Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 3-7 listopada.
The Farm 51: Podpisało list intencyjny z firmą Best Driver. Celem potencjalnej współpracy jest wspólne przygotowanie i realizacja projektu dotyczącego opracowania i rozwoju skalowalnego systemu szkoleniowo-badawczego bezzałogowych pojazdów lądowych sterowanych z wykorzystaniem systemów wspomaganych AI, podała spółka. Partnerstwo stanowi kolejny krok w realizacji zaktualizowanej strategii The Farm 51, zakładającej rozwój technologii bezzałogowych jako drugiego, strategicznego filaru działalności spółki.

Demolish Games i Quest Craft: Spółki należące do grupy Gaming Factory ogłosiły rozpoczęcie prac nad wspólną grą „Ghoul’s Saloon”, osadzoną w groteskowym, postapokaliptycznym świecie nieumarłych. Premiera gry na platformie Steam planowana jest na 2026 rok.

Cherrypick Games: Wyznaczyła datę premiery gry „Angst: A Tale of Survival” na platformie Steam na 5 grudnia 2025 r., a cena gry została ustalona na 7,99 USD, podała spółka. W kolejnych okresach gra może być dostosowana na inne platformy sprzętowe i wydana w innych kanałach dystrybucyjnych, podano.

PlayWay: 7 listopada udostępniony będzie „My Hotel Simulator”, a „Contraband Police” pojawi się na konsolach.
Noobz from Poland: Ustalił datę premiery wersji demonstracyjnej (demo) gry „Total Tank Simulator 2” na platformie Steam na 27 listopada 2025 r.
Ironbird Creations: Spółka zależna All In! Games podjęła uchwałę w sprawie dookreślenia do kwoty 153 560,80 zł wysokości kapitału zakładowego. Jest to konsekwencją objęcia i opłacenia 172 000 akcji serii F. Akcje serii F Ironbird Creations obejmowane były po cenie emisyjnej 35 zł za każdą akcję, co dało łączną wartość emisji 6,02 mln zł, z czego opłacenie gotówkowe tych akcji, poprzez wpływy na rachunek bankowy, wyniosło 1 025 225 zł. Pozostałe akcje serii F za kwotę 4 994 775 zł objęte i opłacone zostały w drodze potrącenia wzajemnych wierzytelności pomiędzy Ironbird Creations a inwestorami obejmującymi. Wierzytelności wynikały z udzielonych Ironbird Creations pożyczek, gdzie zasadniczą część tak opłacanych akcji serii F w liczbie 115 488 za kwotę 4 042 080 zł objął All in! Games. Po zarejestrowaniu akcje te stanowić będą 11,2% udziału w kapitale zakładowym i głosach spółki. All In! Games, po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału, będzie posiadał 63,69% udziału w kapitale i głosach.
Drago Entertainment: Fram Fundacja Rodzinna sprzedała w ABB 126,4 tys. akcji po 26 zł za papier. Akcje stanowią 11,64% kapitału zakładowego i głosów. Po rozliczeniu transakcji ABB Fram Fundacja Rodzinna będzie posiadała 30,3 tys. akcji spółki, stanowiących 2,8% udziału w kapitale zakładowym i głosach.
e-Sport: League of Legends, FC 26 i e-bieg to konkurencje, w których zmierzą się uczestnicy pierwszej edycji stołecznych e-mistrzostw. Projekt obejmuje także konkurs kreatywny z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Na stronie projektu wystartowały zapisy. Lenovo Polska jest partnerem tego wydarzenia.
Madmind Studio: PlayWay przeprowadził proces sprzedaży do 6 284 500 akcji spółki (ok. 52,38%) w ramach budowy księgi popytu. Planowany termin zakończenia oferty to 6 listopada.
Rock Game: „Cowboy Life Simulator” będzie udostępniony 26 listopada.

