzieć o ważnym projekcie, który udało nam się już zfinalizować. Ogłosiliśmy, że elektryczność, którą potrzebujemy do zasilania naszej sieci pochodzi z zielonych źródeł w Polsce. Mamy więc partnera, który produkuje prąd w farmach wiatrowych i solarnych. To był duży milestone i jesteśmy w tej kwestii przodującym podmiotem w naszej branży, ponadto zrealizowaliśmy wiele projektów wewnątrz firmy – np. zabroniliśmy wykorzystywania plastiku, wymieniamy naszą flotę” – wymienił prezes.
W efekcie już 80% floty T-Mobile Polska to przynajmniej hybrydy lub elektryczne pojazdy.
Zrealizowaliśmy także programy społeczne w ramach cyfrowego włączenia, szczególnie edukacja dla starszych osób, a także wiele innych inicjatyw, które zaangażowały dużo czasu. To również pokazuje nasze zaangażowanie. Nie tylko mówimy, ale faktycznie realizujemy naszą strategię” – podkreślił prezes.
Maierhofer wskazał, że aktualnie operator najbardziej koncentruje się obecnie na cyrkularności.
Rozwijamy tą inicjatywę i zachęcamy naszych klientów, aby oddawali stare urządzenia. Na tym się skupiamy. W naszym społeczeństwie są nadal grupy, które potrzebują pomocy. Pomoc im w uczeniu się jakie przewagi może dać digitalizacja kraju – to też obecnie nasz priorytet” – dodał szef operatora.
Operator dostrzega, że wielu nawet detalicznych klientów, wybiera już partnera, dostawcę na bazie zaangażowania w ESG.
To stało bardzo ważne dla społeczności B2B (business-to-business). Jeśli chcesz uczestniczyć w dużym przetargu musisz pokazać to,zaangażowanie. I my to pokazujemy. Tak samów druga stronę. Jeśli organizujemy duży przetarg na rynku, szukamy dostawców, którzy także muszą pokazać to zaangażowanie w ESG. Bardzo ważne jest żeby iść do przodu. Klient detaliczny rownież chce dokonać wyboru firmy usług telekomunikacyjnych, która jest w pełni zaangażowana do ESG” – zaznaczył Maierhofer.
W kwestii cyberbezpieczeństwa prezes operatora stwierdził, że T-Mobile Polska jest ważnym rynkowo podmiotem obsługującym w rym zakresie wiele znanych firm.
Mamy pełną ochronę naszej firmy oraz pełne portfolio rozwiązań w tym zakresie, zwiększamy liczbę specjalistów dedykowanych cyberobronie i monitujemy sytuację całodobowo. Pracujemy żeby być zawsze krok z przodu w kwestii ochrony naszych klientów i to dobrze działa mimo że rośnie liczba cyberataków. Uważam, że jesteśmy tu bardzo dobrze zabezpieczeni” – podkreślił Maierhofer.
W zakresie wdrażania sztucznej inteligencji, prezes T-Mobile Polska wskazał że operator systematycznie realizuje projekty w tym zakresie.
„Uważamy sztuczną inteligencję za okazję, nie jako zagrożenie. Szukamy ludzi, którzy zajmują się AI i funkcjonalnościami stojącymi za nią, szczególnie w usługach, obsłudze klienta. Widzimy w tym możliwość aby AI pracowała dla naszych korzyści” – podsumował prezes T-Mobile Polska.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments