Międzynarodowa konferencja Commerce Transformation Days (CTD), w pełni poświęcona cyfrowej transformacji handlu, odbędzie się 22 i 23 września 2022 roku w centrum biznesowym Concordia Design we Wrocławiu.

Będzie to 7. edycja tego corocznego wydarzenia, znanego wcześniej jako Kongres Dyrektorów Ecommerce. Agencja ISBnews jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Po 2 latach ograniczonej aktywności eventowej wydarzenie organizowane przez Unity Group wraca ze zdwojoną siłą. CTD to miejsce spotkań europejskich przedsiębiorców zainteresowanych najnowszymi i najważniejszymi trendami cyfrowej transformacji handlu. W tym roku odbędzie się w formie hybrydowej (online i offline)” – czytamy w zapowiedzi CTD.

Jak wskazują organizatorzy, ostatnie badanie KPMG przeprowadzone w partnerstwie z Microsoft pokazało, że 51% firm dostrzega duże znaczenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach, ale jednocześnie tylko co piąta planuje zwiększyć inwestycje w ten obszar w perspektywie 12 miesięcy.

To pokazuje skalę nieprzygotowania na nieprzewidywalne zdarzenia, które mogą negatywnie wpłynąć na operacyjną działalność i kondycję biznesu. Przyszłości nie da się przewidzieć, ale od kilku lat mamy do czynienia z bardzo silną zmiennością na rynku i przedsiębiorcy muszą umieć sobie z nią radzić, właściwe i szybko reagować, a także mądrze planować. Dlatego we wrześniu na Commerce Transformation Days chcemy spotkać się z międzynarodowymi ekspertami z obszaru digital commerce, aby poruszyć istotne dla branży tematy. Liczymy, że dzięki wymianie doświadczeń i współpracy na wielu płaszczyznach przyczynimy się do łatwiejszego zmierzenia się wielu biznesów z obecną – dla wielu trudną – rzeczywistością” – powiedział prezes Unity Group Grzegorz Kuczyński, cytowany w komunikacie.

Commerce Transformation Days to przede wszystkim przestrzeń do wymiany wiedzy, nawiązania wartościowych znajomości i merytorycznych rozmów stworzona z myślą o międzynarodowej społeczności rozwijającej obszar commerce. Konferencja stwarza liderom rynku, inwestorom oraz partnerom jedyną w swoim rodzaju okazję do budowania relacji i uzyskania unikalnej wartości biznesowej, podkreślono w informacji.

Eksperci jasno wskazują, że to ostatni moment na inwestycje w kompetencje cyfrowe, aby nadążyć za rynkiem i przygotować się na walkę, która stanie się jeszcze bardziej zacięta. Zrozumienie tego, jak dalece transformacja cyfrowa i wykorzystanie danych mogą zmienić biznes, to klucz do sukcesu w świecie jutra, które z pewnością będzie wirtualne. Właśnie zmienność i wyzwania przyszłości będą głównymi tematami konferencji Commerce Transformation Days.

Nad zapewnieniem najwyższej wartości merytorycznej wydarzenia czuwa – składająca się z wybitnych ekspertów rynkowych – Rada Programowa. Na scenie głównej wydarzenia wystąpią znakomici prelegenci – przedstawiciele m.in.: Carrefour Italia, Allegro, RTV EURO AGD, UPC Polska, PwC oraz Unity Group.

Dwa dni konferencji to 20-godzinna dawka wiedzy w formie inspirujących wykładów, angażujących paneli dyskusyjnych i praktycznych warsztatów w kameralnym gronie. Hasłem przewodnim wydarzenia jest 'Transformacja handlu w erze dynamicznych zmian. Jak przygotować się na nieprzewidywalne?’. Możliwe scenariusze odpowiedzi firm na zmiany będą dyskutowane przez ekspertów e-handlu z różnych sektorów oraz krajów. Ponadto na konferencji będą omawiane najciekawsze trendy związane z branżą commerce, m.in. cross-border, q-commerce, content commerce, green commerce, live commerce, e-grocery, a także ekspansja marketplace’ów, nowe modele biznesowe w tym direct to consumer (D2C) czy temat bezpiecznej skalowalności biznesu w oparciu o nowe technologie” – czytamy w komunikacie.

Organizatorzy przewidzieli 6 bloków tematycznych: commerce transformation, digital sales, scalable operations, data & AI, cloud & cybersecurity oraz society & organization.

Jak podkreślają organizatorzy, Polska od kilku lat pozostaje na jednym z ostatnich miejsc rankingu DESI (Digital Economy and Society Index), czyli indeksu gospodarki i społeczeństwa cyfrowego krajów Unii Europejskiej. Wynika to przede wszystkim z zaniedbań w obszarze cyfryzacji oraz niedostatecznej integracji technologii cyfrowych w przedsiębiorstwach. Nasz kraj z wynikiem 41 pkt w 2021 r. wciąż jest poniżej średniej unijnej (50,7 pkt). Powoli jednak zbliża się do UE – w latach 2016-2021 poziom zaawansowania cyfrowego wyrażony wskaźnikiem DESI w Polsce rósł w tempie 8-11% r/r.

Jak tłumaczą eksperci Unity Group, należy pamiętać, że transformacja cyfrowa to proces, który w każdej firmie przebiega indywidualnie. Z tego płyną szanse, ale też wyzwania, z którymi trzeba się zmierzyć. Tegoroczna edycja CTD będzie poświęcona wielu aspektom cyfrowej transformacja handlu, w ujęciu B2B i B2C.

Z badania 'B2B e-commerce NOW 2022′, przeprowadzonego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, wynika, że tempo digitalizacji rynku B2B stale rośnie. Ponad 90% przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-handel, już 41% firm działa na tym rynku. Z kolei jedna czwarta spodziewa się, w ciągu najbliższego roku, znacznego wzrostu przychodów z tego kanału (powyżej 20%). To wciąż olbrzymi potencjał do zagospodarowania. Warto o tej szansie debatować w gronie ekspertów CTD. Od tego zależy kondycja i konkurencyjność całej branży handlowej. Klienci B2B oczekują stałego dostępu do oferty, sprawnej i spersonalizowanej obsługi, podobnej do tej, do jakiej przyzwyczaili się kupując produkty konsumenckie” – powiedziała Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, która objęła swoim patronatem wydarzenie Commerce Transformation Days.

Konferencja CTD została objęta także Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia.

(ISBnews)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments