SEG 2025

Firma LG Electronics zorganizowała pierwszą w historii konferencję prasową na targach IAA MOBILITY, które są jednym z najważniejszych na świecie corocznych wydarzeń skupionych wokół mobilności. Dyrektor Generalny LG William Cho nawiązał do tematu konferencji prasowej LG („Taking Life’s Good on the Road”) i omówił przyszłość branży. W wystąpieniu przedstawił wizję firmy, która zamierza wprowadzić znaczące zmiany w ekosystemie mobilności.

W lipcu tego roku LG ogłosiło misję polegającą na przekształceniu się w firmę oferującą inteligentne rozwiązania, której celem jest m.in. łączenie i wzbogacanie wrażeń klientów we wszystkich obszarach ich życia. Oprócz tego zaprezentowano innowacyjny system ThinQ UP 2.0, który przekształca urządzenia domowe we współpracujące ze sobą rozwiązania lifestyle’owe. Teraz przedstawiono unikalną wizję doświadczeń związanych z przyszłą mobilnością.

Przemysł motoryzacyjny zmierza w kierunku elektryfikacji i jazdy autonomicznej, co daje LG okazję, aby zaoferować konsumentom nową jakość w dziedzinie mobilności. Samochód stanie się wkrótce czymś więcej niż tylko środkiem transportu. Będzie przestrzenią zapewniającą klientom bogate wrażenia.

Firma LG od niemal 70 lat działa w branży konsumenckiej. Przez ten czas bardzo dobrze zrozumieliśmy klientów na całym świecie i ich przestrzenie życiowe, nieustannie uwzględniając nowe spostrzeżenia i trendy. Przełożyło się to na różne innowacje w branży elektroniki użytkowej. Dzięki naszej rozległej wiedzy i doświadczeniu w tej dziedzinie z przyjemnością prezentujemy nowe podejście do mobilności. — powiedział William Cho.

Wiedza i doświadczenie firmy skupionej na wrażeniach użytkowników doprowadziły do szybkiego rozwoju LG Vehicle Component Solutions (VS). Wieloletnie inwestycje w spółkę VS pozwoliły LG na rozszerzenie działalności na rynki podzespołów i rozwiązań motoryzacyjnych.

Firma Strategy Analytics szacuje, że w ubiegłym roku LG miało największy udział (23,3%) w globalnej branży telematyki pojazdów. Z kolei od 2021 roku korporacja utrzymuje dwucyfrowy udział w segmencie audio, wideo i nawigacji (AVN). Wyniki te świadczą o uznaniu, jakie VS Company zdobyło u głównych producentów samochodów dzięki zróżnicowanym produktom i usługom.

Alpha-able: mobilność przyszłości skoncentrowana na wrażeniach klientów

Firma LG przeprowadziła niedawno eksperyment, w ramach którego stworzyła środowisko symulujące wnętrze pojazdu autonomicznego. Jego wyniki sugerują, że większość ludzi postrzega tego typu samochód jako ekskluzywną i prywatną przestrzeń dającą swobodę oraz pozwalającą na indywidualne spędzanie czasu na rozrywce lub pracy. Szczegółowe badania pokazują, że obecni kierowcy mają podobne poglądy na temat swoich pojazdów: 72% z nich uważa, że podróż samochodem to przede wszystkim okazja do relaksu, a 43% określa kabinę auta jako „ważną przestrzeń osobistą”.

Opierając się na tych spostrzeżeniach, firma LG na nowo zdefiniowała samochód w kategoriach „spersonalizowanej cyfrowej jaskini” i opracowała trzy tematy związane z wrażeniami użytkowników. Kategorie Transformable, Explorable i Relaxable razem są określane jako Alpha-able – jest to interpretacja firmy mówiąca o tym, że wszystko jest możliwe – i mają pomóc w realizacji wizji przyszłej mobilności.

Transformable: środowisko, które dostosowuje się do potrzeb użytkowników

LG uważa, że wnętrze pojazdu powinno fizycznie dostosowywać się do różnych sytuacji lub celów: zamieniać się w restaurację, biuro, a nawet mobilne kino. Dzięki możliwości transformacji przestrzeń samochodu stanie się bardziej elastyczna, oferując wyjątkowe doświadczenia wykraczające poza oczekiwania pasażerów. Koncepcja ta zostanie zrealizowana dzięki takim innowacjom LG, jak przezroczyste, elastyczne i zwijane wyświetlacze w różnych formach, a także za sprawą unikalnych urządzeń domowych firmy.

Explorable: redefiniowanie przestrzeni w pojeździe na podstawie treści

Zdaniem LG samochód przyszłości powinien uwzględniać tzw. kontekst podróży. W ten sposób każda wyprawa stanie się unikalnym doświadczeniem oferującym spersonalizowane treści adekwatne do czasu trwania jazdy i jej celu. Firma LG jest bowiem przekonana, że połączenie zaawansowanej sztucznej inteligencji (AI) i technologii eXtended Reality (XR) pozwoli jej już wkrótce zrealizować wrażenia Explorable.

Zaawansowana technologia AI opracowana przez LG wyniesie mobilne doświadczenia na zupełnie nowy poziom. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz przednim szybom wyposażonym w przezroczyste wyświetlacze OLED firmy LG pasażerowie będą mogli „przenieść się” z bieżącej lokalizacji do zupełnie innego miasta lub całkowicie zmienić wygląd wnętrza pojazdu.

