E-commerce od kilku lat rozwija się w rekordowym dwucyfrowym tempie, ale dopiero pandemia pokazała, jak ważnym sektorem w gospodarce jest handel internetowy, jaką rolę odgrywa w społeczeństwie i jak dużym potencjałem rozwojowym dysponuje. Wspierając małe i średnie firmy w obsłudze coraz większej liczby zamówień i skalowaniu działalności, DHL Supply Chain inwestuje w swoją europejską sieć EFN (European Fulfillment Network).

Fulfillment, czyli całościowe albo częściowe przekazanie obsługi logistycznej w fachowe ręce partnera logistycznego, to rozwiązanie, z którego coraz chętniej korzystają małe i średnie firmy prowadzące sklepy internetowe. Od ponad roku dostęp do swojej europejskiej sieci 30 centrów e-fulfillmenu, w tym na rynku Zjednoczonego Królestwa, oferuje firma DHL Supply Chain, wiodący dostawca usług logistyki kontraktowej należący do Grupy Deutsche Post DHL. Ogrom doświadczeń we współpracy z największymi graczami rynku e-commerce wyznaczającymi trendy, pociągnął za sobą decyzję by firmy rozkwitające w tym segmencie również uzyskały dostęp do rozwiązań jakie dotychczas były zarezerwowane tylko dla najsilniejszych brandów.

Co daje bycie w sieci EFN?

Obecność w European Fulfillment Network daje sprzedawcom dostęp do infrastruktury, wiedzy i doświadczeń z zakresu obsługi zamówień internetowych, które przez lata udało się wypracować globalnemu operatorowi logistycznemu. Na wysoce konkurencyjnym rynku, na którym poza ceną produktu rządzą czas, koszt i terminowość dostawy, procesowanie zamówień w jednym z 30 nowoczesnych centrów e-fulfillmentowych pozwala zapewnić wysoką jakość obsługi klienta. Lokalizacja centrów w bezpośrednim sąsiedztwie głównych miast i skupisk ludności jak: Londyn, Paryż, Mediolan, Amsterdam, Madryt czy Warszawa i w bliskości innych obiektów oferujących inne, ważne z punktu widzenia e-commerce usługi logistyczne, oznacza wsparcie klientów w całym łańcuchu dostaw.

Widzimy, że e-handel dziś wygrywa. Tworząc sieć EFN skupiliśmy się na opracowaniu takich rozwiązań, które w rzeczywisty sposób pomogą rozwijać się mniejszym i średnim firmom oraz markom sprzedającym przez internet, dając im dostęp nie tylko do infrastruktury i serwisów, ale przede wszystkim do doświadczeń i wiedzy globalnego operatora jakim jest DHL Supply Chain. – mówi Monika Duda, Dyrektor Zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce.

Dla szybko rozwijających się firm i marek sprzedających w kanale on-line ważnym czynnikiem jest też kompleksowość polegająca na zaopiekowaniu się logistyką i transportem, w tym zapewnienie szybkiej i sprawnej obsługi zwrotów, a także gwarancja dostaw następnego dnia od zamówienia do klientów na kluczowych europejskich rynkach. Jeszcze niedawno planowy rozwój i ekspansja na nowe rynki dla większości mniejszych i większych e-handlowych graczy wiązały się z koniecznością stworzenia, zarządzania i rozwijania własnej infrastruktury e-commerce’owej.

Otwarcie przez DHL Supply Chain sieci EFN – dzięki wykorzystaniu sprawdzonych, standaryzowanych procesów i systemów – pozwala na kompletne uruchomienie nowego internetowego biznesu i konkurowanie jak równy z równym z gigantami e-commerce’u i platformami zakupowymi na wszystkich najważniejszych rynkach Starego Kontynentu w zaledwie 3 miesiące. Jeszcze szybciej, bo w ciągu kilku tygodni, firmy już prosperujące w sieci mogą dodawać kolejne centra obsługi. Takie elastyczne i modułowe podejście, w którym klienci w zależności od potrzeb mogą dostosowywać zakres usług w różnych regionach i na różnych rynkach, otwiera drzwi nie tylko do szybkiej ekspansji na nowe rynki i rozszerzania oferty, ale także do szybkiego reagowania na zmiany czy sezonowych wahań popytu, które są charakterystyczne dla rynku e-zakupów. Wykorzystanie sieci EFN pozwala również podejmować próby ekspansji przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka inwestycyjnego.

Poza szybszym rozwojem, podniesieniem standardu obsługi i oszczędnością czasu korzystanie z serwisów w sieci fulfillmentowej DHL Supply Chain daje też oszczędność pieniędzy. Skrojony na miarę plan logistyczny i współpraca z doświadczonym logistykiem pozwala sprzedawać on-line bez pośrednictwa platform zakupowych, zostawiając markom niezależność i pełną decyzyjność. A modułowy dostęp do skali, infrastruktury i usług logistycznych przekłada się na obniżenie i lepsza kontrolę całkowitych kosztów logistycznych.

AI pomaga w fulfillmencie

Logistyka w e-commerce to ciągłe dostosowywanie się do nowych oczekiwań klientów i zmieniającego się otoczenia gospodarczego czy społecznego. Jednym z filarów rozwoju sieci EFN jest dbałość o zrównoważony rozwój, o środowisko i racjonalne gospodarowanie zasobami. Od początku kwietnia e-commerce’owi klienci DHL Supply Chain mogą korzystać z rozwiązania OptiCarton.

Oparte o sztuczną inteligencję pozwala na lepsze zarządzanie kartonowymi opakowaniami, które przekłada się na nawet 50-procentową oszczędność przestrzeni transportowej. W przypadku szybko rosnących wolumenów w handlu elektronicznym takie rozwiązanie pozwala na znaczne zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, obniżenie kosztów przesyłek, a w efekcie jest znaczącą przewaga konkurencyjną dla finalnego klienta.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments