HPE z nową strategią kanałową

Program Partnerski HPE Partner Ready poprzez system kompensacji promuje Partnerów sprzedających nowe, innowacyjne rozwiązania. HPE zapewnia partnerom możliwość rozwoju sprzedaży w modelu as-a-Service. 
Firma Hewlett Packard Enterprise wzmacnia program HPE Partner Ready. Obecne zmiany idą w kierunku spersonalizowanego podejścia do uczestnictwa w programie i optymalizacji wsparcia dla partnerów handlowych, co w konsekwencji przekłada się na zwiększanie zyskowności i budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku
Program HPE Partner Ready zapewnia partnerom między innymi bezpośredni dostęp do wszystkich najważniejszych narzędzi oraz informacji biznesowych potrzebnych do współpracy z HPE. To również rozbudowane programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb partnerów, dostęp do sprzętu demonstracyjnego oraz ekspertów technicznych, atrakcyjne wynagrodzenie i system premii partnerskich. Obecne zmiany to także przyśpieszenie procesu dołączania do programunowych partnerów
„Partnerzy to jeden z fundamentów działania HPE, dlatego konsekwentnie inwestujemy w kanał Partnerski. Dzięki tej konsekwencji i przejrzystości w działaniu mamy wielu sprawdzonych i zaufanych Partnerów, którzy pracują z nami od lat. Partnerzy stanowią ważne rozszerzenie naszych własnych zespołów sprzedażowych i technicznych stanowiąc siłę napędową dla wzrostu sprzedaży mówi Michał Zajączkowski, Prezes Hewlett Packard Enterprise Polska
Nowa strategia współpracy z kanałem partnerskim oraz kierunki rozwoju globalnego programu Parter Ready zostały ogłoszone podczas dorocznego Kongresu Partnerów HPE, który odbył się w Łodzi. Wydarzenie otworzyli Michał Zajączkowski, Prezes Hewlett Packard Enterprise Polska oraz Marek Hojda, Indirect Sales Manager HPE Polska.   
Najlepsi eksperci HPE podczas scenicznego show „I AM AI” zaprezentowali możliwości i korzyści wykorzystania sztucznej inteligencji w rozwiązaniach IT. Nie zabrakło też nowości z zakresu rozwiązań HPE GreenLake, HPE Hybrid IT oraz Aruba Networks, a także szeregu technologii związanej z Internetem rzeczy (IoT). Partnerami merytorycznymi wydarzenia były firmy Commvault i Veeam.   
W czerwcu 2019 r. HPE ogłosiło nowe udoskonalenia programów dla współpracujących z nami Partnerów. Program „Pro” to inicjatywy Sales Pro Community, Marketing Pro Academy oraz Tech Pro Community. Inicjatywy “Pro” to dostęp dla Partnerów do tych samych narzędzi, baz wiedzy i technologii jakich używamy wewnętrznie.
Jesteśmy przekonani, że zaoferowanie naszym Partnerom takich samych możliwości działania jak naszym własnym pracownikom, stanowi klucz do poprawienia współpracy co w konsekwencji przekłada się na wzrost wspólnej sprzedażyMarek Hojda, Indirect Sales Manager w HPE Polska. 

 

W ramach wzmocnienia programu Partner Ready HPE uruchomiło także nowy program certyfikacji Master ASE Hybrid IT Solution Architect i stale inwestuje w programy szkoleniowe. Certyfikacja obejmuje egzamin podstawowy, do którego przygotowują zajęcia prowadzone przez instruktora, a także wybierane przez kandydatów egzaminy dotyczące poszczególnych rozwiązań, do których przygotowują szkolenia internetowe. Nowe rozwiązania szkoleniowe umożliwiają partnerom określenie tempa własnego rozwoju przy wsparciu HPE i zespołów eksperckich firmy.

HPE konsekwentnie inwestuje w nowe innowacyjne rozwiązania. Nasz program Partnerski, poprzez system kompensacji, promuje Partnerów sprzedających nowe,innowacyjne rozwiązania, takie jak HPE SimpliVity, HPE Synergy, HPE Primera i HPE Nimble zarówno nowym jak i obecnym klientom. Doceniając wartość jaką wnoszą Partnerzy w promocję i sprzedaż tych rozwiązań stwarzamy Partnerom możliwości stałego podnoszenia swoich kompetencji poprzez wybór dedykowanych ścieżek edukacyjnych, certyfikatów a także poprzez dostęp do sprzętu demonstracyjnego dodaje Hojda.

HPE zapewnia także partnerom możliwość rozwoju sprzedaży w modelu as-a-Service. Zgodnie ze strategią firmy całość oferty produktowej HPE będzie dostępna w modelu as-a-Service do 2022 r. Zmiany, które HPE wprowadza w tym roku, a także planuje wprowadzić w przyszłości skupiają się na tychelementach programu partnerskiego, które zapewnią, że partnerzy będą mogli skutecznie sprzedawać modelu as-a-Service już dzisiaj, a przy tym będą gotowi do wprowadzenia przez HPE całości oferty produktowej w tym modelu.

HPE jest rynkowym liderem sprzedaży rozwiązań IT w modelu as-a-Service. Oferta HPE GreenLake umożliwia Partnerom dostarczanie szeroko pojętego IT w modelu as-a-Service do naszych wspólnych klientów. Obecnie, globalnie, ponad 500 partnerów aktywnie sprzedaje rozwiązania HPE w modelu HPE GreenLake a w planach mamy kolejne kontrakty. Powoduje to, że jest to najszybciej rozwijająca się część biznesu HPE mówi Marek Hojda.

Sprzedaż w modelu HPE GreenLake, w kanale Partnerskim globalnie wzrosła o ponad 275 proc. rok do roku i oferuje Partnerom kolejną okazję do znacznego zwiększenia zysków, budowania długotrwałych relacji i jeszcze lepszego zaspokajania potrzeb naszych wspólnych klientów. Również na naszym lokalnym rynku obserwujemy wzrost zapytań o możliwość realizacji projektów w modelu as-a-Service. HPE GreenLake to odpowiedź na zmieniające się wymagania klientów na ich drodze transformacji cyfrowejpodsumowuje.

HPE na świecie inwestuje 1,1 miliarda USD rocznie we współpracę z partnerami. Partnerzy generują 70 proc. przychodów ze sprzętu HPE w skali globalnej. Firma osiągnęłarekordowy, pięciopunktowy wzrost rok do roku wskaźnika Net Promoter Score (NPS) dla kanału partnerskiego – ten istotny wskaźnik zyskowności partnerów i lojalności kanału jest dwa razy większy w porównaniu do najlepszego z konkurentów.

Hewlett Packard Enterprise to globalna firma oferującą usługi platform-as-a-service – od brzegu sieci aż po chmurę, która pomaga organizacjom szybciej osiągać zamierzone efekty, odblokowując wartość płynącą ze wszystkich ich danych, wszędzie.