DataWalk: Przełomowe wyniki i obiecująca perspektywa

Zarząd DataWalk

Obserwowany wzrost popytu na oprogramowanie DataWalk, potwierdza rosnąca liczba światowej klasy klientów i rosnące portfolio referencji, co przekłada się na dobrą perspektywę 2021 roku, wskazuje Paweł Wieczyński, prezes DataWalk.

Blisko 16 mln zł przychodów w 2020 roku osiągnęła Grupa DataWalk. Wraz ze wzrostem przychodów ze sprzedaży, wzrosły również o 52% koszty związane z rozwojem, lecz mimo to skonsolidowana strata zmniejszyła się o 43% w odniesieniu do porównywalnego okresu.

W 2020 roku Grupa DataWalk osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 15 mln 722 tys. zł, co w porównaniu z przychodami w 2019 r., wynoszącymi 3 mln 512 tys. zł, stanowi wzrost o ok. 348%.

Bliskie progu rentowności wyniki finansowe za czwarty kwartał zeszłego roku potwierdzają efektywność naszego modelu biznesowego” – wskazuje Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk. „Fakt ten może cieszyć, natomiast nie jest to typowe dla szybko rosnących spółek technologicznych z aspiracjami globalnymi. Jest to efekt konserwatywnego podejścia do zwiększania zasobów w organizacji, w tym wolniejszego tempa rekrutacji w okresie poprzedzającym ostatnią rundę finansowania. Korzystając z aktualnej pozycji kapitałowej, zwiększamy tempo rozbudowy zespołu oraz przeprowadzania kolejnych inwestycji, aby lepiej przygotować się do następnej fazy rozwoju biznesu”.

Koszty Grupy DataWalk w 2020 roku wynoszą 22 mln 259 tys. zł i wzrosły o 52% w porównaniu do roku 2019, kiedy to wynosiły 14 mln 633 tys. zł. Mimo to, strata zmniejszyła się o ok. 43%, tj. do poziomu 6 mln 323 tys. zł w odniesieniu do porównywalnego okresu, kiedy to wynosiła 11 mln 044 tys. zł.

Jeśli wziąć pod uwagę, że kontynuujemy realizacje prac wdrożeniowych wynikających z umów zawartych w 2020 roku, a rozpoznanie znacznej części przychodów przesunęło się na 2021 rok, sukces nabiera jeszcze większego wymiaru” – komentuje Paweł Wieczyński. – „Obserwowany wzrost popytu na oprogramowanie DataWalk, potwierdza rosnąca liczba światowej klasy klientów i rosnące portfolio referencji, co przekłada się na dobrą perspektywę 2021 roku”.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments