Bolt wprowadza nowe funkcje weryfikacji podczas odbioru pasażera: czterocyfrowe kody odbioru oraz możliwość udostępniania zdjęć otoczenia bezpośrednio w aplikacji. Dzięki temu pasażerowie i partnerscy kierowcy mogą upewnić się przed rozpoczęciem przejazdu, że spotykają się z właściwą osobą i we właściwym miejscu. To kolejne rozwiązanie, po wprowadzonej niedawno funkcji Zaufane osoby do kontaktu, zwiększające bezpieczeństwo i komfort przejazdów.
Funkcja kodów odbioru sprawia, że aplikacja Bolt generuje unikalny, czterocyfrowy kod, który pasażer i kierowca muszą potwierdzić w aplikacji przed rozpoczęciem przejazdu. Funkcję może włączyć pasażer w ustawieniach bezpieczeństwa aplikacji. Po jej uruchomieniu nowy kod odbioru będzie generowany losowo i widoczny na ekranie zamówienia przejazdu. Kierowca wykonujący zamówiony przejazd otrzyma informację o konieczności zweryfikowania kodu po potwierdzeniu dotarcia na miejsce odbioru pasażera, a następnie zostanie poproszony o wpisanie go w aplikacji. Przejazd będzie mógł się rozpocząć dopiero po poprawnej weryfikacji kodów.
Nowa funkcja ma na celu zapobiegać sytuacjom, w których pasażerowie wsiadają do niewłaściwego pojazdu. Jest to szczególnie ważne i przydatne w zatłoczonych miejscach, gdy łatwo w pośpiechu pomylić samochody lub gdy jest ciemno i trudniej jest sprawdzić szczegóły na tablicy rejestracyjnej pojazdu.
Udostępnianie kierowcy zdjęcia otoczenia
Dodatkowo firma wprowadza funkcję udostępniania w czacie z kierowcą zdjęcia z miejsca odbioru. Oznacza to, że pasażerowie mogą przesłać kierowcy zdjęcia charakterystycznych punktów orientacyjnych w pobliżu miejsca odbioru, aby dodatkowo uprościć wzajemne odnalezienie się. Pasażer może skorzystać z funkcji w momencie kiedy kierowca zbliża się do punktu odbioru – wystarczy wybrać ikonę aparatu w czacie z kierowcą, aby zrobić i przesłać kierowcy zdjęcie.
W Bolt regularnie inwestujemy w nowe produkty i funkcje, cały czas ulepszając tym naszą aplikację. W ten sposób przejazdy zamawiane przez Bolt są komfortowym i bezpiecznym doświadczeniem, zarówno dla pasażerów, jak i partnerskich kierowców. Na początku przejazdu dla pasażera ważne jest szybkie i łatwe znalezienie właściwego samochodu, a dla kierowcy odebranie pasażera. Wprowadzone w aplikacji Bolt kody odbioru oraz możliwość przesłania zdjęcia otoczenia to dodatkowe opcje pomagające pasażerowi, pasażerce i kierowcy, kierowczyni bez problemu znaleźć się w miejscu odbioru i niezwłocznie rozpocząć podróż – komentuje Paweł Kuncicki, general manager Bolt w Polsce.
Zaufane osoby do kontaktu
Niedawno Bolt wprowadził również do aplikacji funkcję “Zaufane osoby do kontaktu”. Umożliwia ona pasażerom oraz kierowcom, świadczącym usługi za pośrednictwem platformy Bolt, dodawanie do swojego konta w aplikacji numerów telefonu bliskich osób, jak rodzina czy przyjaciele. W sytuacji, gdy Bolt nie będzie mógł skontaktować się z właścicielem konta, Zespół ds. Bezpieczeństwa Bolt będzie mógł nawiązać kontakt z jedną z dodanych osób. To kolejny krok w ramach inwestycji Bolt w rozwój funkcji bezpieczeństwa na platformie, który pozwoli na szybsze reagowanie na powiadomienia o incydentach związanych z bezpieczeństwem.
Nowe funkcje bezpieczeństwa ogłoszone przez Bolt są częścią zapowiadanej trzyletniej inwestycji w wysokości 100 mln euro na rzecz wsparcia kluczowej pracy Zespołu ds. Bezpieczeństwa. Wymienione funkcje dołączają do już szerokiego zestawu istniejących funkcji bezpieczeństwa, dostępnych w panelu bezpieczeństwa w aplikacji jak m.in. udostępnianie lokalizacji, przycisk łączący z numerami alarmowymi oraz możliwość nagrywania dźwięku z przejazdu w aplikacji.