Jeden z największych polskich ubezpieczycieli, obecnie 100% roszczeń samochodowych w jego ogólnopolskiej sieci warsztatów, rozpatrywanych jest przy użyciu sztucznej inteligencji.
AI umożliwia weryfikację wszystkich roszczeń w czasie rzeczywistym, skracając czas trwania przeglądu i zapewniając sprawne i bezpieczne przeprowadzanie napraw. Sztuczna inteligencja została wdrożona w ramach działalności Warty z początkiem 2020 r., po pomyślnie zakończonym w 2019 r. programie pilotażowym.
Do tej pory Warta mogła wybrać jedynie część swoich roszczeń do przeglądu wizualnego. Był to proces o charakterze manualnym, który pochłaniał dużo czasu i znaczne zasoby i musiał zostać ukończony przed przystąpieniem do napraw. Teraz 100% roszczeń Warty wizualnie sprawdza sztuczna inteligencja, co pozwala na natychmiastowe zatwierdzenie przypadków bez nieprawidłowości, z korzyścią dla warsztatów naprawczych.
Zgłoszenia obarczone nieprawidłowościami są zgłaszane inżynierom wraz ze wszystkimi informacjami i zdjęciami niezbędnymi do ich rozwiązania – pomagając Warcie dokonać przeglądu każdego zgłoszenia nawet trzy razy szybciej. 
 
Wcześniej Warta nie mogła dokonać wizualnej weryfikacji każdego roszczenia z naszej sieci. Korzystając jednak ze sztucznej inteligencji firmy Tractable, możemy zagwarantować, że każde roszczenie zostanie naprawione właściwie dla uszkodzeń i zgodnie z technologią zapewnioną przez producenta samochodu. W wyniku tego mamy znacznie większy nadzór nad każdym aspektem naszej sieci naprawczej, zapewniając naszym klientom jak najlepszą obsługę – mówi Jakub Polnik, kierownik projektu w Warcie.
Według Tractable, wdrożenie tego rozwiązania przez Wartę oznacza, że Polska jest jednym z wiodących krajów w Europie i na świecie pod względem wykorzystania sztucznej inteligencji do wizualnego rozpatrywania i przyspieszania rozwiązywania roszczeń motoryzacyjnych.
To najnowocześniejsza technologia. Sztuczna inteligencja oferuje konkretne rozwiązania rzeczywistych problemów, usprawniając proces dla ubezpieczyciela, warsztatu i kierowcy. Wykorzystując ją w Polsce do rozpatrywania roszczeń w czasie rzeczywistym, Warta zdobywa wiodącą pozycję w Europie – uważa Adrien Cohen, Współzałożyciel i Prezes Tractable.
Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw, co umożliwia stosowanie tej technologii na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. AI pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to zapewnia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia.
System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania – z pomocą Tractable, do tej pory przetworzono roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld USD dla największych ubezpieczycieli na świecie, w tym Ageas UK, Covéa (największy ubezpieczyciel samochodowy na rynku francuskim) oraz Tokio Marine i MS&AD (najwięksi ubezpieczyciele samochodowi w Japonii). 
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments