Zakup mieszkania na rynku pierwotnym gwarantuje kupującym możliwość wskazania rozbieżności przed odbiorem lokalu. Wg danych bankier.pl w pierwszym półroczu br. deweloperzy oddali w Polsce 60,5 tys. mieszkań. W trakcie odbiorów słowo usterka odgrywa główną rolę, ponieważ coraz częściej do pomocy zatrudniani są wyspecjalizowani inspektorzy.

BauApp to proste narzędzie, które pomoże deweloperom przejść przez proces odbiorów profesjonalnie i szybko. Mobilna aplikacja służąca do digitalizacji procesów na budowach, w ramach swojego rozwiązania oferuje także moduł poświęcony właśnie odbiorom mieszkań. Jest on używany przez 70% klientów deweloperskich BauApp.

Każdemu zależy na jak najszybszym odbiorze mieszkania. Klientom, ponieważ większość z nich ma już zakontraktowane ekipy wykończeniowe i plany w zakresie danego lokalu. Deweloperom, ponieważ wraz z odbiorem mieszkania zamykany jest proces jego sprzedaży. Dlatego też w interesie wszystkich stron leży sprawny proces odbiorów lokatorskich.

Proces ten często bywa skomplikowany. Niestety wielokrotnie komplikują go sami klienci, zgłaszając mnóstwo usterek, w tym także tych niezasadnych. Niezależnie od tego każda usterka powinna znaleźć się w protokole odbioru mieszkania. Deweloper powinien móc taki protokół sprawnie udostępnić zainteresowanym stronom i w krótkim czasie wrócić z informacją zwrotną o czasie i statusie ich wykonania. Obecnie większość deweloperów niestety nie korzysta z narzędzi, które mogą usprawnić ten proces, pomimo dostępności takich narzędzi na rynku — mówi Paweł Smolarek, dyrektor ds. nowych technologii w BauApp Polska.

Uwzględnienie wszystkich ustaleń w protokole odbioru w ramach BauApp może być również pomocne w okresie rękojmi. Aplikacja przez kilka lat (standardowo 5 lat) archiwizuje i przechowuje wszystkie usterki. Dzięki temu możliwa jest szybka weryfikacja czy były one już zgłaszane, kto je wykonywał, jaki był ich koszt i w jakim czasie zostały wykonane. Taka transparentność ze strony dewelopera powinna być standardem na rynku. Szczególnie że rozwiązanie to jest już powszechnie dostępne dzięki budżetowej aplikacji mobilnej BauApp stworzonej z myślą o polskim rynku nieruchomości i sektorze budowlanym.

Wsparcie cyfrowych rozwiązań w trakcie odbiorów lokatorskich niesie za sobą wiele korzyści, zarówno dla deweloperów, jak i kupujących. Dzięki BauApp nabywcy mieszkań podczas całego procesu przekazania lokalu mogą otrzymywać natychmiastowy raport online oraz listy kontrolne zamiast odręcznych, często własnych, notatek i zdjęć. To zapewni końcowemu klientowi komfort i pewność, że przed ostatecznym odbiorem mieszkania wszystkie jego uwagi zostaną uwzględnione, a zmiany wykonane.

Aplikacja rejestruje cały proces, generując raporty z początku zgłoszenia, realizacji napraw oraz protokół z wykonania prac. Rozwiązanie daje dostęp do historii usterek, co jest bardzo pomocne, gdyż od momentu odbioru mieszkania liczy się czas rękojmi. Deweloperzy, korzystając z BauApp wiele zyskują: transparentność całego procesu, możliwość bieżącej weryfikacji pracy podwykonawców oraz nowatorski wizerunek firmy na rynku, renomę oraz dodatkowy branding w aplikacji.

Wdrożenie oprogramowania, niezależnie czy u dużego dewelopera, czy mniejszej firmy, jest natychmiastowe i przynosi wymierne korzyści. Są one widoczne zwłaszcza w zakresie oszczędności czasu pracy pracowników, jak i pieniędzy. BauApp wspiera klientów w zarządzaniu obiegiem dokumentacji, kart materiałowych, monitorowaniu czasu realizacji zadań, usterek oraz odbiorów robót budowlanych.

Może być używany zarówno na komputerze, jak i za pośrednictwem tabletu lub smartfona. Aplikacja jest elastycznym narzędziem, które poza szeroką funkcjonalnością także ogranicza poziom dostępu do dokumentacji zgodnie z obszarem potrzebnym danemu użytkownikowi. W związku z tym nabywcy mieszkań mogą mieć dostęp wyłącznie do modułu związanego z odbiorem mieszkań.

Trwający na rynku nieruchomości boom wymaga cyfryzacji procesów administracyjnych na budowach w celu zapewnienia najwyższej jakości realizowanych inwestycji. Aktualnie z aplikacji korzysta ponad 120 generalnych wykonawców, ponad 500 podwykonawców na 2000 projektów w regionie. Moduł BauApp do odbiorów lokatorskich używany jest przez 70% klientów deweloperskich.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments