Najlepszy wynik Huawei Consumer Business Group Polska (Huawei CBG Polska) na polskim rynku smartfonów zbiegł się z wyprzedzeniem amerykańskiego giganta technologicznego Apple w ujęciu globalnym. O dokonaniach chińskiego koncernu rozmawiamy z Jeffersonem Zhang, dyrektorem zarządzającym Huawei CBG Polska.
„Nasze wyniki w segmencie smartfonów w II kwartale były perfekcyjne, ponieważ nasz udział w ujęciu wolumenowym wyniósł ok. 33%, a w ujęciu wartościowym 32%. Tak więc jest to pierwszy nasz kwartał kiedy w obu ujęciach jednocześnie mamy ponad 30% udział w rynku. Porównując do I kwartału bieżącego roku zanotowaliśmy wzrost o 8%” – mówi Zhang.
Cały polski rynek rośnie dzięki dobrej kondycji gospodarki, a wraz z nią rynek smartfonów. „Wzrost r/r przekroczył 6%. Średnia cena smartfona na polskim rynku również rośnie. Dodatkowo nasz wzrost w porównaniu r/r to ponad 75%, więc na pewno zabieramy innym udział rynkowy” – dodaje dyrektor zarządzający.
Według globalnych danych IDC Huawei awansował na drugą pozycję na świecie na rynku smartfonów z udziałem na poziomie 15,8%. „Znaleźliśmy się przed Apple w II kwartale. W Polsce nasz wynik jest jeszcze lepszy. Mieliśmy premierę serii P20 w marcu i modele tej serii (oraz Mate 10) napędzają naszą sprzedaż w Polsce” – wskazuje Zhang.
Jenocześnie liczy on, że nowe produkty, które niebawem Huaweizaprezentuje, znów „zachwycą polskich konsumentów”. Kolejną serią urządzeń mobilnych, która ma umacniać potencjał rynkowy koncernu jest Huawei Nova.
Huawei Consumer Business Group (CBG) ogłosił wyniki biznesowe za pierwsze półrocze 2018 roku. Firma zanotowała solidny wzrost, dostarczając na ogólnoświatowy rynek ponad 95 mln sztuk smartfonów.
„Ostatnie sześć miesięcy było dla Huawei CBG niesamowite, odnotowaliśmy silny wzrost naszego biznesu na wszystkich rynkach i we wszystkich liniach produktowych. Sukces zawdzięczamy naszemu zaangażowaniu w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań oraz, co najważniejsze, naszym klientom. Chcemy koncentrować się na oferowaniu klientom najlepszych na rynku produktów oraz rozwijać zastosowanie sztucznej inteligencji w urządzeniach, usługi w chmurze i ekosystem Huawei – powiedział Richard Yu, Dyrektor Generalny Huawei Consumer Business Group.
Na doskonały wynik firmy wpływ miał sukces flagowych serii smartfonów: P20 (ponad 9 milionów sztuk dostarczonych na światowy rynek) oraz Mate 10 (ponad 10 milionów sztuk dostarczonych na światowy rynek), a także popyt na smartfony z serii Nova. Globalna liczba użytkowników smartfonów Nova przekroczyła 50 milionów, a liczba smartfonów dostarczonych na rynek światowy wzrosła o 60% w ujęciu rok do roku.