Grupa Amer Sports, globalny lider w branży sportowej i outdoorowej, rozpoczyna wdrożenie nowoczesnego systemu SAP S/4HANA Cloud. Firma, będąca właścicielem znanych i cenionych w Polsce marek, takich jak Salomon, Wilson czy Arc’teryx stawia na cyfrową transformację. To nie tylko krok w stronę chmury i sztucznej inteligencji, ale także wyraźny sygnał dla polskiego rynku: nowoczesne technologie stają się fundamentem rozwoju firm, również w sektorze sportowym.

W Polsce już prawie 40 proc. firm wdrożyło systemy ERP w chmurze, a do końca 2025 roku planuje to zrobić kolejne 39 proc. przedsiębiorstw – czytamy w raporcie SAP „Biznes napędzany cyfrowo czy przez ludzi?”. Wynika z niego również, że także sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej powszechna. Już 83 proc. firm korzysta z rozwiązań AI w co najmniej jednym obszarze swojej działalności.

Teraz do tego grona dołączyła Grupa Amber Sports – globalna grupa znanych marek sportowych, która działa w ponad 40 krajach i zatrudnia ponad 13 tys. pracowników.

Marki Amer Sports są dobrze znane w Polsce. Salomon to ulubiona marka biegaczy górskich, Wilson króluje na kortach tenisowych, a Arc’teryx zdobywa uznanie wśród miłośników wspinaczki i trekkingu. Produkty tych marek są wybierane zarówno przez profesjonalnych sportowców, jak i amatorów, ceniących jakość, innowacyjność i niezawodność. Teraz, dzięki wdrożeniu systemu SAP, Amer Sports zyskuje nowe możliwości w zakresie kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem i obsługi klienta.

Firma jako jedna z pierwszych na świecie rozpoczęła wdrożenie SAP S/4HANA Cloud Private Edition. Jako pierwszą do systemu SAP przeniesiono markę Arc’teryx (producent odzieży outdoorowej, do wspinaczki i trekkingu).

Superszybka baza danych

SAP S/4HANA Cloud to pakiet aplikacji działających z wykorzystaniem superszybkiej bazy danych, która umożliwia ich analizę i tworzenie raportów niemal w czasie rzeczywistym. System integruje w sobie wiele różnych modułów, m.in. finansowy, logistyczny, sprzedażowy oraz zarządzania zasobami ludzkimi, a model oparty na rozwiązaniach chmurowych nie wymaga kosztu utrzymywania fizycznych serwerów, co znacząco obniża koszty utrzymania infrastruktury informatycznej. Na obniżenie i przewidywalność wydatków wpływ ma też subskrypcyjny model jego sprzedaży. Dodatkowo w ramach subskrypcji użytkownik otrzymuje wsparcie techniczne i regularne aktualizacje technologiczne, co zwiększa bezpieczeństwo danych.

System zapewnia także dostęp do zaawansowanych narzędzi z zakresu AI, raportowania związanego z ESG i analityki predykcyjnej. Ta ostatnia pozwala lepiej prognozować przyszłe trendy i szybciej na nie reagować.

Przejście na SAP S/4HANA Cloud to dla nas coś więcej niż tylko zmiana technologii. To strategiczny krok w kierunku nowoczesnego, ustandaryzowanego zarządzania firmą, które pozwoli naszym markom działać sprawniej. Otwieramy się też na AI. Budujemy w ten sposób solidne fundamenty pod dalszy rozwój całej grupy – powiedział Stefan Schubert, wiceprezes i CIO ds. IT grupy Amer Sports.

Oprócz wdrożenia SAP S/4 HANA, Grupa Amer Sports, w ramach transformacji cyfrowej wszystkich marek, rozpoczęła migrację swojego globalnego systemu opartego na SAP ERP Central Component i aktywnie współpracuje z SAP w projektach związanych z użyciem sztucznej inteligencji. Ponadto jest klientem testowym rozwiązania SAP Business Data Cloud, które porządkuje dane wewnętrzne firmy i integruje je z danymi zewnętrznymi.

Cieszymy się, że możemy wspierać Amer Sports w cyfrowej transformacji. SAP S/4HANA Cloud zapewnia bezpieczeństwo, pomaga optymalizować procesy, przyspiesza analizę danych. Co ostatecznie przekłada się na lepsze doświadczenie klienta, które w branży modowej jest kluczowe – mówi Manos Raptopoulos, Chief Revenue Officer SAP, odpowiedzialny za rynki Azji i Pacyfiku, Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Cyfrowa transformacja firmy to nie tylko krok w stronę chmury i sztucznej inteligencji – to także realne korzyści dla konsumentów w Polsce.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze