DHL jest jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy będą używać okularów Google najnowszej generacji do pracy w magazynach i centrach dystrybucji. Wydłużony czas pracy baterii, szybszy procesor oraz skrócony czas ładowania sprawiają, że nowe urządzenia są jeszcze lepiej dostosowane do użytku przemysłowego w obszarze intralogistyki. Inteligentne okulary i urządzenia do noszenia przy sobie stanowią tylko jeden z elementów wdrażanej w DHL strategii cyfryzacji.

Wdrażanie inteligentnych okularów i urządzeń odbywa się w ramach strategii cyfryzacji, która obejmuje całą firmę DHL Supply Chain. DHL będzie używać okularów Google Glass drugiej generacji jako jeden z pierwszych klientów na świecie. Urządzenie może efektywnie wirtualnie wesprzeć proces kompletacji wizualnej w magazynach. Wykorzystanie w magazynach technologii rozszerzonej rzeczywistości przyczyni się do zwiększenia dokładności, produktywności i wydajności procesu kompletacji. Proces kompletacji, który jest intuicyjny, przyjazny dla użytkownika i prowadzony w sposób niekrępujący rąk, cieszy się dużym uznaniem wśród pracowników. Skuteczne wykorzystywanie inteligentnych okularów w logistyce kontraktowej przekonało również inne jednostki DHL.

 „Druga generacja inteligentnych okularów Google Glass pozwoli nam zapewnić zarówno naszym klientom, jak i pracownikom urządzenia o jeszcze większej mocy i stopniu zoptymalizowania technicznego. Możliwość rozpoznawania obiektów jest dla nas szczególnie obiecująca w kontekście zastosowania przemysłowego. Z odpowiednim oprogramowaniem sczytywanie kodów kreskowych, odszukiwanie produktów i umieszczanie ich w stosownych przedziałach magazynowych nie jest już po prostu tylko możliwe. W przyszłości inteligentne okulary będą również rozpoznawać skomplikowane obiekty. Oczekujemy, że doprowadzi to do dalszego  zwiększania produktywności z korzyścią zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników”, wyjaśnił Markus Voss, Dyrektor Operacyjny i Dyrektor ds. Informacji DHL Supply Chain.

Zarówno okulary, jak i urządzenia do noszenia przy sobie, takie jak skanery pierścieniowe czy Smart Watches, są już wykorzystywane komercyjnie w wielu naszych magazynach. Choć urządzenia te są tylko częścią obejmującej całą firmę DHL Supply Chain strategii cyfryzacji, w ramach której wdrażane są roboty, drony, pojazdy autonomiczne oraz wiele innych technologii, jestem szczególnie zadowolony z pozytywnego odzewu ze strony naszych kolegów, którzy korzystają z tej technologii w swojej codziennej pracy. Proces odbywa się niezwykle intuicyjnie, a wsparcie wizualne pozwala na bardzo szybkie zlokalizowanie produktów i umieszczenie ich w odpowiednich wózkach. Nasi pracownicy są doskonale przygotowani do szybkiego, a przede wszystkim, ergonomicznego przeprowadzania procesu kompletacji”, powiedział Markus Voss, Dyrektor Operacyjny i Dyrektor ds. Informacji DHL Supply Chain.

Pilotażowo inteligentne okulary zostały z powodzeniem wdrożone w DHL Supply Chain z początkiem 2015 roku, a obecnie są już standardowym wyposażeniem magazynów DHL.  Technologia ta była wprowadzana krok po kroku przez ostatnie kilka lat po uprzednim przetestowaniu jej w Stanach Zjednoczonych, Europie i Wielkiej Brytanii. Obecnie kompletacja wizualna, czyli kompletacja wspierana przez technologię rozszerzonej rzeczywistości, używana jest w większości obszarów geograficznych.

DHL Supply Chain– Firma logistyczna świata

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną. W 2019 roku DHL obchodzi 50-lecie swojej działalności.

DHL Supply Chain działa na polskim rynku od 2002 roku, zatrudniając ponad 3 500 osób. Firma zarządza ponad 30 lokalizacjami o łącznej powierzchni ponad 500 tys. m2. W 2019 roku DHL Supply Chain otrzymała nagrodę ‘Logistic Supplier of the Year’, a w 2018 roku otrzymała wyróżnienie dla „Najbardziej pożądanego pracodawcy branży logistycznej”. Jest członkiem koalicji „Przyjazna Rekrutacja”, mającej na celu promowanie dobrych praktyk w rekrutacji. DHL Supply Chain aktywnie promuje projekt z zakresu zarządzania różnorodnością oraz zapobiegające wykluczeniu.

źródło spółka

opracował Arkadiusz Gawłowski