Furgonetka zapowiedziała stworzenie sieci automatów do nadawania i odbioru przesyłek kurierskich – Furgonetka BOX. Jej wyróżnikiem jest otwartość, ponieważ właścicielem maszyny może zostać każdy – sieci handlowe, spółdzielnie mieszkaniowe, samorządy, a nawet osoby prywatne. Co więcej, z automatów będą mogli korzystać wszyscy operatorzy kurierscy, którzy nawiążą współpracę z Furgonetką.

Teraz broker wprowadził na rynek dedykowaną aplikację AR (augmented reality) – Furgonetka BOX Partner — do zgłaszania lokalizacji, w których zdaniem konsumentów i przedsiębiorców powinny znaleźć się automaty paczkowe Furgonetka BOX. Dzięki niej można też dobrać rozmiar maszyny odpowiedni dla danej przestrzeni oraz sprawdzić jak będzie w niej wyglądała. Aby tego dokonać, wystarczy nakierować kamerę telefonu na wybrane miejsce i zaznaczyć odpowiedni format automatu, a aplikacja za pomocą rozszerzonej rzeczywistości przygotuje wizualizację. Następnie należy wypełnić krótki formularz, dołączyć zdjęcie oraz zgłosić lokalizację Furgonetce, która ją zweryfikuje i jeśli będzie to możliwe oraz atrakcyjne biznesowo – postawi w niej automat paczkowy. Dla osób zainteresowanych zainwestowaniem w automat broker przygotował specjalny katalog z informacjami na temat parametrów technicznych i cen maszyn.

W ostatnich miesiącach bardzo intensywnie pracowaliśmy nad kilkoma obszarami, prowadzącymi do stworzenia sieci Furgonetka BOX. Na pierwszym miejscu jest oczywiście nasza autorska technologia do zarządzania siecią automatów, ponieważ jak zwykle chcemy dostarczać naszym partnerom najbardziej zaawansowane rozwiązania. Dodatkiem do tego pakietu są m.in. oprogramowanie do analizy potencjału biznesowego oraz aplikacja AR, pozwalająca w prosty sposób dobrać odpowiedni automat do lokalizacji, zwizualizować go i zgłosić dane miejsce. Obecnie jesteśmy jedyną firmą na tym rynku, która oferuje tak szerokie możliwości. – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

Oprogramowanie do analizy potencjału biznesowego będzie automatycznie zbierało szereg danych na temat lokalizacji, na podstawie których Furgonetka zweryfikuje postawienie automatu w danym miejscu pod kątem jego efektywności. Pozwoli ono również porównać ze sobą poszczególne lokalizacje i wybrać tylko te najlepsze. Narzędzie jest tworzone we współpracy z dataplace.ai, firmą technologiczną specjalizująca się w dostarczaniu danych dotyczących czynników wpływających na biznes w świecie offline.

Do analizy potencjału lokalizacji wykorzystamy autorską technologię z zakresu location intelligence, opartą o nauczanie maszynowe. Rozwiązanie na bieżąco gromadzi i w sposób zautomatyzowany przetwarza terabajty danych mobilnych o rzeczywistym ruchu pieszym i samochodowym w dowolnym miejscu. Następnie będą one uzupełnione informacjami o budynkach, demografii i konkurencji, pochodzącymi z 15 baz. Dzięki temu decyzje będą podejmowane na podstawie rzetelnych i aktualnych danych z całego roku, a nie intuicji i subiektywnej oceny. Pozwoli to przyspieszyć i usprawnić cały proces oraz zwiększyć jego efektywność kosztową. W efekcie w bardzo krótkim czasie Furgonetka będzie mogła ocenić potencjał biznesowy lokalizacji zaproponowanej przez użytkownika aplikacji i zdecydować o postawieniu tam automatu. — tłumaczy Hubert Guzera, CEO dataplace.ai.

Kolejnym obszarem, na który położyliśmy szczególny nacisk, jest produkcja maszyn. Firmy, z którymi będziemy współpracowali, spełniają wysokie, europejskie standardy, ponieważ zależy nam na stworzeniu automatów o możliwie jak najwyższej jakości. Podpisaliśmy już umowy z 8 producentami, jednak ciągle szukamy kolejnych partnerów. Ostatnią, jednak równie ważną, kwestią, której poświęciliśmy dużo uwagi jest współpraca z operatorami logistycznymi. Projektujemy rozwiązania otwarte i prowadzimy rozmowy z wieloma firmami, nie tylko kurierskimi, na temat wykorzystania ich infrastruktury w procesie dostaw – podkreśla Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetka.

PwC prognozuje, że wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie rosła w tempie 12 proc. rocznie i w 2026 r. wyniesie 162 mld zł. Jak pokazują dane Gemius obecnie dostawy do automatów paczkowych są najczęściej wybieraną formą przez konsumentów (77 proc.) podczas dokonywania zakupów online.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments