DataWalk, innowacyjna polska spółka technologiczna i dostawca zaawansowanej platformy analitycznej, ogłosiła wstępne wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, które przekroczyły oczekiwania rynku. W tym okresie spółka odnotowała ponad 13 milionów przychodów, co stanowi 109% wzrostu r/r.

W ujęciu TTM, czyli kroczących dwunastu miesięcy przychody spółki na koniec pierwszego
kwartału 2025 wyniosły ponad 31 milionów złotych, co stanowi 9% wzrostu rok do roku i 28% wzrostu w stosunku do poprzedniego kwartału (Q4.24).

„Jesteśmy zadowoleni ze wstępnych wyników, które odzwierciedlają skuteczność wdrażanych przez nas zmian w obszarze strategii go-to-market, pozycjonowania i nowego cennika. To ważny, ale dopiero pierwszy punkt danowy potwierdzający, że nasze działania przynoszą wymierne korzyści. Jeszcze wiele takich kroków milowych przed nami na drodze do bycia globalnym liderem w obszarze analityki hybrydowo-grafowej oraz platformy zasilającej i zarządzającej modelami AI w sektorze enterprise” – powiedział Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk.

Znaczący wpływ na osiągnięte wyniki miała sprzedaż do plasującego się w czołówce europejskich banków holenderskiego Rabobanku, która została zrealizowana w oparciu o nowy, subskrypcyjny cennik spółki.

Fakt, że klient zawarł z nami umowę na 5 lat, z czego pierwsze trzy lata stanowią okres bez możliwości odstąpienia (bez opcji opt-out), jest dla nas bardzo dobrą informacją. Zgodnie z przyjętą polityką rachunkowości Grupy DataWalk, bazującą na MSSF, w konsekwencji przychody z części licencyjnej za te pierwsze trzy lata, zostały rozpoznane jednorazowo w momencie przekazania licencji. Pozostałe przychody wynikające z tego kontraktu będą rozpoznawane współmiernie do poziomu realizacji naszych zobowiązań kontraktowych wobec tego klienta” – wyjaśnia Łukasz Socha, CFO DataWalk.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze