Simteract, twórca dwóch nadchodzących tytułów: Train Life – A Railway Simulator oraz Carpool Simulator, przedstawił wyniki badań przeprowadzonych przez zewnętrzną agencję analityczną Try Evidence oraz wewnętrzny zespół R&D spółki. Dzięki nim Simteract jeszcze przed premierą gier posiada obiecujący feedback graczy związany z nadchodzącymi produkcjami.

Pierwsza część badań – pod kątem Carpool Simulator – została przeprowadzona przez renomowaną firmę Try Evidence, specjalizującą się w analityce gier. Z jej usług korzystali dotychczas kluczowi twórcy oraz wydawcy działający w Polsce, tacy jak Bloober Team, CD
Projekt Red, Creepy Jar czy Koch Media. Drugą – dotyczącą realizmu generowanych światów kolejowych – przeprowadził wewnętrzny zespół badawczo-rozwojowy Simteract złożony zarówno z pracowników firmy, jak i doświadczonych w dziedzinie gier naukowców.

Dane analityczne stanowią podstawę dopasowania projektu do rynku, zmniejszając ryzyko związane z tworzeniem gier. Według nas nie jest istotne, jaką drogę dystrybucji studio wybiera – współpracę z wydawcą, self publishing czy early access – decyzje powinny być podejmowane jak najbliżej rynku. Dlatego monitorujemy jakość Train Life – A Railway Simulator oraz Carpool Simulator w oparciu o opinie graczy na każdym etapie produkcji i celujemy w osiągnięcie perfekcji jeszcze przed debiutem naszych tytułów – komentuje Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract (na zdjęciu).

W badaniach pod kątem Carpool Simulator wzięło udział 120 ankietowanych – graczy gier
symulacyjnych. Przeprowadzone analizy dotyczyły m.in. kwestii prowadzenia pojazdów i
atrakcyjności elementów świata przedstawionego, sprawdzały również potencjał trybów
rozgrywki wieloosobowej. Trend wśród badanych graczy (aż 70% respondentów) wskazuje na dużą otwartość na zaangażowanie w proces tworzenia tytułu. Z tej grupy 83% zadeklarowało również zakup gry w modelu Early Access.

Dodatkowo, w zeszłym roku Simteract pozyskał grant z NCBR na projekt, który pozwolił
przeprowadzić zespołowi R&D badania zarówno na graczach, jak i niemal 20 maszynistach. Wyniki potwierdziły wysoki realizm tworzonych przez spółkę technologii kolejowych, ważnych również ze względu na Train Life – A Railway Simulator. Prace nad grą ciągle trwają, a globalnym wydawcą gry jest opiekun całej serii Life – Nacon. Dotychczas wydawca ogłosił łącznie 5 produkcji należących do tego cyklu, a gra autorstwa Simteract ma być jedną z pierwszych w kolekcji.

„Wykorzystujemy dane analityczne, żeby tworzyć gry, które z jednej strony odzwierciedlają rzeczywistość, a z drugiej zapewniają dobrą zabawę graczom. Wyniki przeprowadzonych badań włączamy w nasz wewnętrzny know how, cenny ze względu na głęboką specjalizację w obrębie symulacji. Planujemy globalną dystrybucję, dostępność na wielu platformach i dalsząw spółpracę z międzynarodowymi partnerami. Podejście analityczne ma dodatkowo pomóc w sukcesie naszych produkcji – dodaje prezes Simteract.

Simteract to spółka gamingowa z backgroundem softwarehouse’owym, od lutego 2021 notowana na NewConnect. Firma ma doświadczenie zarówno w branży gier wideo jak i w tworzeniu oprogramowania profesjonalnych symulatorów. Simteract jest autorem między innym Traffic AI – Inteligentnengo Systemu Ruchu Drogowego czy City Generator, który pozwala generować miasta w 3D na podstawie otwartych danych dostępnych w internecie. Według raportu za IV kwartał 2020 roku, spółka wypracowała w zeszłym roku niemal 3,5 mln zł przychodu operacyjnego i ponad 0,5 mln zysku netto.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments