Karolina Orłowska, Sun&Snow

Karolina Orłowska, dyrektor operacyjny Sun & Snow, w komentarzu dla ISBtech o budowie przez spółkę własnych rozwiązań teleinformatycznych wspierających rozwój i jakość oferowanych usług.

Sun & Snow to dziś firma zarządzająca wynajmem ponad 2 tys. apartamentów w ponad 30 miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach w Polsce. Firma rozwija również największy system rezerwacyjny w kraju dedykowany jednemu operatorowi. Do obecnej pozycji Sun & Snow dochodził stopniowo – decydując się na zrównoważony rozwój.

Zapewne skala działalności, jaka obecnie jest prowadzona, nie byłaby możliwa, gdyby nie decyzja, która zapadła kilka lat temu o budowie nowego systemu informatycznego, który obsługiwałby nie tylko rezerwacje, ale miałby możliwość rozbudowy o kolejne moduły.

Przed tą decyzją wiele funkcjonalności było niedostępnych. Stary system opierał się również na konieczności ręcznego wprowadzania danych, co przy zwiększającej się liczbie obsługiwanych apartamentów zaczynało być przeszkodą w dalszym rozwoju i  utrzymaniu jakości usług. Dziś opróczsystemu rezerwacyjnego z podpiętą obsługą płatności, system oferuje wsparcie modułu księgowego, panel właściciela, panel gościa, rozbudowane raportowanie oraz panel dla ekip sprzątających.

Kluczowa dla systemu rezerwacyjnego dedykowanego apartamentom wypoczynkowym i jednocześnie przewaga, jaką Sun & Snow zbudowało jest funkcjonalność, dzięki której za pomocą API następuje połączenie z dowolnym zewnętrznym systemem rezerwacyjnym, takim jakBooking.com czy YieldPlanet.

Umożliwia to dotarcie do maksymalnej liczby potencjalnych klientów. Jednocześnie zastosowane rozwiązania pozwalają uniknąć overbookingu, czyli sytuacji, w którejzostanie sprzedanych więcej noclegów niż jest dostępnych apartamentów. Takie rozwiązania, czyli skorzystanie z wielu portali i channel managerów przy jednoczesnym zabezpieczeniu się przed overbookingiem jest nieosiągalne dla właściciela nawet kilku czy kilkunastu apartamentów.

Posiadanie własnego systemu rezerwacyjnego zapewnia bezpieczeństwo i niezależność od decyzji czy kondycji systemów należących do innych podmiotów. Dziś blisko 50 proc. rezerwacji jest dokonywanych przez system Sun & Snow, który cały czas jest rozbudowywany. Wkrótce do obszernych statystyk dostępnych on-line dla właścicieli dojdzie możliwość samofakturowania. Jeszcze bardziej ułatwi to właścicielom obsługę posiadanego apartamentu.

Strategiczną decyzją dotyczącą budowy i obsługi nowego systemu informatycznego było zlecenie tego firmie zewnętrznejDzięki outsourcingowi IT Sun & Snow skupia się na ogólnej koncepcji i rozbudowie funkcjonalności. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo, gdyż zbudowanie własnych kompetencji w obszarze IT byłoby zbyt kosztowne, a dodatkową trudnością mogłoby być pozyskanie kompetentnych specjalistów.

Rosnąca rozpoznawalność serwisu rezerwacyjnego Sun & Snow wśród klientów przyczynia się również do wzrostu bezpieczeństwa samych turystów jak i właścicieli lokali, którzy w mniejszym stopniu są narażeni na nieuczciwe praktyki rynkowe, czy też wprost na próby oszustw związanych z fałszywymi ofertami wypoczynku.

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments