Polska spółka Elocity, oferująca systemy do zarządzania stacjami ładowania systemów elektrycznych (EMP – electromobility provider), dostarczy swoje rozwiązanie w formule white label belgijskiemu operatorowi elektromobilności Go-Blue. Stacje, które będą obsługiwane za pomocą polskiego rozwiązania, powstaną na terenie Belgii, Holandii i Francji.

Go-Blue to innowacyjna belgijska firma na rynku rozwiązań ładowania pojazdów elektrycznych. Jej oferta dotycząca stacji ładowania pojazdów elektrycznych, skierowana jest zarówno do rynku masowego, jak i firm czy miast. Jak wynika z zapowiedzi spółki, firma planuje do końca 2026 roku postawić w wybranych krajach Europy (Belgia, Francja, Holandia) aż 5 000 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Tak duża sieć  wymaga odpowiedniego systemu zarządzania, umożliwiającego rozliczanie płatności (billingowanie, fakturowanie), aplikację mobilną dla użytkowników oraz operatorów, monitoring poszczególnych stacji, zarządzanie cenami, bądź promocjami.

Jedną z nielicznych firm na świecie, oferującą tak kompleksowe rozwiązanie służące do zarządzania siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych jest polska firma Elocity, która na koniec maja 2021 była największą polską firmą EMP (electromobility provider), posiadającą w swoim systemie już ponad 100 stacji ładowania różnych operatorów.

Umowa z Go-Blue na dostarczenie przez Elocity systemu zarządzania siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych to znaczący krok w rozwoju naszej firmy. Okazuje się, że polskie rozwiązanie doceniane jest na europejskim rynku, który w dniu dzisiejszym jest znacznie większym od polskiego. A to oznacza, że nasz system spełnia najwyższe światowe standardy, a w niektórych przypadkach nawet je przewyższa czy wręcz kreuje. Jestem przekonany, że to dopiero początek globalnej ekspansji Elocity. — komentuje współpracę Michał Baranowski, prezes zarządu Elocity.

Elocity to polska spółka technologiczna, typu EMP – electromobility provider, dostarczająca operatorom kompletne rozwiązanie zarządzania publicznymi i prywatnymi sieciami ładowania. Dzięki temu operatorzy mogą rozwijać swój biznes, nie martwiąc się o warstwę technologiczną, którą mogą nabyć w formule white label jako serwis (dedykowany serwis sprzedawany pod marką operatora). Taka usługa pozwala m.in. na udostępnienie aplikacji mobilnej kierowcom, elektroniczne rozliczanie płatności i faktur, monitoring poszczególnych stacji oraz zaawansowane funkcje dla logistyki, hotelarstwa, flot oraz inwestorów.

Podmiotom, które chcą wejść na rynek elektromobilności i na nim zarabiać, Elocity oferuje pomoc w postaci wyboru i sprzedaży stacji ładowania, wraz z montażem i systemem zarządzania nimi, a także pomoc w kwestiach formalnych. Współpraca Elocity z Go-Blue to pierwszy transfer polskiej elektromobilności poza granice kraju.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments