Robert Pietrzko, prezes DeGenerals, o planach giełdowych, rozwoju marki Tank Mechanic Simulator i nowych preprodukcjach.

Jak obecnie wygląda sprzedaż Waszej debiutanckiej gry – Tank Mechanic Simulator?

Gra w 2020 r. sprzedała się w liczbie ponad 135 tys. sztuk. Przychody ze sprzedaży gry na koniec ubiegłego roku przekroczyły 3,8 mln zł. Gra cały czas generuje stabilne przepływy pieniężne, aktywnie komunikujemy się ze społecznością i zarządzamy promocjami, aby trafić do kolejnych graczy. Bieżąca wishlista graczy, którzy jeszcze nie kupili gry to ponad 150 tys. osób. Te liczby dają nam duży potencjał do dalszej monetyzacji gry, m.in. dzięki rozszerzeniom DLC oraz portom na nowe platformy.

Jakie macie plany na rozwój gry w 2021 r.?

W tym roku chcemy wydać dwa dodatki DLC. Wprowadzą one do gry nowe czołgi, misje oraz dodatkowe tryby rozgrywki. Na ten moment zbliżamy się do końca prac nad pierwszym z rozszerzeń, które będzie miało premierę już w I kwartale 2020 r. Równolegle wprowadzamy aktualizacje zawierające m.in. narzędzia moderskie oraz narzędzie do tworzenia własnych czołgów czy amunicji.

Dodatkowo, nawiązaliśmy współpracę z RedDot w zakresie cross promocji Tank Mechanic Simulator i Car Mechanic Simulator. W tym celu stworzymy darmowy dodatek Military DLC, który będzie dostępny dla 1,5 mln posiadaczy CMS18 w wersji na PC. Gracze będą mieli możliwość naprawienia wozu bojowego rodem z TMS. Oprócz zwiększenia sprzedaży, jak i rozpoznawalności marki, zależy nam na połączeniu społeczności graczy obu produkcji.

Robert Pietrzko, prezes DeGenerals

Gra jest dostępna na PC oraz Nintendo Switch. Pracujecie nad wersjami konsolowymi. Kiedy premiera?

Porty gier na konsole starej i nowej generacji oraz platformy mobilne i VR przygotowywane są przez zewnętrzne zespoły z Grupy PlayWay. W tym zakresie mamy umowy z Console Labs, Gameformatic oraz Ritual Games. Jeszcze w I kwartale ma pojawić się wersja TMS na konsole starej generacji PS4/XONE. Dotychczasowe doświadczenia portingu gier spółek z Grupy Playway pozwalają nam oczekiwać, że sprzedaż na konsolach w okresie premiery może być nawet dwukrotnie wyższa do sprzedaży w okresie premiery wersji PC i będzie znaczącym filarem przychodów DeGenerals w 2021 r.

Jaki jest dalszy harmonogram premier? Jakie gry chcecie tworzyć? Kiedy będą miały premiery?

Obecnie pracujemy nad dalszym rozwojem TMS oraz 3 nowymi preprodukcjami. W najbliższych dniach lub tygodniach na Steam pojawią się zapowiedzi dwóch z nich – Tank Squad oraz Uboat Commander. Obie gry oczywiście pozostają w tematyce wojskowej.
Tank Squad to gra akcji o walkach czołgów. Rozgrywka opiera się na zasadach współpracy pomiędzy graczami a nie rywalizacji. Gracz kontroluje swój czołg i oddział podczas II Wojny Światowej. Po bitwie gracze mogą naprawiać swoje pojazdy lub ściągać wraki z pola bitwy, w celu uzyskania części zamiennych.

Uboat Commander to gra strategiczna, w której gracz wciela się w role dowódcy Wilczego Stada okrętów podwodnych. Zadaniem gracza jest planowanie, synchronizowanie oraz koordynacja ataku statków na alianckie konwoje.

Na produkcje oraz marketing wymienionych gier zakładamy budżet po ok. 1 mln PLN. Według wstępnych założeń harmonogramu, ich premierę planujemy na przełom 2022/2023 r.

Ile osób liczy sobie zespół DeGenerals?

Zespół DeGenerals to obecnie 28 osób, w tym 17 osób kreatywnych pracujących bezpośrednio przy projektach. Pomagają nam dodatkowo tłumacze przekładający gry na inne języki. Współpracujemy także z zewnętrznymi zespołami odpowiadającymi za testowanie gier, porting, marketing czy kontakt ze społecznością graczy. W bieżącej działalności, jak i w procesie wydawniczym, korzystamy również ze wsparcia Grupy PlayWay.

Jesteście obecnie w trakcie IPO, które obejmuje sprzedaż akcji przez dotychczasowego akcjonariusza. Dlaczego zdecydowaliście się na wejście na giełdę?

Oferta obejmuje wyłącznie sprzedaż akcji istniejących, ponieważ środki na rozwój TMS i produkcje kolejnych gier mamy zapewnione dzięki dotychczasowej oraz spodziewanej sprzedaży TMS. Wejście na warszawską giełdę od początku było w naszych planach. Teraz możemy je zrealizować, a by to zrobić musimy zwiększyć free float. PlayWay po sprzedaży akcji pozostanie większościowym akcjonariuszem z około 70 proc. udziałem w kapitale.

Jakie są parametry oferty?

Oferta obejmuje 30 tys. akcji spółki, czyli 9,38 proc. wszystkich akcji. Cena sprzedaży została ustalona na 340 zł, co implikuje wartość oferty na 10,2 mln zł. Oferującym jest PlayWay S.A., który według stanu sprzed rozpoczęcia oferty posiada 80 proc. akcji DeGenerals. Zapisy potrwają do 22 stycznia, ale zostaną zakończone wcześniej, jeśli zostaną złożone zapisy o wartości 300 proc. oferty. Szczegółowo jest to opisane w Memorandum Informacyjnym oraz na stronie internetowej DM INC, który pośredniczy w ofercie. Przed złożeniem zapisu inwestor musi zawrzeć bezpłatną umowę PPZ (przyjmowania i przekazywania zleceń) z Domem Maklerskim INC S.A.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments