Podczas SAP Connect w Las Vegas SAP SE zaprezentował w jaki sposób integracja sztucznej inteligencji, danych i aplikacji tworzy wyjątkową wartość biznesową. Przełomowe rozwiązania SAP, w tym nowa sieć asystentów Joule, dopasowanych do ról i wspierających ludzi w podnoszeniu efektywności, rozbudowywany ekosystem danych zapewniający głębszy wgląd oraz oprogramowanie do zarządzania łańcuchem dostaw, które przewiduje zakłócenia, po raz kolejny rewolucjonizują sposób prowadzenia działalności biznesowej.

Aby rozwijać się w świecie, w którym zmienność staje się nową normą, firmy potrzebują czegoś więcej niż mozaiki oderwanych od siebie aplikacji najlepszych w swojej klasie, od różnych producentów. Pokazujemy siłę SAP Business Suite, gdzie sztuczna inteligencja, dane i aplikacje łączą się w jedno spójne doświadczenie, wspierając podejmowanie mądrzejszych decyzji, szybszą realizację i skalowalną transformację – powiedział Muhammad Alam, członek Zarządu SAP SE, SAP Product & Engineering.

AI jako partner człowieka

SAP ogłasza kolejny etap rozwoju Joule — sztucznej inteligencji, która staje się siłą napędową tworzenia wartości w ramach pakietu SAP Business Suite. Wykorzystując aplikacje i dane pochodzące z całego ekosystemu SAP Business Suite, firma wprowadza nową generację asystentów Joule, którzy rozpoznają rolę użytkownika. Każdy z asystentów Joule został zaprojektowany tak, by współpracować z użytkownikiem w jego konkretnej roli biznesowej. Asystenci Joule wybierają odpowiednich agentów do wykonania zadania — konfigurując, koordynując i zarządzając nimi — tak, aby użytkownicy mogli skoncentrować się na odkrywaniu nowych poziomów wiedzy i produktywności.

Nową generację asystentów Joule wspiera stale rozwijająca się biblioteka wyspecjalizowanych agentów Joule, zaprojektowanych tak, aby realizować złożone procesy w ramach konkretnych funkcji biznesowych. Na przykład asystent menedżera zespołu koordynuje pracę grupy wyspecjalizowanych agentów — w tym nowego agenta people intelligence, który pomaga wykrywać i rozwiązywać problemy, takie jak nieprawidłowości w wynagrodzeniach — wspierając menedżerów w podnoszeniu efektywności pracy zespołów. Z kolei nowy asystent ds. planowania finansowego korzysta ze wsparcia grupy ekspertów-agentów, wśród których znajduje się m.in. nowy agent zarządzania płynnością finansową, optymalizujący przepływy gotówkowe i poprawiający rentowność odsetek – aby pomóc specjalistom ds. finansów zwiększyć wydajność. Ta nowa generacja inteligentnych, kontekstowych asystentów AI, dostosowanych do ról użytkowników, nie tylko współpracuje z ludźmi, by zwiększać ich efektywność w poszczególnych obszarach biznesu, ale także współdziała między działami, pomagając rozwiązywać złożone wyzwania o zasięgu całego przedsiębiorstwa.

Dane bez granic

Dane napędzają transformacyjną moc sztucznej inteligencji, ale często są rozproszone w różnych systemach. SAP usuwa te bariery dzięki rozwiązaniu SAP Business Data Cloud Connect (SAP BDC Connect). SAP BDC Connect bezpiecznie łączy SAP Business Data Cloud z platformami partnerskimi, umożliwiając dwukierunkowy przepływ gotowych do użycia danych biznesowych — ponad granicami organizacyjnymi i technologicznymi.

Dzięki technologii zero-copy sharing dane pozostają bezpiecznie w systemach SAP, a jednocześnie są natychmiast dostępne na istniejących platformach klientów. W ten sposób zachowany zostaje pełny kontekst biznesowy, bez konieczności tworzenia kosztownych kopii. Efekt: mniej silosów, prostsze strumienie danych, brak duplikacji – tylko zaufane dane dokładnie tam i wtedy, gdzie są potrzebne.

SAP ogłosił również, że Databricks i Google Cloud to pierwsi partnerzy zintegrowani z rozwiązaniem SAP BDC Connect – a kolejni już wkrótce dołączą. Zgodnie z zapowiedzią z lutego 2025 roku, usługa SAP Databricks pozostaje elementem SAP Business Data Cloud, natomiast SAP BDC Connect rozszerza jej możliwości w ramach otwartego ekosystemu danych. Dzięki tym partnerstwom klienci zyskują szybszy dostęp do produktów danych na potrzeby analityki i AI, co pomaga zespołom szybciej i łatwiej przekształcać surowe dane w wyniki biznesowe w czasie rzeczywistym.

Aplikacje, które zamieniają dane w działanie

W centrum proponowanego przez SAP podejścia, znajdują się aplikacje biznesowe, w których powstają dane i gdzie trafiają wnioski generowane przez AI. SAP Supply Chain Orchestration to nowe, oparte na AI rozwiązanie, łączące moc asystenta Joule z aktualnym grafem wiedzy. Pozwala ono wykrywać ryzyka w czasie rzeczywistym i koordynuje odpowiedź, pomagając klientom obniżać koszty i utrzymywać płynność dostaw. SAP Engagement Cloud to z kolei nowe rozwiązanie w obszarze customer experience (CX), które wykorzystuje kluczowy kontekst biznesowy, aby personalizować interakcje z klientami, dostawcami i innymi interesariuszami. Natomiast nowa generacja pakietu SAP Ariba do zarządzania zakupami wyróżnia się jako rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji, zapewniające inteligencję na każdym etapie zarządzania wydatkami, od pozyskiwania dostawców po współpracę z nimi.

Wszystkie te innowacje w ramach pakietu SAP Business Suite wyznaczają początek nowej ery, napędzanej przez wzajemnie wzmacniające się technologie AI, dane i aplikacje – które dostarczają przedsiębiorstwom inteligencję, szybkość i odporność.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze