Rok 2021 z pewnością przyniesie fascynujące nowe trendy, technologie i innowacje. Zachowania konsumentów podlegają ciągłym zmianom, a firmy technologiczne dostosowują do nich swoje podejście. Wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli Dan Dery sporządził listę swoich najważniejszych prognoz na najbliższą przyszłość. 

PROGNOZA 1: Smartfony nie będą już tylko smartfonami, a ich interakcja z naszym otoczeniem będzie jeszcze większa.

W 2020 roku zachowania ludzi znacznie się zmieniły. Obecnie wyjątkowo mocno rzuca się w oczy potrzeba łączności i dostępności. W roku 2021 i kolejnych latach ta zmiana będzie katalizatorem innowacji, dzięki którym smartfony zyskają nowe możliwości. 

Jako producenci OEM już teraz dostosowujemy nasze strategie produktowe, marketingowe i ogólnobiznesowe do nowej rzeczywistości. Patrząc jednak w przyszłość, dostrzegamy w tym okazję do pojawienia się nowej fali innowacji, które zaczną odgrywać główną rolę” – mówi Dan Dery, wiceprezes ds. produktów globalnych Motoroli

Dzięki sieciom 5G i bardziej responsywnym procesorom łączność staje się szybsza i stabilniejsza, a smartfony będą pełnić ważniejszą funkcję w jej zapewnianiu. Udoskonalenia łączności umożliwią smartfonom lepszą i efektywniejszą interakcję z innymi urządzeniami w naszym otoczeniu, dzięki czemu staną się też konsolami do gier czy elementami sprzętu komputerowego. W epoce intensywnie wykorzystywanej łączności zdalnej smartfony będą nie tylko pomagać nam w efektywniejszym wykonywaniu zadań związanych z nową rzeczywistością, takich jak praca zdalna i nauka w domu.

PROGNOZA 2: W 2021 r. zwiększy się zapotrzebowanie na technologie o określonej funkcjonalności.

Konsumenci wciąż oczekują produktów, które będą nadążać za ich intensywnym trybem życia, ale też rozwiązywać określone problemy i zaspokajać konkretne potrzeby. Producenci sprzętu zaczynają się koncentrować na wprowadzaniu na rynek urządzeń odpowiadających oczekiwaniom wszystkich typów konsumentów. 

„W ostatnich dwóch latach zaobserwowaliśmy mocną koncentrację kilku gigantów technologicznych na urządzeniach do gier. Mogą to być komputery z doskonałą specyfikacją gamingową, takie jak Lenovo Legion 7i, czy smartfony zapewniające graczom imponujące wrażenia audio, realistyczny obraz na wyświetlaczach oraz najszybsze działanie na rynku — takie jak motorola edge. Spodziewamy się, że to podejście będzie kontynuowane” — mówi Dan Dery.

W dalszej części roku tendencje te wykroczą poza świat gier, by zapewnić konsumentom bardziej wyspecjalizowane rozwiązania, takie jak profesjonalne funkcje fotograficzne do mediów społecznościowych, zwiększona wytrzymałość i wygoda dla konsumentów prowadzących aktywny styl życia, a nawet większa mobilność i elastyczność urządzeń. Konsumenci będą na przykład nadal poszukiwać rozwiązań zapewniających mobilność, ale bez ograniczania inteligencji i funkcjonalności związanych z większymi ekranami. 

Choć konsumenci podróżują teraz mniej, jeszcze bardziej niż zwykle potrzebują rozwiązań technicznych, które będą wystarczająco elastyczne i mobilne, by nadążać za nieustającymi zmianami w ich stylu życia. Rozwiązaniem będzie tu składane urządzenie oferujące zarówno przenośność, jak i funkcjonalność.

PROGNOZA 3: Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w sklepach

Rozwiązania z dziedziny rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej (VR/AR) wyjdą poza sferę gier oraz edukacji i zagoszczą także w sklepach internetowych. W 2020 roku konsumenci na całym świecie rzadziej dokonywali zakupów osobiście, głównie wskutek lokalnie obowiązujących ograniczeń. Ponieważ szacuje się, że w samym 2020 roku sprzedano 190 milionów urządzeń 5G, można oczekiwać, że konsumenci będą używać funkcji VR/AR do testowania produktów, przymierzania ubrań, a nawet projektowania wnętrz bez wychodzenia z domu. Robienie zakupów i wypróbowywanie nowych produktów nie będzie już wymagało ich dotykania, a producenci będą musieli znaleźć sposoby na zapewnianie klientom maksymalnie realistycznych wrażeń. To zaś będzie możliwe przede wszystkim dzięki rozwojowi i upowszechnianiu się łączności 5G.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments