Kukuła Healthy Food, firma e-delivery cateringu dietetycznego, po okresie lockdownu i wakacji obserwuje znaczny wzrost zamówień, poinformował ISBtech prezes Jakub Kukuła. Wśród inwestycji aktualnie modernizuje system obsługi klienta.

„Styczeń 2020 zaczął się dla nas 70% wzrostem w porównaniu do stycznia 2019, w kwietniu przez kwarantannę i Wielkanoc spadek o ok 25%, w czerwcu zamówienia powróciły do stanu sprzed kwarantanny, we wrześniu znowu obserwujemy znaczny wzrost zamówień” – powiedział ISBtech Kukuła.

Firma w pierwszym kwartale 2020 zmodernizowała zakład produkcyjny pod kątem możliwości obsługiwania większej liczby zamówień.

Z tego samego powodu właśnie rozbudowujemy chłodnię. Wzrost zamówień wiąże się także z powiększeniem floty samochodów chłodniczych i dalszej inwestycji w logistykę. Jesteśmy również na etapie modernizacji systemu obsługi klienta. Systematycznie rozbudowujemy nasz zespół o nowe stanowiska pracy. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów pod koniec sierpnia wprowadziliśmy do menu dietę SIRT. To już piąta nowość w tym roku” – dodał prezes Kukuła Healthy Food.

Według raportu „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” już 10% Polaków między 18 a 65 rokiem życia jest wegetarianami, a 4% weganami. Kolejne 10% planuje wypróbować dietę wegetariańską jeszcze w tym roku*.

Wegetarianizm to obecnie jeden z najsilniejszych trendów żywieniowych w naszym kraju i nadal ma tendencję wzrostową. Popularność diety wykluczającej mięso będzie przybierała na sile, ponieważ z tegorocznych badań immunologów Polskiej Akademii Nauk wynika**, że dieta wegetariańska wpływa korzystnie na działanie układu odpornościowego.

Branża produktów i usług związanych z żywieniem opartym na produktach roślinnych cały czas bardzo prężnie się rozwija. Rynek roślinnych dań gotowych oraz bezmięsnych produktów do samodzielnego przygotowywania posiłków rośnie właściwie z dnia na dzień. Wyniki raportu odzwierciedlają się również w zamówieniach naszych klientów. Na przestrzeni ostatniego roku sprzedaż zestawów wegetariańskich i wegańskich Kukuła Healthy Food wzrosła o ok. 50%. Miesięcznie jest to ok. 5% wzrostu. W tym segmencie przewiduję ok. 70% wzrost w skali 2020 roku” – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.

Kto i gdzie najchętniej wybiera dietę wegetariańską?

Według statystyk sprzedaży Kukuła Healthy Food*** najwięcej zamówień na diety wykluczające mięso bez podziału na kobiety i mężczyzn przypada na województwa mazowieckie i pomorskie. W przypadku podziału na płeć diety roślinne chętniej zamawiają kobiety.

Dieta wegetariańska plasuje się na drugim miejscu wśród najchętniej zamawianych programów dietetycznych przez kobiety na Pomorzu, Warmii i Mazurach. Na Mazowszu zajmuje trzecie miejsce. Obserwujemy także znaczący wzrost zamówień diet wykluczających mięso również wśród mężczyzn, jednak w przypadku panów w całej Polsce „pierwsza trójka” od wielu miesięcy pozostaje niezmienna: pierwsze miejsce zajmuje dieta optymalna bez żadnych wykluczeń, na drugim jest dieta dla aktywnych, ze zwiększonym zapotrzebowaniem na energię, a na trzecim dieta o obniżonej zawartości węglowodanów. – mówi Kukuła.

Inne ograniczenia i wykluczenia w codziennej diecie Polaków

Już blisko połowa Polaków (43%) stosuje różnego typu ograniczenia żywieniowe. Oprócz mięsa coraz częściej wykluczamy z jadłospisu cukier, gluten i laktozę. Aż 21% respondentów zadeklarowało, że unika cukru, 13% wykluczyło już z menu laktozę, a 6% całkowicie wyeliminowało nabiał z diety, posiłki bezglutenowe jada 12% respondentów a kolejne 7% planuje wykluczyć gluten z diety jeszcze w tym roku*.

Coraz powszechniejszy „zdrowy i aktywny styl życia”

Według raportu Kukuła Healthy Food aż 60% Polaków stara się zdrowo odżywiać na co dzień a 47% zmieniło nawyki żywieniowe na zdrowsze w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Dla 48% o zdrowym stylu życia decyduje właściwe odżywianie, dla 24% jest to uprawianie sportu, a 23% wymienia spokojny tryb życia.

Rozumienie zdrowej żywności opiera się przede wszystkim na skojarzeniu ze świeżymi produktami, bez konserwantów oraz o obniżonej zawartości cukru i soli. Blisko połowa z nas (44%) stara się odżywiać „sezonowo”, czyli na co dzień wybiera produkty i dania
z najbardziej dostępnych w danym czasie składników.

*Raport „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020”. Badanie zostało zrealizowane w 2020 roku
na reprezentatywnej grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.
**https://informacje.pan.pl/index.php/informacje/materialy-dla-prasy/2909-koronawirus-zalecenia-immunologow
*** Raport sprzedaży Kukuła Healthy Food styczeń – wrzesień 2020

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments