Jedna z przodujących polskich marek modowych premium — Bizuu podjęła współpracę z rzeszowską agencją Shopify & eCommerce Brand Active, która była odpowiedzialna za proces migracji na platformę Shopify Plus.

Historia Bizuu sięga 2011 roku, w którym powstał pierwszy butik w poznańskim Starym Browarze. Założycielki i projektantki — siostry Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak proponują nietuzinkowe rozwiązania w postaci kwiatowych wzorów i autorskich printów, które na stałe wpisały się w DNA Bizuu. Od 2016 roku marka prężnie współpracuje ze światowymi brandami, np. Cartoon Network, Mattel czy Bravado, w wyniku czego powstały takie kolekcje jak BIZUU x The PowerPuff Girls, BIZUU x Barbie oraz BIZUU x The Rolling Stones. Firma dysponuje 4 sklepami stacjonarnymi zlokalizowanymi w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Gdyni.

Strategia i cele Bizuu

Obszerne portfolio firmy to szeroki wachlarz kolekcji i innowacji, ale również wdrażanie w strukturach firmy nowoczesnych rozwiązań z zakresu nowych technologii. Dlatego też kluczowym celem Bizuu było pozyskanie narzędzia dobrze znanego użytkownikom, które równocześnie ma sprawdzoną pod względem UX ścieżkę zakupu oraz automatyzacja pozwalająca na usprawnienie pracy.

Po stronie Brand Active — agencji należącej do grupy Divante, leżał cały proces migracyjny, który został podzielony na sferę rozwojową, na którą składało się między innymi przeprowadzanie analiz i makietowanie, techniczną, która uwzględniała wdrożenie PIM Akeneo, frontendu, konfiguracje i integracje oraz migracyjną, podczas której wykorzystano możliwości, jakie oferuje platforma Shopify Plus.

Dlaczego Brand Active?

BA to firma tworząca i wdrażająca sklepy koncentrująca swoje działania na możliwościach, jakie oferuje platforma Shopify i Shopify Plus – wersja enterprise dla dużych eCommerce. Współpraca z Bizuu rozpoczęła się od analizy środowiska eCommerce i consultingu. Brand Active było odpowiedzialne za przygotowanie makiet mobile first, analizę opracowanych layoutów i programistyczne wdrożenia widoków uwzględniających customizację wybranych aplikacji i rozwiązań systemowych. W celu zwiększenia funkcjonalności sklepu i usprawnienia pracy jako PIM został wdrożony i skonfigurowany system AKENEO, który stał się jednocześnie źródłem prawdy dla systemu ERP, POS i kilku instancji Shopify Plus.

Na potrzeby projektu, zostały stworzone autorskie rozwiązania ReturnApp i InvoiceApp. Po stronie agencji leżała również migracja z 2ClickShop na Shopify Plus wraz z historią zakupową klientów. Odpowiednie rozplanowanie kolejnych etapów migracji pozwoliło na zminimalizowanie ryzyka utraty widoczności polskiej wersji sklepu. Wraz z migracją wykonane zostały sklepy na rynek amerykański i europejski w niemieckiej i angielskiej wersji językowej.

Podejmując decyzję o budowie nowego sklepu online, rozpoczęliśmy poszukiwania rozwiązania, które spełni nasze potrzeby biznesowe i dzięki któremu zrealizujemy cele sprzedażowe i marketingowe. Skupiliśmy się na kilku istotnych punktach – wymaganiach – które wpisują się w nasze założenia strategiczne. Przede wszystkim zależało nam na narzędziu, które jest dobrze znane użytkownikom oraz ma sprawdzoną pod względem UX ścieżkę zakupu. Skupiliśmy się również na automatyzacji – procesie, który przyspieszy realizację wielu zadań w firmie. Dodatkowo istotna była dla nas swoboda przy tworzeniu wyglądu i funkcjonalności. To wszystko doprowadziło nas do spotkania z Brand Active oraz wyboru platformy Shopify, z którą w przyszłości będziemy rozwijać i udoskonalać sklep online Bizuu — powiedział Zbigniew Augustyniak, Head of IT & eCommerce, Bizuu.

Strategia obrana przez Brand Active i możliwości, jakie oferuje platforma Shopify Plus, pozwoliły na spełnienie koronnych założeń strategicznych Bizuu z zakresu automatyzacji, realizacji kampanii marketingowych i wdrożenia narzędzi, które mają sprawdzoną pod kątem UX ścieżkę zakupu. Nowa, przejrzysta wersja sklepu jest nie tylko funkcjonalna pod kątem obsługi i wdrażania nowych rozwiązań, ale i w pełni oddaje charakter Bizuu jako marki premium.

Minimalistyczny, a równocześnie wyrazisty design idealnie wpisuje się w DNA firmy, której misją jest tworzenie kobiecych, nieszablonowych kolekcji pozwalających na wyrażanie siebie. To w połączeniu z możliwościami, jakie oferuje platforma Shopify Plus, zapewnia prowadzenie spójnych działań na wielu poziomach oraz dostarczenie klientom jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych, gwarantując Bizuu utrzymanie pozycji lidera wśród polskich marek fashion.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments