Spółka technologiczna cyber_Folks wprowadziła na rynek pierwszego w Polsce, a prawdopodobnie także na świecie, asystenta AI zintegrowanego bezpośrednio z panelem hostingowym. To rozwiązanie redefiniuje sposób, w jaki użytkownicy zarządzają infrastrukturą hostingową i korzystają z pomocy technicznej. Nowy asystent AI, robo_Folks, umożliwia klientom samodzielne wykonywanie złożonych operacji administracyjnych w czasie rzeczywistym. Dzięki analizie kontekstu działania użytkownika, system identyfikuje obszar, w którym realizowane są operacje, i automatycznie dobiera właściwe procedury techniczne. Takie podejście eliminuje konieczność oczekiwania na wsparcie ze strony konsultanta i znacząco przyspiesza proces obsługi.
Większość z nas kojarzyła czatboty w obsłudze klienta raczej negatywnie. Przez lata wiele branż przyzwyczajało nas do tego, że rozmowa była szablonowa, udzielane informacje ogólnikowe, a jeśli chodziło o coś więcej niż tylko przekazanie informacji – kończyło się na rozmowie z człowiekiem, bo robot nie był w stanie niczego realnie załatwić. Dziś przedstawiamy klientom nową formę interfejsu konwersacyjnego. Nasze rozwiązanie sprawuje realną kontrolę nad serwerem i plikami. To jakby porównać automatyczną infolinię przychodni z nowoczesnym robotem, który całkowicie samodzielnie wykonuje całą skomplikowaną operację, od początku do końca, bez udziału lekarza – informuje Jakub Dwernicki, prezes zarządu cyber_Folks.
Asystent AI analizuje konfiguracje techniczne, rekomenduje optymalne ustawienia i wspiera użytkownika w rozwiązywaniu problemów technicznych. Pozwala to na szybsze zarządzanie usługami hostingowymi, a także ogranicza ryzyko błędów wynikających z manualnej obsługi.
Łukasz Piecuch, dyrektor technologiczny cyber_Folks, podkreśla, że wdrożenie robo_Folks jest strategicznym krokiem usprawniającym codzienną pracę wielu użytkowników:
To naturalna ewolucja naszej platformy. Po 25 latach w branży widzimy, że klienci potrzebują narzędzi, które nie tylko odpowiadają na pytania, ale faktycznie wykonują zadania. robo_Folks to pierwszy krok w kierunku pełni autonomicznego zarządzania hostingiem, co z pewnością przełoży się na satysfakcję klientów.
Nowe rozwiązanie nie ogranicza się do prostych interakcji z użytkownikiem. Asystent potrafi samodzielnie analizować konfigurację domen i certyfikatów SSL, weryfikować poprawność rekordów DNS oraz sugerować konkretne działania naprawcze. Może także wykonać operacje administracyjne, takie jak dodanie domeny, utworzenie skrzynki pocztowej czy modyfikacja plików konfiguracyjnych. W odróżnieniu od tradycyjnych czatbotów, robo_Folks faktycznie wykonuje polecenia, a nie tylko doradza.
System wspiera również tworzenie i wdrażanie kodu w językach PHP, HTML lub JavaScript. Klient może poprosić asystenta o przygotowanie fragmentu kodu, który zostanie dostosowany do rzeczywistego środowiska serwera i jego konfiguracji.
Istotnym elementem działania robo_Folks jest także inteligentne rozpoznawanie kontekstu. System potrafi zweryfikować, w której części panelu znajduje się użytkownik, i oferuje pomoc adekwatną do wykonywanego zadania. Dodatkowo asystent analizuje logi, rekomenduje działania zwiększające bezpieczeństwo, a także wspiera użytkowników w optymalizacji stron pod kątem szybkości działania i pozycji w wynikach wyszukiwania Google.
robo_Folks wykonuje działania, które dotychczas wymagały wsparcia specjalisty IT, dzięki czemu mikro, małe i średnie firmy zyskują dostęp do narzędzi zwiększających efektywność i bezpieczeństwo ich działalności w sieci. Przedsiębiorcy, którzy nie dysponują rozbudowanym zapleczem technicznym, mogą samodzielnie zarządzać infrastrukturą, poprawiać konfiguracje, usprawniać działanie poczty firmowej czy zabezpieczać strony internetowe.
Nie są nam znane inne przypadki tak zaawansowanego rozwiązania na świecie w branży hostingowej. Nawet największe firmy globalne dziś oferują wsparcie informacyjne – po stronie klienta natomiast leży ciężar wdrożenia (czyli np. edycji plików konfiguracyjnych). To oznacza, że polskie firmy, korzystające z tak nowoczesnego hostingu, mogą stawać się bardziej konkurencyjne na arenie międzynarodowej – przynajmniej w zakresie swojej strony www. Istotne zmiany będą dla nich łatwiejsze do przeprowadzenia, niż w wypadku konkurentów z zagranicy. W internetowych agregatorach opinii pojawiają się już pierwsze recenzje od zadowolonych klientów, którzy doceniają wdrażanie niezbędnych zmian natychmiastowo i bez zbędnych kosztów. – mówi Artur Pajkert, dyrektor marketingu cyber_Folks.
Spółka podkreśla, że wdrożenie robo_Folks jest częścią długoterminowej strategii rozwoju opartej na sztucznej inteligencji i automatyzacji procesów. Zespół badawczo-rozwojowy cyber_Folks prowadzi prace nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi uczenie maszynowe i predykcyjne zarządzanie zasobami serwerowymi. Celem jest budowa w pełni inteligentnego ekosystemu, który połączy hosting, domeny, narzędzia bezpieczeństwa i rozwiązania chmurowe w jeden spójny system zarządzania.