Muzeum Narodowe: W sobotę 15 listopada Muzeum Narodowe w Warszawie zaprasza na premierę gry mobilnej „Garden Creatures”, zainspirowanej twórczością Hieronima Boscha. „Garden Creatures” na nowo interpretuje renesansowe arcydzieło „Ogród rozkoszy ziemskich” Boscha, przekształcając je w interaktywny świat. Grę namalowali artyści z Well of Art.
Nintendo: Switch 2 trafiło do 10,4 mln graczy w kwartale premiery. Wynik jest ponad 2 razy lepszy niż poprzednia generacja, która w analogicznym okresie po premierze sprzedała się w 4,7 mln nakładzie. Sprzedaż gier w tym okresie wyniosła 20,6 mln, najpopularniejszymi grami były „Mario Kart World” (9,6 mln) i „Donkey Kong Bananza” (3,5 mln sztuk). Nintendo podniósł swój guidance na cały rok i obecnie zakłada sprzedaż 19 mln konsoli NS2 i 48 mln sztuk gier. Sprzedaż NS2 jest powyżej zakładanej przez Trigon ścieżki sprzedaży konsoli (której używa np. do prognozowania sprzedaży CP77 na NS2).

G2A.COM: Ogłosił nawiązanie współpracy z Wargaming, producentem gry wieloosobowej „World of Warships”. Celem tej współpracy jest zapewnienie społeczności graczy dodatkowych korzyści i ekskluzywnych ofert, w szczególności poprzez program lojalnościowy Captain’s Club. Od listopada członkowie uzyskają dostęp do kodów oferujących 10% zniżki na wszystkie produkty G2A.COM. Obejmuje to pełną gamę ofert, od gier i DLC po niezbędne oprogramowanie, dzięki czemu gracze „World of Warships” mogą skorzystać ze znacznych oszczędności na całej platformie.

Electronic Arts, Respawn Entertainment: Udostępniły najnowszy sezon „Apex Legends: Podkręcenie”. Aktualizacja jest już dostępna do pobrania za darmo na największych platformach.
Orange: Najszybsza opcja Orange Światłowodu o prędkości do 8 Gb/s jest dostępna w kolejnych 11 miastach. Łącznie dociera już do mieszkańców 50 miast w kraju. Docenią go m.in. wszyscy chcący korzystać z rozrywki online, gier, e-sportu, rozwiązań VR / AR.

Gaming Factory: Zaprezentował pierwsze płatne rozszerzenie DLC do swojej flagowej produkcji JDM: Japanese Drift Master: „Made in USA” jest już dostępny na platformie Steam w cenie 5,99 USD z przeceną -10%. Wraz z premierą rozszerzenia gracze otrzymują również bezpłatną aktualizację podstawowej wersji gry, wprowadzającą nowe funkcje i usprawnienia rozgrywki. Premiera dodatku stanowi kolejny krok w realizacji długofalowej strategii rozwoju „JDM: Japanese Drift Master”, obejmującej regularne aktualizacje, nowe treści, wersje konsolowe oraz stałe poszerzanie zawartości gry.
Korea Creative Content Agency (KOCCA): Otworzyła swoje Centrum Biznesowe w Polsce. Biuro ma być kolejnym filarem współpracy między Polską i Koreą, tym razem w obszarze kultury i treści kreatywnych, m.in. gamingu. „Choć KOCCA Poland jest koreańską agencją rządową, obiecujemy, że stanie się wspólnym zasobem wszystkich partnerów łączących Azję i Europę w branży kreatywnej” – zapowiedział dyrektor Yoosang Eum.
Electronic Arts: Do „The Sims 4” trafiła darmowa aktualizacja, która dostarcza ponad 150 poprawek błędów oraz wprowadza ubrania i dekoracje inspirowane kulturą Afryki Zachodniej. Aktualizacja jest już dostępna w EA app, Epic Games Store oraz Steam, a także na konsolach PlayStation5, PlayStation4, Xbox Series X|S i Xbox One.
Modue: Firma założona przez Huberta Adamczewskiego, absolwenta Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, to startup technologiczny tworzący modułowe kontrolery i przełączniki dla twórców, profesjonalistów i graczy. Projekt zdobył wsparcie w kampanii crowdfundingowej na platformie Kickstarter, gdzie zebrano ponad 1 mln zł od ponad 700 osób. Dzięki tym środkom zespół uruchomił pierwszą produkcję i rozpoczął sprzedaż globalną, a dziś rozwija kolejne wersje produktu w oparciu o opinie użytkowników. Modue tworzy modułowe urządzenie do interakcji z komputerem, które pozwala budować własne, spersonalizowane centrum sterowania, a jego celem jest dalszy rozwój produktu jako platformy z otwartym API i społecznością użytkowników, wspólnie tworzącą nowe integracje i rozwiązania.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)






























