Relaxable: większy komfort dla pasażerów

Doświadczenia z kategorii Relaxable będą dostępne dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii LG i połączonych usług. Zapewnią klientom nie tylko relaks, ale i czas dla siebie. Będą mogli oni cieszyć się pięknem wirtualnego ogrodu, zaczerpnąć świeżego powietrza w zatłoczonym mieście, skorzystać z masażu w podgrzewanym fotelu podczas słuchania kojącej muzyki, a nawet wziąć udział w sesji terapeutycznej prowadzonej przez AI. Jest to możliwe dzięki rozległej wiedzy LG w zakresie urządzeń AGD, wyświetlaczy, cyfrowej opieki zdrowotnej i innych konsumenckich obszarów biznesowych.

Wymienione aspekty, które składają się na Alpha-able, są filarami przyszłych wrażeń użytkowników LG w zakresie mobilności. Wyróżniają markę na tle konkurencji, a doświadczenia związane z każdym tematem przewodnim zostaną zrealizowane przy zastosowaniu innowacyjnych usług, treści oraz zorientowanych na klienta autorskich technologii.

Trzy kluczowe obszary działalności związanej z pojazdami elektrycznymi w erze SDV

Branża mobilności wkracza obecnie w erę samochodów definiowanych programowo (SDV), które jako bardzo zaawansowane pojazdy będą oferować nowe wrażenia w innowacyjnych przestrzeniach. Przygotowując się do tej rewolucji, LG opracowuje projekty dostosowane do potrzeb użytkowników, aby zapewnić im zróżnicowane odczucia w przyszłościowym środowisku mobilności.

Działalność LG w zakresie mobilności koncentruje się na trzech głównych obszarach: samochodowych systemach informacyjno-rozrywkowych produkowanych przez VS Company; elektrycznych układach napędowych, które opracowują LG Magna e‑Powertrain (LG Magna) oraz spółka joint venture LG i Magna International; a także systemach oświetlenia pojazdów tworzonych przez spółkę zależną LG, ZKW Group. Dzięki tym różnym obszarom LG zajmuje wysoką pozycję w sektorze technologii, który będzie definiować przyszłą mobilność.

System informacyjno-rozrywkowy pełni przede wszystkim dwie funkcje. Z jednej strony dostarcza pasażerom danych o prowadzeniu pojazdu. Z drugiej natomiast zapewnia im odpowiednią rozrywkę. Rozwiązanie to korzysta także z możliwości, jakie daje zaawansowana technologia – systemy telematyczne do szybkiej transmisji dużej ilości danych, cyfrowe interfejsy (np. Digital Cockpit) czy też wydajna analiza informacji generowanych przez pojazd. Tak bogata oferta technologiczna sprawia, że firma LG jest w stanie reagować na zmieniające się wymagania ery pojazdów SDV i tym samym zaoferować klientom zoptymalizowane mobilne wrażenia.

Aby zwiększyć wydajność układu napędowego do pojazdów elektrycznych (EV) i rozszerzyć dostępność produktów, LG Magna planuje budowę nowego zakładu produkcyjnego w Miszkolcu na Węgrzech. Obiekt o powierzchni 26 400 m2 będzie pierwszym zakładem produkcyjnym LG Magna w Europie. Oczekuje się, że zwiększy on udział firmy w rynku motoryzacyjnym na Starym Kontynencie.

Wizja większej mobilności dzięki rozwiązaniom do ładowania pojazdów elektrycznych
Działalność w zakresie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych ma wzmocnić przyszły ekosystem mobilności LG. W ramach strategii zapewniania wyjątkowych wrażeń mobilnych LG przejęła w zeszłym roku firmę HiEV Charger, która opracowała technologię ładowarek do pojazdów elektrycznych (EV). W ramach Grupy LG oczekuje się zgodnego podejścia do szybko rosnącej działalności związanej z akumulatorami.

Aby sprostać rosnącemu popytowi w sektorze mobilnej przyszłości, firma HiEV Charger zaprezentowała cztery typy ładowarek do pojazdów elektrycznych. W każdej z nich wyeliminowano problemy występujące w poprzednich modelach, uwzględniając opinie i nowe potrzeby klientów. Produkty te są wygodniejsze w użyciu dzięki zastosowaniu wyświetlaczy LED, które powiadamiają o stanie sprzętu oraz oferują intuicyjną obsługę dotykową. Innowacyjne ładowarki są również wyposażone w szeroką gamę funkcji zwiększających bezpieczeństwo, takich jak odporność na wodę i kurz oraz ochrona elektryczna i termiczna podczas ładowania. Zapewniają ponadto łatwe zarządzanie za sprawą wykrywania blokady wtyczki i zdalnych aktualizacji.

LG dąży do rozszerzenia działalności w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, wykorzystując możliwości produkcji, kontroli jakości, obsługi posprzedażowej i zarządzania łańcuchem dostaw. Wszystko to w celu poprawy wrażeń klientów podczas ładowania.
Jesteśmy głęboko przekonani, że przyszła mobilność powinna koncentrować się na dostarczaniu klientom wrażeń na nowym poziomie. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom związanym z mobilnością firma LG jest bardzo zaangażowana w tę ważną misję. Starając się utorować drogę dla przyszłej mobilności, zapraszamy wszystkich liderów branży, aby dołączyli do nas w tej ekscytującej i ważnej podróży. — podsumował William Cho.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments