Zebra Technologies Corporation, światowy lider w cyfryzacji i automatyzacji procesów roboczych w celu zapewnienia inteligentnych operacji, ogłosiła dziś nowe badanie we współpracy z Oxford Economics. Badanie pokazuje, w jaki sposób dzięki nowoczesnym technologiom, takim jak sztuczna inteligencja, automatyzacja i dane, usprawnienie przepływów pracy na pierwszej linii poprawia rentowność i zwiększa zadowolenie klientów.
Badanie podkreśla również transformacyjny wpływ, jaki ulepszone przepływy pracy mogą mieć w branżach handlu detalicznego, produkcji oraz transportu i logistyki. Przykładowo, sprzedawcy detaliczni zgłosili poprawę satysfakcji klientów o 21%, producenci odnotowali wzrost wydajności pracowników o 19%, a liderzy branży transportowej i logistycznej dzięki lepszym przepływom pracy zgłosili wzrost wydajności o 21%. Ponadto badanie wskazuje, że inwestycje w sztuczną inteligencję pomagają organizacjom uzyskać widoczność w czasie rzeczywistym, generować przydatne informacje i poprawiać wydajność.
Optymalizacja przepływu pracy na pierwszej linii napędza wzrost finansowy
Oxford Economics szacuje, że jeśli 20 najlepszych organizacji z listy Forbes Global 2000 w branży detalicznej, produkcyjnej i transportowo-logistycznej osiągnęłoby znaczące usprawnienia w swoich przepływach pracy na pierwszej linii, każda firma mogłaby potencjalnie zarobić średnio 3 miliardy dolarów wyższych przychodów i średnio 120 milionów dolarów dodatkowego zysku.
Organizacje, które w celu optymalizacji procesów biznesowych wdrażają inteligentne operacje, integrując zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja, automatyzacja i dane wyposażone w wiedzą specjalistyczną odnotowują znaczne zyski. Badanie „Wpływ inteligentnych operacji” wskazuje, że:
- sprzedawcy detaliczni osiągnęli wzrost przychodów i rentowności nawet o 1,8 punktu procentowego dzięki usprawnieniu priorytetowego przepływu pracy w zakresie zarządzania zapasami.
- producenci, którzy zoptymalizowali swój najważniejszy proces kontroli i zapewnienia jakości, odnotowali wzrost przychodów o 2,4 punktu procentowego i poprawę rentowności o 1,4 punktu procentowego.
- firmy z branży transportowo-logistycznej optymalizujące kluczowe przepływy pracy związane z dostawami i zapasami odnotowały wzrost przychodów nawet o 3,4 punktu procentowego przy podobnym wzroście rentowności.
Handel detaliczny, produkcja i logistyka są na nowo definiowane na poziomie przepływu pracy – gdzie szybkość, widoczność i precyzja napędzają wzrost i podnoszą produktywność pierwszej linii oraz poprawiają jakość obsługi klienta. Inteligentne operacje upraszczają złożoność, poprzez łączenie najlepszych zaawansowanych technologii z pracownikami pierwszej linii. Umożliwia to organizacjom dostosowanie się do szybkich zmian i rozwój na konkurencyjnych rynkach – powiedział Joe White, Chief Product & Solutions Officer, Zebra Technologies.
Inwestycje w technologie, w tym sztuczną inteligencję, przynoszą wymierne korzyści
Według badania:
- Sprzedawcy detaliczni pilotują sztuczną inteligencję, aby zająć się krytycznymi obszarami, takimi jak zapobieganie stratom, wykrywanie ryzyka i optymalizacja zapasów.
- Ponad dwie trzecie organizacji z branży logistycznej i prawie połowa producentów wdraża sztuczną inteligencję do zarządzania zapasami, prognozowania popytu i analizy predykcyjnej.
- Zaawansowane narzędzia, takie jak RFID i wizja maszynowa, mają kluczowe znaczenie dla poprawy widoczności operacyjnej i wydajności w różnych branżach.
Od hali magazynowej, linii produkcyjnej i alejki detalicznej po łóżko pacjenta – Zebra Technologies oferuje rozwiązania, które pomagają organizacjom radzić sobie z uporczywymi wyzwaniami, takimi jak niedobory siły roboczej i zmieniające się oczekiwania konsumentów. Nowa platforma marki Zebra, „Better Every Day”, wzmacnia zaangażowanie firmy w dostarczanie inteligentnych, połączonych rozwiązań i usług, które stale zwiększają wydajność, sprawność i szybkość reakcji w krytycznych przepływach pracy.
Zebra Technologies umożliwia organizacjom każdej wielkości na całym świecie ciągłe usprawnianie procesów i dostosowywanie się do zmieniających się warunków. Nasza szeroka oferta połączonych rozwiązań pierwszej linii, widoczności zasobów i inteligentnej automatyzacji została stworzona specjalnie z myślą o wspieraniu nowoczesnych przepływów pracy i poprawie sposobu, w jaki praca jest wykonywana każdego dnia – powiedział Bill Burns, dyrektor generalny Zebra Technologies.
Dzięki dogłębnej wiedzy branżowej i globalnemu ekosystemowi partnerów, Zebra wykorzystuje moc tych zaawansowanych technologii w portfolio produktów i rozwiązań, które umożliwiają przedsiębiorstwom:
- Rejestrować dane w czasie rzeczywistym i działać na ich podstawie, aby podejmować szybsze i mądrzejsze decyzje.
- Usprawniać powtarzalne zadania, redukować błędy manualne i poprawiać spójność.
- Przeprojektować przepływy pracy w celu uproszczenia, przyspieszenia i zwiększenia produktywności.
- Wykorzystywać sztuczną inteligencję na pierwszej linii frontu do ciągłego wprowadzania innowacji w miejscu pracy.
NAJWAŻNIEJSZE WNIOSKI
- Według badań przeprowadzonych przez Zebra Technologies i Oxford Economics, detaliści, producenci oraz firmy z branży transportu i logistyki odnotowały znaczny wzrost przychodów i rentowności dzięki optymalizacji procesów pracy na pierwszej linii.
- Branże coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję do analizy predykcyjnej, zarządzania zapasami i wykrywania ryzyka, a zaawansowane narzędzia, takie jak RFID i wizja maszynowa, zwiększają wydajność operacyjną.
- Nowa komunikacja marki Zebra, „Better Every Day”, potwierdza zaangażowanie firmy w wyposażanie organizacji w rozwiązania z zakresu automatyzacji i sztucznej inteligencji, aby tworzyć nowe sposoby pracy, które poprawiają jakość codziennego życia.
METODOLOGIA
Firma Zebra Technologies zleciła Oxford Economics przeprowadzenie globalnych badań poprzez połączenie ankiet i analizy ekonometrycznej. W badaniu wzięło udział 1000 liderów wyższego szczebla z sektorów handlu detalicznego (400), produkcji (400) oraz transportowo-logistycznej (200) z USA, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Indii, Japonii, Australii i Nowej Zelandii. Ich obszary zainteresowania obejmowały zarządzanie zapasami, kontrolę jakości, operacje dostawy, obsługę materiałów i przepływy pracy zapobiegające stratom. Zastosowano analizę regresji, aby skorelować usprawnienia przepływu pracy ze wskaźnikami wyników finansowych.