Najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, zgodnie z zapowiedziami, uruchamia nową usługę logistyczną — One Fulfillment by Allegro. Sprzedawcy, którzy zdecydują się z niej skorzystać, będą mogli zaoferować swoim klientom nie tylko szeroki wybór metod dostawy w atrakcyjnych, wynegocjowanych przez Allegro cenach, ale przede wszystkim zapewnią im dostawę przesyłki już następnego dnia po zakupie lub nawet tego samego dnia.

Dzięki usłudze One Fulfillment planujemy jeszcze bardziej skrócić czasy dostaw, obniżyć koszty i poprawić przewidywalność dla klientów. Klienci docelowo będą mogli także dokonać zakupu od wielu sprzedawców z jednego centrum magazynowego, a zamówienie zostanie wysłane jedną paczką, co jest zarówno bardziej ekonomiczne jak i ekologiczne. Tym samym sprzedawcy będą mogli podnieść atrakcyjność swoich ofert i istotnie zwiększyć sprzedaż. Nowa usługa pozwoli im przeznaczyć czas i zasoby — poświęcane dotychczas na logistykę — na to, co najważniejsze, czyli pozyskiwanie atrakcyjnych produktów, ich dobrą prezentację na platformie i profesjonalną obsługę klienta. Sprzedawcy utrzymają wysoką jakość dostaw nawet podczas szczytów sprzedażowych i nie będą musieli sami inwestować w profesjonalne magazyny oraz ich wyposażenie. — mówi Grzegorz Czapski, Business Development Officer w Allegro.

Obecnie już ponad 80% zamówień składanych na Allegro dociera do klientów w ciągu 1-2 dni i czasy dostaw dynamicznie przyspieszają. Platforma nie ustaje w staraniach, by wspierać ten trend poprzez szereg inicjatyw motywujących sprzedawców i firmy logistyczne do poprawy czasów dostaw, w tym poprzez rozwój oferty własnych innowacyjnych rozwiązań logistycznych. W maju uruchomione zostały pierwsze Allegro Punkty w sieci Kolporter, a do końca roku klienci będą mogli skorzystać z jeszcze większej liczby atrakcyjnych lokalizacji, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki z Allegro. Równocześnie platforma “sadzi” sieć nowoczesnych zielonych automatów paczkowych, z których pierwsi klienci skorzystają jeszcze jesienią bieżącego roku. Nowe usługi logistyczne oraz metody dostawy od Allegro jeszcze bardziej usprawnią proces dostarczania zakupów klientom.

Aspekt ekologiczny nowej usługi One Fulfillment by Allegro ma ogromne znaczenie dla platformy, na której sprzedaż prowadzi 125 tys. profesjonalnych sprzedawców. W procesie pakowania Allegro korzysta tylko z materiałów przyjaznych środowisku – certyfikowanych opakowań, papierowych taśm i wypełniaczy, a także wdraża procesy mające na celu zminimalizowanie odpadów. Dzięki nadawaniu przesyłek z jednego miejsca Allegro realizuje też Cele Zrównoważonego Rozwoju zawarte w strategii firmy na lata 2020-2023, wpływając na zmniejszenie śladu węglowego.

Allegro uruchamia swoja usługę logistyczną w A2 Warsaw Park, gdzie dysponuje powierzchnią 36 500 m2. Niemal 2 800 m2 stanowią biura i przestrzeń wypoczynku dla pracowników. Docelowo łączna powierzchnia operacyjna Magazynu Allegro z systemem wewnętrznych antresol wyniesie 65 300 m2.

W nowym magazynie Allegro do końca 2022 roku zatrudnienie znajdzie docelowo 1200 pracowników. Dbając o jak najwyższy poziom bezpieczeństwa, Allegro zapewniło w obiekcie właściwie rozplanowane i duże przestrzenie, co umożliwia zachowanie odpowiedniego dystansu w czasie pandemii COVID-19. Z tego też względu połączyliśmy odpowiednie zarządzanie zmianami pomiędzy zespołami z zapewnieniem wszelkich rekomendowanych środków bezpieczeństwa zgodnie z najlepszymi wzorcami.

Serwis nie zapomina także o swoich użytkownikach. Według danych Allegro, 76% aktywnych użytkowników kupuje produkty (wyłączając prezenty) na platformie dla członka rodziny innego niż małżonek lub partner. Przyczyny bywają różne. Jedni chcą pomóc bliskim, którzy jeszcze nie mają własnego konta lub nie korzystają z płatności internetowych. Inni po prostu pragną podzielić się korzyściami, jakie oferuje na przykład Allegro Smart!, zapewniając rodzinie dodatkowe oszczędności. W odpowiedzi na wszystkie wspomniane potrzeby Allegro wprowadza idealne rozwiązanie — konta rodzinne.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments