Siła digitalu – na Amundsen Photo Awards nadeszło 14 tys. zdjęć

cof

O 1. edycji Amundsen Photo Awards, a także o tym czy będą kolejne, opowiada ISBtech Dyrektor Generalny Stock Polska Marek Sypek.  

Osoba Amundsena kojarzy się z odkryciami, z czymś nowym i nieznanym. Stąd też pomysł na konkurs fotograficzny. Wybraliśmy taką formę komunikacji tego brandu – właśnie poprzez digital i poprzez tworzenie wydarzenia, w którym konsumenci mogą uczestniczyć” – mówi Sypek.

 

Wskazuje, że stąd też pomysł na konkurs fotograficzny.

Jeżeli mówimy o odkrywaniu to w obecnych czasach każdy z nas ma w kieszeni coraz lepsze aparaty w telefonach. Nie musimy nosić kilkukilogramowej lustrzanki z 3 czy 4 obiektywami. Coraz lepsze zdjęcia można zrobić smartfonem i takie również mieliśmy na naszym konkursie” – wymienia dyrektor generalny Stock Polska.

Jest to pierwsza edycja Amundsen Photo Awards. Czy organizator jest zadowolony z efektu i planuje kolejne?

Z pewnością poważnie bierzemy pod uwagę kontynuację Gali. Zrobiła na nas wrażenie aktywność naszych konsumentów, fanów tego brandu, którzy podjęli wyzwanie i uczestniczyli w konkursie. Poziom zaskoczył nasze jury. Dostaliśmy 14 tys. zdjęć spośród niemal 4 tys. zgłoszeń, które wpłynęły.  Ich jakość można ocenić na naszym profilu” – dodaje Sypek.

Odkrywcza idea

Podróże są doskonałą inspiracją i potrafią zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonych eksploratorów. Fotografia natomiast pozwala uchwycić te wyjątkowe momenty i przedstawić świat w sposób, w jaki widzi go autor. 12 grudnia, w Fortecy Kręgliccy odbyła się Gala Amundsen Photo Awards, podczas której wyłoniono autorów najlepszych fotografii w czterech wyjątkowych kategoriach.

Fotografia to sztuka przedstawienia innym swojej perspektywy patrzenia na świat. Jej wyjątkowość polega na tym, że przy okazji pozwala uchwycić czas wraz z towarzyszącymi mu emocjami. Podróże z kolei nie tylko inspirują, lecz także zachęcają do wychodzenia poza utarte szlaki, nawet w pobliżu miejsc, które mijamy każdego dnia.

Wiele z nich tylko czeka, aby odkryć je na nowo. Dlatego też fotografia i podróże znakomicie do siebie pasują. Z połączenia tych elementów powstaje fotografia podróżnicza będąca bezpośrednim odniesieniem do kampanii Amundsena #OdkrywajWięcej.

Konkurs dla odkrywców

Z myślą o wszystkich doświadczonych fotografach, podróżnikach i pasjonatach, marka Amundsen przygotowała specjalny konkurs Amundsen Photo Awards. Mogli wziąć w nim udział wszyscy, bez względu na stopień doświadczenia. Każdy znalazł coś dla siebie, co ułatwiały trzy główne kategorie – zwierzęta, ludzie, krajobraz oraz jedna kategoria specjalna nawiązująca do idei marki i jej historii – Zimowa Ekspedycja.

Kategoria: ZWIERZĘTA
I. Aneta Łącka
II. Szymon Kaczmarczyk
III. Arkadiusz Miaśkiewicz

Kategoria: LUDZIE
I. Piotr Zwarycz

II. Olga Rachwalak
III. Krystian Niedbał

Kategoria: KRAJOBRAZ
I. Wojciech Kruczyński
II. Piotr Kanka
III. Paweł Zygmunt

Kategoria specjalna: ZIMOWA EKSPEDYCJA
I. Adam Kokot
II. Rafał Bachanek
III. Barbara Grubka

Partnerami konkursu Amundsen Photo Awards są Olympus Polska oraz Alstor.