We Wrocławiu już jeździ, w Warszawie jest jeszcze testowany. To pojazdy przystosowane do przewozu paczek, ze wspomaganiem elektrycznym i możliwością wjazdu wszędzie tam, gdzie wjechać może zwykły rower.

GLS Poland to pierwsza firma kurierska w kraju, która uruchomiła rower kurierski – od czerwca ubiegłego roku obsługuje ścisłe centrum Krakowa. Do tej pory dostarczył już ok. 25 tys. paczek.

Sprawdził się doskonale. Dlatego teraz wprowadzamy kolejne rowery kurierskie. W strefach z ograniczeniami dla ruchu kołowego jest to rozwiązanie optymalne: zwinne i zeroemisyjne. Taki pojazd wjedzie wszędzie tam, gdzie dopuszczony jest ruch rowerowy. Podjedzie też bezpośrednio pod właściwy adres, bez konieczności szukania miejsca parkingowego. – mówi Justyna Glaza, environmental manager w GLS Poland.

Dostawy rowerem kurierskim są elastyczne

Od tej jesieni rower kurierski w barwach GLS jeździ już we Wrocławiu. Obsługuje serce Starego Miasta – przede wszystkim ten obszar, na który samochody nie mogą wjeżdżać. Jego bazą przeładunkową będzie punkt obok wrocławskiego Rynku.
W Warszawie trwa jeszcze faza testów. W stolicy pojazd tego typu będzie funkcjonował blisko centrum miasta.

W tej części dominuje gęsta zabudowa, dostarczamy tu dużą liczbę paczek na stosunkowo małym obszarze. Rower daje kurierowi dużą łatwość przemieszczania się i jest bardzo elastycznym środkiem transportu: nie stoi w korkach i może być wielokrotnie przeładowywany. – wyjaśnia Glaza.

To kolejne ekologiczne rozwiązanie w filii GLS przy ul. Fajansowej. Na co dzień operują stąd
e-vany kurierskie, obiekt jest wyposażony w ładowarki do samochodów elektrycznych oraz panele fotowoltaiczne. Poza tym, 100% energii czerpie z OZE, podobnie jak blisko 20 oddziałów GLS Poland w całym kraju, w tym największe obiekty, jak sortownie pod Warszawą i w Strykowie pod Łodzią.

Flota coraz bardziej ekologiczna

W tym i przyszłym roku GLS Poland wprowadzi łącznie 15 rowerów kurierskich.

Wchodzimy na drogę do neutralności klimatycznej. To kluczowy punkt naszej strategii. Rowery kurierskie znakomicie wpisują się w ideę zrównoważonego rozwoju. Oczywiście zawsze analizujemy lokalne uwarunkowania. Wprowadzamy rowery tam, gdzie stanowią optymalne rozwiązanie również z punktu widzenia potrzeb oraz wygody naszych klientów. Jest to doskonały przykład na to, że cele proekologiczne mogą harmonijnie współgrać z biznesowymi – mówi Glaza.

Zauważa, że kurier poruszający się rowerem w Krakowie spotyka się z pozytywnymi reakcjami:

Nasi klienci doceniają wygodę tego rozwiązania i fakt, że nie emituje ani spalin, ani hałasu. Korzyści ekologiczne są bardzo wymierne. Wykorzystanie tylko tego jednego roweru do regularnej obsługi przesyłek pozwoliło oszczędzić ok. 15 ton emisji CO2. Wynika toz faktu, że dostarczenie każdej paczki to przeciętnie 1,3 kg CO2, z czego połowa przypada na tzw. ostatnią milę, czyli finalny etap dostawy.

Cała flota GLS, włącznie z pojazdami należącymi do podwykonawców oraz samochodami służbowymi, jest stopniowo wymieniana na modele bardziej ekologiczne. E-vany kurierskie
w barwach operatora jeżdżą już, oprócz Warszawy, również w ośmiu innych miastach w Polsce. Od 2019 roku ważną długodystansową trasę w międzynarodowej sieci GLS obsługują ciężarowe samochody napędzane LNG – Iveco Stralis NP 460. Zużywają nawet
o 15% paliwa mniej niż podobne pojazdy ciężarowe z silnikami Diesla. Emitują aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu niż wymagają limity określone w normie Euro VI.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments