SAS pomaga w transformacji krytycznych procesów w przemyśle wytwórczym dzięki ulepszonym cyfrowym bliźniakom, które łączą potężną sztuczną inteligencję i zaawansowaną analitykę SAS z Unreal Engine firmy Epic Games. Dzięki cyfrowym bliźniakom, producenci tacy jak Georgia-Pacific (GP) mogą testować nowe strategie w symulowanych światach cyfrowych, a następnie wybrać najlepsze podejście i wdrożyć je w świecie rzeczywistym.

Dzisiejsze fabryki generują ogromne ilości danych z wielu systemów i tysięcy czujników. Dane te, jeśli zostaną odpowiednio wykorzystane, mogą pomóc zoptymalizować procesy i osiągnąć bezprecedensową wydajność, produktywność i innowacyjność.

Cyfrowe bliźniaki w Georgia-Pacific

GP, jeden z wiodących na świecie producentów papieru i drewnopochodnych produktów budowlanych, uruchomił program ulepszonych cyfrowych bliźniaków w swoim zakładzie Savannah River Mill, który produkuje serwetki, ręczniki papierowe i papier toaletowy. Firma wykorzystuje technologię SAS do optymalizacji wykorzystania zautomatyzowanych pojazdów (AGV) i innych procesów.

Z pomocą SAS i Unreal Engine możemy tworzyć realistyczne symulacje operacji fabrycznych. Wyobraźcie sobie, że obserwujecie, jak pojazdy AGV poruszają się po tętniącej życiem hali produkcyjnej, reagując na alerty zbliżeniowe, przeszkody i rzadkie zdarzenia niepożądane w czasie rzeczywistym. Potężna analiza i fotorealistyczne symulacje dostarczane przez ulepszone cyfrowe bliźniaki SAS mogą umożliwić podejmowanie decyzji i zwiększyć wydajność w naszej fabryce. Są one również bardzo obiecujące, jeśli chodzi o poprawę produktywności, bezpieczeństwa i wydajności w innych zakładach – powiedział Roshan Shah, wiceprezes GP ds. sztucznej inteligencji i produktów.

SAS wykorzystał RealityScan, aplikację mobilną opracowaną przez Epic, do przechwytywania fotorealistycznych renderingów zakładu w Savannah i importowania ich do Unreal Engine. Połączenie analityki SAS i silnika pomaga producentowi papieru pracować nad optymalizacją procesów bez zakłócania rzeczywistych linii produkcyjnych. Oczekuje się, że pilotaż przyniesie oszczędności i zapewni wyższą jakość produktów.

Technologia stojąca za cyfrowymi bliźniakami

Dzięki zaawansowanej analityce SAS i silnikowi Unreal Engine, Georgia-Pacific stworzyło niesamowity przykład tego, jak cyfrowy bliźniak może generować rzeczywistą wartość dla firm. SAS otwiera producentom drzwi do ożywienia złożonych danych i zautomatyzowanych systemów za pomocą wizualizacji 3D. Dzięki temu, wysokiej jakości, interaktywne cyfrowe bliźniaki staną się bardziej dostępne, a producenci będą mogli udoskonalać swoje operacje, uzyskiwać lepsze informacje w czasie rzeczywistym i zaoszczędzić pieniądze – powiedział Bill Clifford, wiceprezes i dyrektor generalny Unreal Engine w Epic Games.

Oprogramowanie SAS, w tym SAS® Viya®, pomaga przekształcić ogromne ilości danych z operacji fabrycznych i czujników w przydatne informacje i lepsze decyzje. Część oferty SAS łączy symulacje Unreal Engine z procedurami optymalizacji Viya. Poprzez integrację możliwości Viya ze środowiskami cyfrowymi użytkownicy mogą przeprowadzać realistyczne symulacje, aby znaleźć najlepsze rozwiązania. Zamiast testować te rozwiązania w świecie rzeczywistym – co może być czasochłonne i kosztowne – firmy mogą używać szczegółowych i dokładnych cyfrowych bliźniaków, aby wykryć wszelkie problemy, które mogły być przeoczone.

Unreal Engine, najbardziej otwarte i zaawansowane na świecie narzędzie do tworzenia 3D w czasie rzeczywistym. Umożliwia ono deweloperom i twórcom tworzenie interaktywnych doświadczeń. Epic obsługuje również Fortnite, testując w boju najnowszą technologię renderowania w jednej z największych gier na świecie. Epic udostępnia tę samą technologię do użytku w grach, filmie i telewizji, architekturze, motoryzacji, symulacjach i innych branżach.

Wierność symulacji fizyki Unreal oraz efekty oświetlenia i powierzchni refrakcyjnych nowej generacji pomagają tworzyć bardzo szczegółowe i realistyczne modele cyfrowe. Funkcje te pozwalają wizualizować i wchodzić w interakcję w środowisku cyfrowym, a w połączeniu z zaawansowaną sztuczną inteligencją prowadzą do dokładniejszych prognoz i lepszych decyzji biznesowych.

Poza halą produkcyjną

Ponieważ firmy produkcyjne zatrudniają kolejne pokolenie pracowników, muszą sprawić, by korzystanie z danych i sztucznej inteligencji było bardziej angażujące i atrakcyjne. Technologia gier – dla pokolenia, które dorastało grając w gry wideo – jest jednym z ważnych sposobów na przekształcenie procesu podejmowania decyzji biznesowych z wykresów i arkuszy kalkulacyjnych we wciągające doświadczenia o niesamowitej wierności wizualnej. Grywalizacja procesów i zadań biznesowych może uczynić je mniej powtarzalnymi i bardziej angażującymi, zwiększając produktywność i wyniki finansowe – powiedział Bryan Harris, dyrektor ds. technologii w SAS.

Ulepszone cyfrowe bliźniaki oferowane przez SAS i Unreal Engine sprawiają, że zaawansowana analityka jest bardziej dostępna dla grup o różnych rolach zawodowych i doświadczeniu. Oprócz specjalistów data science i analityków, pracownicy pierwszej linii, operatorzy maszyn i inżynierowie mogą teraz łatwiej korzystać z danych i sztucznej inteligencji. SAS planuje rozszerzyć te możliwości na kolejne firmy produkcyjne i zbadać inne branże, które mogłyby skorzystać z ulepszonych cyfrowych bliźniaków.

Dobrym przykładem jest służba zdrowia, gdzie ulepszone cyfrowe bliźniaki mogłyby pomóc w funkcjonowaniu szpitali poprzez symulację i optymalizację przepływów pacjentów, przewidywanie konserwacji sprzętu i wzbogacanie szkoleń personelu. Technologia ta mogłaby poprawić wyniki leczenia pacjentów, obniżyć koszty operacyjne i zapewnić efektywne wykorzystanie zasobów. Podobnie, w planowaniu urbanistycznym, ulepszone cyfrowe bliźniaki mogą modelować i optymalizować rozwój inteligentnych miast, pomagając tworzyć bardziej zrównoważone i przyjazne do życia środowiska miejskie.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze