MBE Worldwide i PrestaShop z radością informują o zakupie pełnego pakietu udziałów PrestaShop, czołowej platformy e-commerce w Europie i Ameryce Południowej przez firmę MBE.

MBE umożliwia klientom rozwijanie ich działalności biznesowej przez platformę gotowych do użytku cyfrowego rozwiązań kurierskich, poligraficznych i marketingowych. W 2020 MBE obsłużyło ponad 700 tys. Klientów biznesowych na całym świecie za pośrednictwem sieci ponad 2800 centrów serwisowych w 53 krajach. Wartość sprzedaży w całym systemie w 2020 roku przekroczyła 1 miliard USD.

PrestaShop umożliwia każdemu właścicielowi sklepu wykorzystanie swojego kanału e-commerce na całym świecie, korzystając z pełni konfigurowalnej platformy, którą można łatwo zaadaptować do wymogów każdego rynku. W 2020 roku ponad 300,000 właścicieli sklepów na platformie PrestaShop wygenerowało ponad 22 miliardy euro sprzedaży.

U podstaw motywacji akwizycji PrestaShop przez MBE leży wspólny dla obu firm zestaw podstawowych wartości takich jak pasja, nieustępliwość, ambicja, zespołowość oraz wizja połączenia mocnych stron obu przedsiębiorstw: cyfrowej sprzedaży, oraz fizycznych platform opartych na lokalizacji. Rozwiązania uzupełnią się wzajemnie w ramach jednego globalnego łańcucha usług dla handlu. W efekcie powstanie w pełni zintegrowany i płynny model obsługi klienta, umożliwiający rozwój przedsiębiorstw.

Zarówno MBE, jak i PrestaShop skupiają się segmencie MŚP. Połączone siły obu firm stworzą potencjał dalszego rozwoju w strategicznych lokalizacjach. Wspólna baza obejmie ponad 600 000 klientów w Europie (przede wszystkim we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Wielka Brytanii i Polsce) oraz ponad milion na całym świecie.

PrestaShop i jego ludzie dużo wniosą do MBE. Łącząc „atomy i bity” jeszcze bardziej różnicujemy nasze usługi i umacniamy unikalną pozycję na rynku. MBE staje się tym samym jedną z wiodących globalnych platform e-commerce i logistycznych dla firm. – podkreśla Paolo Fiorelli, prezes i dyrektor generalny MBE Worldwide.

Dołączenie do MBE jest szansą dla PrestaShop na przyspieszenie rozwoju przy wsparciu wiodącego gracza w branży. Pozwoli nam to umocnić pozycję lidera w Europie i Ameryce Łacińskiej, zdobyć nowych klientów i zapewnić w pełni zintegrowaną, najlepszą w swojej klasie ofertę. Komplementarność obu rozwiązań pozwoli nam stać się wiodącą globalną platformą handlową dla rozwoju biznesu. – wskazuje Alexandre Eruimy, Dyrektor Zarządzający PrestaShop, który dalej będzie zarządzał zespołem i biznesem marki.

MBE skorzystało z usług consultingowych PriceWaterhouseCoopers w kwestii due diligence oraz z prawnego doradztwa firm Sidley Austin LLC, Gide Loyrette Nouel oraz Chiomenti. Intesa Sanpaolo oraz Banco PBM były upoważnionymi głównymi organizatorami, prowadzącymi księgę pobytu oraz gwarantami w procesie wsparcia finansowania transakcji.

PrestaShop i jego udziałowcy skorzystali z usług consultingowych Lincoln International — bankowość inwestycyjna, EY Strategy and Transaction w kwestii Vendor Due Diligence oraz Jones Day and Volt Associés w aspekcie prawnego doradztwa w przy transakcji.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments