Play zakończył ubiegły rok z 7003 stacjami komercyjnymi. Rozbudowa sieci nie polega tylko na dostawianiu nowych stacji, ale również modernizacją istniejących stacji bazowych, mówi ISBnews.tv/ISBtech CTO operatora Michał Ziółkowski.
„Dotychczasowych stacji, gdzie dołożyliśmy dodatkowe częstotliwości i dokonaliśmy usprawnień, było ponad 1600. Składa się to na pozytywne doświadczenia naszych klientów. Jeżeli chodzi o rok 2019, planujemy kontynuować intensywną rozbudowę sieci, naszym głównym celem krańcowym jest komercyjne uruchomieni 9500 stacji bazowych na koniec 2020 roku. Jeżeli chodzi o rok 2019, planujemy zbliżyć się, a nawet zwiększyć liczbę naszych stacji bazowych w porównaniu do naszego najbliższego konkurenta na polskim rynku” – powiedział Ziółkowski.
„Jeżeli chodzi o roaming krajowy, podejmujemy działania, które mają na celu poprawić jakość naszych usług, na obszarach gdzie nasi klienci nadal korzystają z tego roamingu. Zaczęliśmy od Poznania. Od połowy grudnia dokonaliśmy tu wyłączenia jednej sieci roamingowej. Planujemy do końca lutego pozostać jako jedyny operator z siecią Play, co istotnie wpłynie na doświadczenia naszych klientów, jeżeli chodzi o dostępne przepływności” – wskazał CTO Play.
Zaznaczył, że inwestycje mają na celu poprawę jakości usług i poprawę doświadczenia naszych klientów. „To już dzisiaj widać, dzięki rezultatom publikowanym przez takie serwisy jak speedtest, czy ostatnio netflix. Nasze przepływności, które dostarczamy naszym klientom istotnie się poprawiają. Mamy tez pozytywny feedback – informację zwrotną od naszych konsumentów – na temat dostrzeganej poprawy jakości sieci, wyrażonej zwiększonymi przepływnościami, a także pojawianiem się zasięgu na obszarach gdzie wcześniej nasza sieć nie była dostępna, był dostępny tylko roaming krajowy” – dodał Ziółkowski.
Wskazał, że na koniec roku 2018 wzrost ruchu głosowego wyniósł 7% rok do roku, a jeżeli chodzi o dane to był to wzrost na poziomie aż 30%. W jego ocenie to najlepiej pokazuje, że rozbudowa sieci, którą przeprowadzają operatorzy mobilni, głównie dyktowana jest chęcią obsługi ruchu danych, związanego z różnymi formami dostępu do internetu.
„Aktualnie prowadząc wszystkie inwestycje w naszej sieci, mając w tyle głowy, że w określonej perspektywie 5G zawita do naszego kraju, podejmujemy działania które mają spowodować, że będziemy gotowi, że gdy przyjdzie czas będziemy taką sieć implementować. Wyrażone jest to poprzez silne, mocne wieże, które przyjmą dodatkowy sprzęt, który będzie należało tam dostarczyć. To z czego jesteśmy bardzo dumni to implementacja synchronizacji fazy. Jest to funkcjonalność, która jest konieczna do implementacji sieci 5G. Jednocześnie na drodze do 5G pozwala nam wykorzystywać funkcjonalności, które istotnie wpływają na optymalizacje wykorzystania pasma częstotliwości, które posiadamy a przede wszystkim poprawę jakości usługi dla naszych klientów” – podsumował CTO Play.