Sieć Circle K dynamicznie rozwija się na polskim rynku. Miniony rok kalendarzowy spółka zamknęła z liczbą 393 stacji paliw, a z końcem lipca otworzyła swój 400. punkt w Woźnikach przy autostradzie A1. Na najbliższe lata firma ma w planach dalszą ekspansję w Polsce poprzez kolejne otwarcia stacji własnych i franczyzowych. Jednocześnie Circle K będzie rozwijać format convenience oraz rozwiązania wspierające elektromobilność, jak również kontynuować działania w obszarze polityki zrównoważonego rozwoju.
Circle K działa już od ponad 30 lat w Polsce (wcześniej pod nazwą Statoil) i jest jedną z największych zagranicznych sieci stacji paliw. Od 2012 r. firma należy do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard i prężnie rozwija się na rodzimym rynku, stale zwiększając zasięg i dostęp do oferty w różnych regionach kraju.
Ostatni rok kalendarzowy był dla spółki rekordowy pod względem liczby otwarć nowych stacji. Tych działających w modelu franczyzowym powstało 20, sieć uruchomiła także 2 punkty własne. Stacje Circle K można znaleźć w wielu dogodnych miejskich lokalizacjach, a coraz częściej również na trasach krajowych. Obecnie sieć posiada 400 punktów – 275 stacji własnych oraz 125 franczyzowych. Z końcem lipca sieć otworzyła swoją 400. stację znajdującą się w Woźnikach przy nowym odcinku autostrady A1 w województwie śląskim. Jest to jedna z pierwszych stacji przy tej trasie, dzięki czemu zapewni klientom dostęp do szeregu udogodnień, takich jak myjnia automatyczna czy parking TIR. Circle K w Woźnikach posiada szeroką ofertę gastronomiczną, w tym ciepłe dania obiadowe oraz przekąski wegańskie i wegetariańskie takie jak Vegan Dog czy Vege Burger.
Osiągnięcie liczby 400 stacji paliw to ważny moment w historii naszej firmy. Od lat stawiamy na rozwój i pragniemy kontynuować podjętą strategię Circle K w Polsce. Otwarcia nowych stacji, zarówno w modelu franczyzowym, jak i własnym, to tego najlepszy dowód. Polska pozostaje dla grupy Alimentation Couche-Tard atrakcyjnym rynkiem. Co więcej, korzystając z doświadczenia naszego właściciela, staramy się nieustannie wprowadzać nowe rozwiązania, jak np. kasy samoobsługowe czy system automatycznych płatności za paliwo. W ten sposób dążymy do rozwijania naszej konkurencyjności w obszarze convenience. Nasze plany pozostają ambitne. – mówi Sigitas Raila, prezes Circle K Polska.
Circle K konsekwentnie zwiększa liczbę swoich stacji i przeprowadza modernizację już istniejących punktów. Stacje sieci są wyposażone zgodnie z konceptem Horizon, który nadaje ciepły, a zarazem nowoczesny wystrój, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z oferty gastronomicznej i napić się kawy lub po prostu odpocząć w podróży w przytulnej przestrzeni. Na stacjach oprócz wysokiej jakości paliwa miles i milesPLUS, klienci mogą również skorzystać z różnych usług dodatkowych, takich jak m.in. myjnie, punkty odbioru i nadań paczek InPost czy pralniomaty, które są zlokalizowane w wybranych punktach na terenie kraju.
Jest to zgodne z założeniami modelu convenience, w ramach którego sieć dąży do tego, by jej stacje były nie tylko miejscem, w którym można zatankować swoje pojazdy, ale również wypić dobrą kawę, odpocząć, zrobić zakupy, czy zjeść smaczne przekąski, takie jak kultowe Hot Dogi. Co więcej, na stacjach w całym kraju można dokonywać płatności za paliwo i myjnię poprzez aplikację mobilną.
Circle K stosuje na stacjach rozwiązania, które wspierają dekarbonizację gospodarki. Działania te wpisują się w politykę zrównoważonego rozwoju firmy, zgodnie z przyjętą przez ONZ agendą 2030 i opierają się na m.in. ograniczaniu zużycia energii, wody oraz redukcji odpadów. W tym celu na wszystkich stacjach Circle K wprowadzono system selektywnej zbiórki odpadów, materiały biodegradowalne, a oferta gastronomiczna jest stale rozszerzana o roślinne propozycje. Na stacjach wprowadzono również oświetlenie typu LED, a przy myjniach automatycznych zastosowano zamknięty obieg wody z własnym systemem oczyszczania.