Nowy Mercedes-AMG GT Black Series

Mercedes-AMG GT Black Series (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 12,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 292 g/km), 2020, Exterieur, Rennstrecke, dynamisch, Front, Seite, hightechsilber // Mercedes-AMG GT Black Series (combined fuel consumption: 12,8 l/100 km, combined CO2 emissions: 292 g/km), 2020, exterieur, race track, dynamic, front, side, hightechsilver

W dniu dzisiejszym pojawiła się nie lada gratka dla wszystkich fanów motoryzacji. Mercedes-AMG GT Black Series wreszcie ujrzał światło dzienne. Oprócz niewiarygodnej wręcz prędkość maszynę wyposażono w imponujący arsenał sprzętowy. 

Black Series już od roku 2006 kształtowany jest jako synonim szczególnego rodzaju samochodów, który stara się łączyć wyjątkowy design z technologią wprost z toru wyścigowego.

Najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii, najbardziej wyrazisty design, najbardziej zaawansowana aerodynamika i najbardziej wyszukana mieszanka materiałów – nowy Mercedes-AMG GT Black Series ma być szczytowym osiągnięciem w sztuce projektowania samochodów.

Jednostka napędowa generuje moc silnika na poziomie 537 kW, co zapewnia jej imponującą wartość 730 koni mechanicznych. Te niesamowite wyniki uzyskujemy z silnika V8 z „płaskim” wałem korbowym.

Płaski wał korbowy wymusza zapłony naprzemiennie w obu rzędach cylindrów, dzięki czemu wymiana ładunku jest sprawna i równomierna. Kolejną charakterystyczną cechą takiej jednostki jest jej wyrazisty dźwięk.

Siła napędowa jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, którą z myślą o optymalnym rozkładzie mas umieszczono przy tylnej osi.

Na potrzeby AMG GT Black Series skrzynia została zmodyfikowana i dostosowana do zwiększonego momentu obrotowego. Wydłużono poprzednie limity regulujące wydajność zmiany przełożeń i czas reakcji.

Tylny pas AMG GT Black Series wyróżniają nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylacja nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji. Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie, a zatem dostosowane do różnych warunków.

Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu. Lekkie, a zarazem wytrzymałe wsporniki skrzydła, też z włókna węglowego, mają czarny kolor i matowe wykończenie.

Łącznie klapa korzysta z czterech różnych strategii aktywacji – w zależności od wybranego programu AMG DYNAMICS (Basic, Advanced, Pro lub Master). Niektóre z nich uwzględniają również inne parametry jazdy. Na przykład w trybie Master do 250 km/h klapa jest stale nachylona i wysunięta. Gdy prędkość jazdy przekracza 250 km/h, następuje cofnięcie klapy, tak aby zmniejszyć opór powietrza i przyspieszyć uzyskanie prędkości maksymalnej. Kierowca może też złożyć lub wysunąć klapę za pomocą osobnego przycisku w konsoli środkowej.

Podobnie jak w AMG GT R, w odmianie Black Series zastosowano gwintowane zawieszenie AMG z regulowanym wstępnym napięciem sprężyny oraz adaptacyjne amortyzatory AMG RIDE CONTROL. Te ostatnie błyskawicznie i precyzyjnie modulują charakterystykę tłumienia zależnie od prędkości, stylu jazdy oraz warunków, korzystając z dwóch osobnych zaworów dla sił odbicia i ugięcia.

Kierowca może samodzielnie modyfikować charakterystykę adaptacyjnego tłumienia za naciśnięciem osobnego przycisku lub wybierając jeden z trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Dostępne są trzy programy: Comfort, Sport i Sport Plus. Pierwsze dwa ustawienia są odpowiednie na publiczne drogi, a Sport Plus doskonale sprawdza się w warunkach torowych.

Nowy Mercedes-AMG GT Black Series z pewnością wart będzie swojej ceny. Maszyna, rozwijając prędkość 100km/h w 3,3 sekundy, a osiągając 200km/h w niespełna 9 sekund pozwoli każdemu kierowcy poczuć się jak prawdziwy as rajdowy rozwijający najwyższe prędkości.