Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 19-23 lipca br.

The Farm 51 Group: Premiera gry „Chernobylite” na PlayStation 4 i Xbox One w wersji cyfrowej nastąpi 7 września br., podało The Farm 51 Group. Wersja pudełkowa gry będzie miała premierę w Ameryce Północnej 7 września, natomiast w Europie – 10 września br., podano także.  Źródło: ISBnews

All In! Games: Premiera turowej strategii fantasy „Fort Triumph” na konsolach Nintendo Switch, PS4 i Xbox One została ustalona na 13 sierpnia, podało All In! Games. Wydawca potwierdził też terminy wydania gry „Chernobylite” – 28 lipca na PC oraz na PlayStation 4 (w wersji digital i pudełkowej) i XboxOne (digital) 7 września.  Źródło: ISBnews

Ultimate Games: Odnotowało 16,8 mln zł przychodów całkowitych, 9,2 mln zł zysku brutto i 7,6 mln zł zysku netto w I połowie 2021 r., podała spółka, prezentując wstępne dane jednostkowe.  Źródło: ISBnews

PunkPirates: Planuje debiut studia RAION Games na rynku NewConnect w 2021roku, a upublicznienie Games 4Experience w roku następnym, poinformował ISBtech prezes PunkPirates Leszek Krajewski.  Źródło: ISBnews

WeirdFish: Rozpoczął w czwartek publiczną emisję akcji w ramach kampanii crowdinvestingowej na platformie NavigatorCrowd, podała spółka. Producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł, a środki przeznaczy na marketing autorskiej gry „Oddyssey: Your Space, Your Way” oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją. WeirdFish planuje zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie III i IV kw. br.  Źródło: ISBnews

Klabater: Premiery gier „Strategic Minds: Pacific” oraz „Strategic Minds: Blitzkrieg” na platformy PlayStation 4 oraz PlayStation 5 zostały ustalone na 5 sierpnia br., podał Klabater.  Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Planuje 11 premier gier na platformie Nintendo Switch w III kw. br., 1 na PC, 8 na Xbox One oraz 7 na PS4, podała spółka w zaktualizowanym harmonogramie. Spośród planowanych tytułów, duży potencjał – w opinii zarządu – będą miły 4 gry na Switcha, 1 na PC, 2 na Xbox i 3 na PS4.  Źródło: ISBnews

JR Holding ASI: Obejmie 20% akcji spółki EDU Games, operatora serwisu dyktanda.pl, za ok. 1,3 mln zł, podała spółka.  Źródło: ISBnews

Render Cube: Rozpoczął we wtorek, 20 lipca, przyjmowanie zapisów na akcje w ramach I transzy emisji akcji serii C, skierowanej do większych inwestorów indywidualnych. Natomiast 27 lipca rozpoczną się zapisy w transzy prezentowanej na platformie CrowdConnect.pl, podała spółka. W obu transzach oferowanych będzie po 12 950 akcji przy cenie emisyjnej wynoszącej 150 zł. Oznacza to, że spółka może pozyskać łącznie do 3,89 mln zł.  Źródło: ISBnews

Epic VR: Celuje w debiut na NewConnect w I półroczu przyszłego roku, poinformował ISBtech CEO Adrian Łapczyński. „Planujemy debiut na rynku NewConnect na pierwszą połowę 2022 roku. Rozważamy pozyskanie finansowania przy procesie upublicznienia” – powiedział ISBtech Łapczyński. Zaznaczył, że firma aktualnie pracuje nad swoją pierwszą grą.  Źródło: ISBnews/ ISBtech

Duality: Premiera pełnej wersji (wyjście z early access) gry „Accident” w sklepie Steam, która pierwotnie była planowana na 22 lipca 2021 r., została przesunięta, podało Duality. Jej termin nie jest jeszcze znany.  Źródło: ISBnews

Drago entertainment: Spółka ma łącznie niemal 300 tys. zapisów na wishlistach gier szykowanych przez studio, poinformował ISBtech prezes Joanna Tynor.  Źródło: ISBnews

Huuuge: Rozmawia obecnie aktywnie z trzema podmiotami. Ma też krótką listę około trzydziestu spółek, którymi jest zainteresowany, poinformował prezes Anton Gauffin w rozmowie z „Rzeczpospolitą”. Spółka skupia się na grach z segmentu casual i social casino, które generują stały wzrost przychodów, podkreślił. Podtrzymał, że środki z IPO przeznaczone na przejęcia Huuuge chce wykorzystać do końca 2022 r.  Źródło: Rzeczpospolita

Drago entertainment: Pełna wersja autorskiego tytułu studia pt. „Gas Station Simulator” zadebiutuje na rynku w sierpniu br., podała spółka. Twórcy symulatora rozbudowy i odnowy stacji benzynowej poinformowali również, że projekt przekroczył właśnie 100 000 zapisów na wishliście, a darmowy prolog do gry pobrało 250 000 użytkowników platformy Steam. Jednocześnie gra posiada ponad 90% pozytywnych recenzji. Rolę wydawcy projektu na PC pełni spółka Movie Games, jednocześnie jeden z akcjonariuszy Drago entertainment.  Źródło: spółka

Baked Games: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) zatwierdziła dokument informacyjny i podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia do obrotu na rynku NewConnect akcji polskiego producenta oraz wydawcy gier. W dniu debiutu do obrotu wprowadzonych zostanie łącznie 2.487.850 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B o wartości nominalnej 0,1 zł każda. 20 maja studio udostępniło prolog do swojej autorskiej gry „Prison Simulator’.  Źródło: spółka

Mill Games: Akcelerator rozwoju dla zespołów gamingowych z Rumunii nawiązał współpracę ze studiem „Lone Wolf Games” z Bukaresztu. W ramach współpracy Mill Games będzie współfinansować grę „Civitatem” autorstwa zespołu, a także wesprze ją marketingowo. Zgodnie z zapowiedziami producentów tytuł ma się ukazać na rynku w I kwartale 2022 r. LW Games wyda grę własnymi siłami.  Źródło: spółka

Gaming: Rynek gier na urządzenia mobilne wart jest 90,7 mld USD. Według najnowszego raportu agencji Newzoo, wartość rynku gier na konsole to 49,2 mld USD, a dla gier na komputery PC 35,9 mld USD. Sektor mobilny jako jedyny odnotował wzrost rok do roku i ma obecnie 52% udziału w całym rynku gier. W czasie pandemii napędzały go zwłaszcza proste smartfonowe gry casual. Platforma Social Peta szacuje, że w ubiegłym roku liczba osób grających w gry mobilne wzrosła aż o 12% i przekroczyła 2,5 mld ludzi. Newzoo ocenia, że 38% z nich jest skłonnych skorzystać z płatnych opcji w grach. „Każda z platform potrzebuje czasu, by wypracować optymalny dla niej system monetyzacji. […] Za początek gier mobilnych można uznać 'Snake’a’ na telefony Nokia z 1997 r., ale musiała upłynąć ponad dekada, nim sukces 'Angry Birds’ przekonał developerów, że na tych małych urządzeniach najlepiej sprawdzą się gry darmowe z reklamami oraz płatnościami dającymi graczom dodatkowe funkcje (model freemium). Gdy stało się jasne, że na grach mobilnych można dobrze zarobić, cały sektor w kilka lat dogonił i przerósł konsole i gry pecetowe” – powiedział Łukasz Oktaba, założyciel i prezes studia gamingowego Chess & Checkers Games. Źródło: ISBtech

(ISBnews/ISBtech)

 

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze