Dzięki szybkiemu rozwojowi agentów AI, rzeczywistość, w której systemy AI samodzielnie podejmują decyzje i działania jest już bardzo blisko. Dlatego właśnie SAS buduje przyszłość agentów AI, zachowując przy tym kryterium odpowiedzialnych i etycznych innowacji. Rozwiązanie SAS Intelligent Decisioning – dostępne na platformie danych i AI SAS Viya – umożliwia organizacjom projektowanie, wdrażanie i skalowanie agentów AI z zachowaniem równowagi między autonomią człowieka i AI, wbudowanym mechanizmem nadzoru i możliwością wyjaśniania decyzji rekomendowanych przez maszynę. Podejście SAS do budowania agentów AI spotkało się z pozytywną oceną analityków z firm IDC i The Futurum Group.
Podejście SAS do agentów AI zapewnia równowagę między autonomicznym podejmowaniem decyzji przez maszynę a etycznym nadzorem człowieka. Rozwiązania SAS nie tylko reprezentują postęp technologiczny, ale także gwarantują pragmatyczne ramy dla odpowiedzialnego wdrażania AI w przedsiębiorstwach – dokładnie to, czego potrzebują organizacje, które muszą zyskać przewagę konkurencyjną, poruszając się w tak szybko ewoluującym środowisku – powiedział Nick Patience, wiceprezes i lider praktyki Artificial Intelligence Software and Tools w The Futurum Group.
Agenci AI mogą wspierać podejmowanie zaufanych decyzji
Prawdziwa wartość z zastosowania agentów AI wynika z budowania systemów, które aktywnie współpracują z ludźmi. Środowisko dla agentów AI w SAS Viya opiera się na trzech filarach, które określają sposób projektowania i dostarczania tych rozwiązań:
- Procesy decyzyjne. Zastosowanie podejścia hybrydowego, które łączy rygor potężnej analityki deterministycznej z elastycznością i możliwościami rozumowania dużych modeli językowych (LLM), umożliwia firmom budowanie agentów AI, które dostarczają precyzyjne i niezawodne wyniki, z zapewnieniem niezbędnych zabezpieczeń biznesowych i zgodności z przepisami w sektorach regulowanych.
- Równowaga człowiek-AI. SAS umożliwia organizacjom określenie odpowiedniego poziomu autonomii AI i zaangażowania człowieka do współpracy z agentami AI, z uwzględnieniem poziomu złożoności danego zadania, potencjalnego ryzyka i celów biznesowych. Agenci AI działają w pełni autonomicznie w zakresie rutynowych, opartych na danych, zadań, a ludzie zapewniają nadzór, zgodność z normami etycznymi i strategicznymi celami organizacji.
- Nadzór. Wbudowane ramy nadzoru SAS umożliwiają klientom budowanie rozwiązań agentów AI, które nie tylko dostarczają dokładne wyniki, ale także przestrzegają standardów etycznych, zachowują prywatność danych, zapewniają realizację celów biznesowych i zgodność z regulacjami.
W miarę jak organizacje ewoluują w kierunku otwartych, interoperacyjnych ekosystemów AI w środowiskach wielochmurowych i hybrydowych, zaufanie i klarowność decyzji w zarządzaniu AI stają się kluczowymi wyróżnikami wśród dostawców technologii. SAS podejmuje wyjątkowe w branży kroki w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na agentów AI, z wyraźnym zaangażowaniem w wymiar etyczny i zróżnicowanie podejścia do podejmowania decyzji przez sztuczną inteligencję – powiedziała Tiffany McCormick, dyrektor ds. badań, Digital Business Models and Monetization w IDC.
Przyszłość agentów AI
SAS Viya wspiera organizacje na każdym etapie rozwoju i wykorzystania agentów AI, od pozyskiwania i analizy danych po budowanie, wdrażanie i monitorowanie rozwiązań. Umożliwia też ciągłe śledzenie wydajności, nadzór i bezpieczeństwo, oferując kompleksowe i usprawnione podejście do zarządzania agentami AI w ramach całego ich cyklu życia. SAS zapewnia kompleksowy nadzór, wbudowując audytowalność, wykrywanie stronniczości i zgodność z regulacjami w każdego agenta.
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie asystentów co-pilot do SAS Viya, aby pomóc użytkownikom pracować szybciej, inteligentniej i z ograniczoną ilością zadań manualnych, pozostając w zgodzie ze strategią przedsiębiorstwa. Opierając się na swojej głębokiej wiedzy branżowej, SAS rozwija również agentów AI dostosowanych do obsługi konkretnych sektorów i obszarów (np. zadania inżynierii danych, optymalizacja łańcuchów dostaw, itp.), pomagając organizacjom ograniczyć czas wdrożenia i przyspieszyć zwrot z inwestycji































































