Dzięki szybkiemu rozwojowi agentów AI, rzeczywistość, w której systemy AI samodzielnie podejmują decyzje i działania jest już bardzo blisko. Dlatego właśnie SAS buduje przyszłość agentów AI, zachowując przy tym kryterium odpowiedzialnych i etycznych innowacji. Rozwiązanie SAS Intelligent Decisioning – dostępne na platformie danych i AI SAS Viya – umożliwia organizacjom projektowanie, wdrażanie i skalowanie agentów AI z zachowaniem równowagi między autonomią człowieka i AI, wbudowanym mechanizmem nadzoru i możliwością wyjaśniania decyzji rekomendowanych przez maszynę. Podejście SAS do budowania agentów AI spotkało się z pozytywną oceną analityków z firm IDC i The Futurum Group.

Podejście SAS do agentów AI zapewnia równowagę między autonomicznym podejmowaniem decyzji przez maszynę a etycznym nadzorem człowieka. Rozwiązania SAS nie tylko reprezentują postęp technologiczny, ale także gwarantują pragmatyczne ramy dla odpowiedzialnego wdrażania AI w przedsiębiorstwach – dokładnie to, czego potrzebują organizacje, które muszą zyskać przewagę konkurencyjną, poruszając się w tak szybko ewoluującym środowisku – powiedział Nick Patience, wiceprezes i lider praktyki Artificial Intelligence Software and Tools w The Futurum Group.

Agenci AI mogą wspierać podejmowanie zaufanych decyzji

Prawdziwa wartość z zastosowania agentów AI wynika z budowania systemów, które aktywnie współpracują z ludźmi. Środowisko dla agentów AI w SAS Viya opiera się na trzech filarach, które określają sposób projektowania i dostarczania tych rozwiązań:

  1. Procesy decyzyjne. Zastosowanie podejścia hybrydowego, które łączy rygor potężnej analityki deterministycznej z elastycznością i możliwościami rozumowania dużych modeli językowych (LLM), umożliwia firmom budowanie agentów AI, które dostarczają precyzyjne i niezawodne wyniki, z zapewnieniem niezbędnych zabezpieczeń biznesowych i zgodności z przepisami w sektorach regulowanych.
  2. Równowaga człowiek-AI. SAS umożliwia organizacjom określenie odpowiedniego poziomu autonomii AI i zaangażowania człowieka do współpracy z agentami AI, z uwzględnieniem poziomu złożoności danego zadania, potencjalnego ryzyka i celów biznesowych. Agenci AI działają w pełni autonomicznie w zakresie rutynowych, opartych na danych, zadań, a ludzie zapewniają nadzór, zgodność z normami etycznymi i strategicznymi celami organizacji.
  3. Nadzór. Wbudowane ramy nadzoru SAS umożliwiają klientom budowanie rozwiązań agentów AI, które nie tylko dostarczają dokładne wyniki, ale także przestrzegają standardów etycznych, zachowują prywatność danych, zapewniają realizację celów biznesowych i zgodność z regulacjami.

W miarę jak organizacje ewoluują w kierunku otwartych, interoperacyjnych ekosystemów AI w środowiskach wielochmurowych i hybrydowych, zaufanie i klarowność decyzji w zarządzaniu AI stają się kluczowymi wyróżnikami wśród dostawców technologii. SAS podejmuje wyjątkowe w branży kroki w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na agentów AI, z wyraźnym zaangażowaniem w wymiar etyczny i zróżnicowanie podejścia do podejmowania decyzji przez sztuczną inteligencję – powiedziała Tiffany McCormick, dyrektor ds. badań, Digital Business Models and Monetization w IDC.

Przyszłość agentów AI

SAS Viya wspiera organizacje na każdym etapie rozwoju i wykorzystania agentów AI, od pozyskiwania i analizy danych po budowanie, wdrażanie i monitorowanie rozwiązań. Umożliwia też ciągłe śledzenie wydajności, nadzór i bezpieczeństwo, oferując kompleksowe i usprawnione podejście do zarządzania agentami AI w ramach całego ich cyklu życia. SAS zapewnia kompleksowy nadzór, wbudowując audytowalność, wykrywanie stronniczości i zgodność z regulacjami w każdego agenta.

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie asystentów co-pilot do SAS Viya, aby pomóc użytkownikom pracować szybciej, inteligentniej i z ograniczoną ilością zadań manualnych, pozostając w zgodzie ze strategią przedsiębiorstwa. Opierając się na swojej głębokiej wiedzy branżowej, SAS rozwija również agentów AI dostosowanych do obsługi konkretnych sektorów i obszarów (np. zadania inżynierii danych, optymalizacja łańcuchów dostaw, itp.), pomagając organizacjom ograniczyć czas wdrożenia i przyspieszyć zwrot z inwestycji

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze