Brakuje nam przede wszystkim podróży, wolności i jedzenia w restauracjach. Za spotkaniami poza miejscem zamieszkania najbardziej tęsknią osoby poniżej 25. roku życia. Najczęściej rozrywamy się, organizując imprezy w gronie bliskich, oglądając filmy i seriale oraz korzystając z mediów społecznościowych. Prawie co trzeci z ankietowanych sięga obecnie po gry. Te i inne interesujące wnioski to efekty badania „Czas wolny” zrealizowanego na zlecenie marki Wyborowa.

Zgodnie z wynikami badania „Czas wolny”, przeprowadzonego na zlecenie marki Wyborowa
przez Centrum Badawczo-rozwojowe Biostat [1], najwięcej badanych przyznało, że w ostatnim roku ćwiczyło fizycznie (32,2%), sprzątało (27,1%), oglądało TV (26,4%). Około 1/4 zajęła się uprawą roślin, majsterkowaniem, czytaniem książek. Wśród ponad 20% badanych uznanie znalazły także gry planszowe, konsole i gry komputerowe.

Spośród form spędzenia czasu ze znajomymi respondenci najchętniej wybierają spacery i spotkania na powietrzu (69%). Badanie Wyborowej wskazuje jednak, że nie rezygnujemy także z niewielkich imprez w pomieszczeniach – już na 2. miejscu znalazły się domówki (59,2% badanych).

Wspólne oglądanie filmów wskazało 45,7% respondentów. Gry planszowe to powód do spotkań ze znajomymi dla aż 42,8% badanych. Respondenci uważają, że najważniejsi na domówce są znajomi. Wśród ważnych elementów spotkań towarzyskich znalazły się przekąski, chipsy, paluszki, zaś na trzecim miejscu – muzyka.

Na alkohol wskazała prawie połowa badanych, podobnie liczna grupa wyróżniła ciepłe jedzenie. Dla 1/4 badanych istotne podczas domówki są gry planszowe, podobnie jak taniec lub wspólne oglądanie telewizji.

No to gramy!

Polacy deklarują także częstsze granie w gry – zarówno komputerowe czy na konsole, jak
i planszowe. Prawie 1/3 badanych podczas pandemii gra w planszówki częściej niż wcześniej. Robimy to głównie dla wspólnej zabawy, towarzystwa i dobrego nastroju. Mimo pandemii, gry planszowe są powodem spotkań dla około połowy badanych. To dla nas sposób na spędzenie czasu w niewielkim gronie znajomych.

Filmy, muzyka i media społecznościowe. W czasie pandemii zwiększyła się popularność
filmów i seriali na popularnych platformach streamingowych. Częstsze korzystanie z tej
rozrywki deklaruje około połowa ankietowanych.

Oglądają online zwłaszcza osoby młode – ponad 65% badanych w wieku 18-24 lata oraz
47,6% osób w wieku 25-34 lata korzysta z platform częściej niż przed pandemią.
W czasie pandemii w wolnym czasie słuchamy także muzyki. W badaniu czynność tą
deklaruje aż 42,2% ankietowanych. Spośród najmłodszych respondentów (18-24 lata)
odsetek ten osiąga 55%, wśród starszych odpowiednio 40,8% (25-34 lata) i 31,9% (35-40 lat).
O częstszym korzystaniu z mediów społecznościowych wspomniało 46,5% badanych, zaś z
komunikatorów – 44% badanych. Z większą częstotliwością robią to kobiety niż mężczyźni
(wedle deklaracji ankietowanych 52% vs 35,7%). Duża ilość czasu w domu skłania nas do
czytania, oglądania programów informacyjnych, rozwijania zainteresowań czy poznawania
znajomych online.

[1] „Czas wolny”, marzec 2021, Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat na zlecenie marki Wyborowa. Próba badawcza: 1000 respondentów. Respondenci w wieku od 18 do 40 lat.

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments