Łódzkie studio Render Cube, wprowadza do swojego hitu pierwszą dużą aktualizację z oficjalnej road mapy tytułu. Gra Medieval Dynasty zyskała opcjonalny tryb widoku zza pleców bohatera, który był jednym z najczęściej zgłaszanych przez społeczność rodzajem usprawnienia. Tryb TPP – Third Person Perspective – jest również popularny w grach konsolowych i będzie dostępny w nich od razu na premierę, która zaplanowana jest w przyszłym roku.

Tryb rozgrywki z trzeciej osoby to pierwsza z szeregu zaplanowanych aktualizacji, które Render Cube przedstawił w oficjalnej road mapie tytułu, ogłoszonej niedługo po wyjściu gry Medieval Dynasty z formuły wczesnego dostępu 23 września 2021 r.

Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube

Wprowadzenie opcji rozgrywki w Medieval Dynasty w formie widoku zza pleców bohatera to szereg dodatkowych możliwości, jakie zyskują gracze. Będą oni mogli doświadczyć widocznych zmian w ekwipunku czy odzieży wierzchniej swojej postaci, a także szeregu nowych animacji, które przygotowaliśmy specjalnie na potrzeby wersji TPP. W tym celu zakupiliśmy profesjonalny sprzęt do motion capture i nagraliśmy wszystkie animacje własnoręcznie, tak aby mieć pełną kontrolę nad ich wysoką jakością. Wierzę, że dostarczą one graczom dużo radości, podobnie jak nam przy ich nagrywaniu i przygotowywaniu do przeniesienia w świat cyfrowy. Jako studio dużą wagę przywiązujemy do umożliwienia czerpania przyjemności z rozgrywki w Medieval Dynasty wszystkim graczom, także tym, którzy mają chorobę lokomocyjną czy ograniczenia w motoryce swoich palców, tryb TPP oraz swoboda w przypisywaniu każdej funkcji w grze do danego klawisza adresuje te problemy. – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września br. osiągnęła status pełnej wersji, dostępnej w czterech zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości edycjach. Zebrana przez tytuł ilość komentarzy na platformie Steam wynosi blisko 23 tys. i utrzymuje wysoki, 90% poziom ocen pozytywnych. Produkcja sprzedała się dotąd w liczbie ponad 750 tys. egzemplarzy, a wishlista, czyli liczba graczy oczekujących na zakup, przekracza 1,1 mln zapisów.

17 czerwca br. Medieval Dynasty została udostępniona w ramach usługi Microsoft Xbox Game Pass For PC. Ogłoszenie nastąpiło podczas wydarzenia Xbox Games Showcase, gdzie materiał wideo z gry został zaprezentowany na jednym nagraniu obok takich tytułów jak Among Us, Hades czy S.T.A.L.K.E.R. 2. Studio pracuje już nad portem gry na konsole, której premiera zaplanowana jest na przyszły rok. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze spółką Spectral Games.

Nowy tryb rozgrywki to dopiero pierwsza z zaplanowanych dla Medieval Dynasty aktualizacji, na których będziemy skupiać się w najbliższych miesiącach. Tytuł posiada ogromną, blisko 200 tys. grupę followersów na samym Steam, a gra ponadto dostępna jest na wielu innych platformach dystrybucji m.in. EPIC, GOG czy Microsoft Store. Cały czas pracujemy też nad wersją konsolową, którą zamierzamy dostarczyć graczom na sprzęty najnowszej generacji już w przyszłym roku. Warto podkreślić, że wprowadzony tryb TPP, będzie dostępny na konsolach od pierwszego dnia premiery. – dodaje Szymański.

Render Cube oraz akcjonariusze spółki na przełomie czerwca i lipca przeprowadzili ofertę publiczną akcji skierowaną do inwestorów, którzy obejmowali lub nabywali akcje o łącznej wartości nie niższej niż 100 tys. EUR. W dniu 19 lipca br. rozpoczęła się druga oferta publiczna przeprowadzana przez spółkę, skierowana głównie do inwestorów detalicznych i prezentowana na platformie CrowdConnect.pl. Cena akcji w obu ofertach została ustalona na takim samym poziomie i wyniosła 150,00 zł. Łącznie z emisji nowych akcji spółka pozyskała 9,7 mln zł, a całkowita wartość obu ofert publicznych wyniosła 16,8 mln zł. Środki z emisji nowych akcji zostaną przeznaczone na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na powiększenie zespołu, który będzie rozwijał grę Medieval Dynasty. W obu ofertach publicznych akcji Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A.

W zeszłym roku Render Cube osiągnął 7,5 mln zł przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. W ciągu trzech kwartałów 2021 r. spółka zanotowała 8,4 mln zł przychodów i 6,1 mln zł zysku netto. Wyniki za III kwartał uwzględniały już pierwsze płatności związane z obecnością tytułu Medieval Dynasty w usłudze Microsoft Xbox Game Pass For PC. Sprzedaż premierowej wersji Medieval Dynasty będzie ujęta w wynikach IV kwartału.

Render Cube planuje debiut na rynku NewConnect jeszcze w 2021 roku. 14 grudnia Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę o wprowadzeniu akcji Render Cube S.A. do obrotu na rynku NewConnect. W procesie debiutu na giełdzie spółkę wspiera Grupa INC.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments