DXC Technology, globalny lider w dziedzinie usług IT, ogłosił uruchomienie nowego Centrum Kompetencji AI w Polsce. Blisko 500 ekspertów specjalizujących się w różnych obszarach sztucznej inteligencji (AI) będzie realizować projekty dla klientów krajowych i zagranicznych. Nowe centrum pomoże firmom z wielu branż w pełni wykorzystać potencjał AI – usprawniając operacje, zwiększając efektywność i obniżając koszty.
Globalne Centrum Kompetencji AI w Polsce będzie nie tylko miejscem rozwoju nowoczesnych technologii, ale także ośrodkiem wymiany wiedzy i szkoleń dla specjalistów z całego regionu. Naszym celem jest stworzenie ekosystemu, który pozwoli ekspertom na nieustanne podnoszenie kwalifikacji, rozwijanie umiejętności oraz współpracę nad innowacyjnymi projektami, które napędzają zmiany na całym świecie – zapowiada Maciej Tomczyk, Managing Director, DXC Technology Polska.
Polskie Centrum Kompetencji AI już teraz bierze udział w strategicznych, międzynarodowych projektach, w tym w rozwoju DXC AI Workbench – innowacyjnego rozwiązania generatywnej sztucznej inteligencji, które integruje usługi konsultingowe, inżynieryjne i bezpieczne usługi korporacyjne. Platforma AI Workbench umożliwia przedsiębiorstwom na całym świecie łatwiejsze wdrażanie sztucznej inteligencji w codziennej działalności, pomagając im przyspieszyć transformację cyfrową.
Jednym z pierwszych użytkowników AI Workbench jest firma Ferrovial – globalny lider w branży infrastrukturalnej, zatrudniający 25 000 pracowników na całym świecie. Jako partner rozwojowy AI Workbench, Ferrovial wykorzystuje rozwiązanie do zarządzania operacyjnego. Rozwiązanie wykorzystuje ponad 30 inteligentnych agentów, którzy podejmują decyzje w czasie rzeczywistym, pozwalając firmie lepiej reagować na zmieniające się warunki i przepisy.
Cieszymy się, że możemy korzystać z globalnego doświadczenia ekspertów DXC w Centrum Kompetencji AI w Warszawie. Ściśle współpracujemy z zespołem DXC nad rozwojem narzędzia AI Workbench, które już teraz usprawnia procesy decyzyjne i zwiększa bezpieczeństwo w całej naszej organizacji – powiedział Javier Lázaro, Digital Hub Director, Ferrovial.
Centrum Kompetencyjne AI koncentruje się na trzech strategicznych filarach: odpornej infrastrukturze chmurowej, intuicyjnych interfejsach AI oraz scentralizowanym ośrodku badawczo-rozwojowym (R&D). Takie podejście umożliwia organizacjom pełne wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji, uproszczenie operacji w chmurze oraz utrzymanie najwyższych światowych standardów bezpieczeństwa danych.
Centrum w Polsce stanowi część szerszej strategii globalnej DXC, zakładającej rozwój sieci centrów AI na całym świecie. Podobne placówki działają już w Bułgarii, Indiach, na Filipinach i w Hiszpanii.