Najbardziej interesujące trendy technologiczne według Dawida Łaska, pełniącego stanowisko Deputy Head of Digital Services Poland w BSH w komentarzu eksperckim dla ISBtech.
Internet rzeczy staje się jednym z wiodących kierunków rozwoju, również w branży AGD. BSH w urządzeniach marek Bosch i Siemens od kilku lat konsekwentnie realizuje strategię Hardware+, gdzie do wysokiej jakości sprzętu gospodarstwa domowego dodawane są usługi cyfrowe w znacznym stopniu rozszerzające możliwości urządzeń.
Obecnie jeden z najciekawszych i najsilniej rozwijanych trendów to sterowanie głosowe z wykorzystaniem asystentów głosowych. Ponad połowa ze wszystkich inteligentnych głośników jest wykorzystywana w kuchni. Podczas targów IFA, BSH zaprezentowało Smart Kitchen Dock.
Urządzenie jest inteligentnym głośnikiem, który po połączeniu z telefonem komórkowym lub tabletem użytkownika zamienia się w inteligentny wyświetlacz. Można nim sterować za pomocą głosu i gestów oraz umożliwia bezkontaktowe korzystanie z aplikacji zawierających przepisy, kontrolowanie urządzeń gospodarstwa domowego czy włączanie muzyki.
Innym istotnym gospodarczo trendem jest optymalizowanie kosztów energii poprzez wybór odpowiednich taryf energetycznych bądź dostawców fotowoltaiki. Przy tej okazji warto wspomnieć też o szerokich możliwościach integracji platformy Home Connect z systemami firm partnerskich – baza jest bardzo szeroka i wciąż rośnie, a sama platforma jest również otwarta na nowych partnerów, co zostało docenione przez społeczność developerską zebraną wokół Home Connect.
Rynek produktów IoT w obszarze AGD rozwija się bardzo dynamicznie – podobnie jak świadomość i oczekiwania konsumentów. Klienci coraz częściej oczekują od produktu znacznie więcej, niż realizowanie podstawowych zadań takich jak pieczenie, gotowane czy pranie. Oczekują przede wszystkim, że produkt będzie dostępny na „wyciągnięcie ręki” – że będą mogli się z nim połączyć i kontrolować w każdym miejscu i czasie. Oczekują również, że produkt (a właściwie platforma) będzie odpowiednio dopasowany do ich stylu życia – coraz bardziej zdigializowanego, mobilnego, szybkiego i niezależnego.