Grupa Empik rozwija jedną z największych baz danych o zachowaniach klientów we wszystkich swoich kanałach, zarówno online i offline. Dzięki inwestycji w rozwój własnych algorytmów oraz zaawansowaną analitykę danych oraz współpracy z Synerise, firma zrealizowała w ciągu roku już miliard spersonalizowanych kampanii marketingowych.

Empik od lat konsekwentnie inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne i rozwija jedno z najbardziej zaawansowanych zapleczy analitycznych, żeby budować nowoczesne doświadczenia zakupowe swoich klientów. To także jedna z niewielu platform na rynku, które stawiają na tak mocną integrację kanałów sprzedaży. Wśród wdrożonych w ostatnim czasie rozwiązań znalazły się wypracowane przez wewnętrzny zespół data science m.in. algorytmy optymalizujące asortyment w salonach z wykorzystaniem predykcji popytu i segmentacji sklepów na podstawie geolokalizowanych preferencji zakupowych klientów, narzędzia wspierające decyzje o lokalizacji nowych salonów oraz modele prognostyczne wykorzystywane w ramach zarządzania przestrzenią magazynową i usprawnień w łańcuchu dostaw. Dzięki tym działaniom Empik nie tylko usprawnił operacyjne procesy, ale również zwiększył efektywność zarządzania ofertą i dostępnością produktów w różnych kanałach sprzedaży.

Sztuczna inteligencja oraz zaawansowana analiza informacji o klientach Empiku daje nam głębokie zrozumienie zachowań konsumenckich, a dzięki temu również pozwala na precyzyjne dopasowanie ofert. To co nasi klienci widzą w aplikacji czy na stronie internetowej jest dopasowane do ich preferencji i zainteresowań. Również to jakie książki znajdują się na półkach w lokalnym salonie Empiku jest wynikiem analizy preferencji przez sztuczną inteligencję oraz wczesnego identyfikowania trendów. Dzięki połączeniu naszych kompetencji i dostępnych na rynku technologii mamy możliwość jeszcze skuteczniej dopasowywać ofertę i dbać o indywidualne doświadczenia zakupowe każdego klienta – komentuje Ewa Szmidt, prezeska Grupy Empik.

Jednym z partnerów technologicznych Empiku w zakresie integracji i przetwarzania danych jest polska firma technologiczna Synerise. Spółka wdrożyła kompleksowy system analizujący zachowania użytkowników w czasie rzeczywistym – zarówno online, jak i w salonach stacjonarnych. Pozwoliło to firmie na jeszcze dokładniejszą segmentację ponad 11 milionów klientów i dostarczanie im spójnych, spersonalizowanych doświadczeń zakupowych od kampanii marketingowych, przez rekomendacje produktowe, po oferty dopasowane do indywidualnych potrzeb i preferencji.

Partnerstwo z Empikiem to dla nas coś znacznie więcej niż wspólny projekt – to strategiczna synergia dwóch ambitnych, polskich marek, które mają odwagę kwestionować status quo. To relacja oparta na wzajemnym stymulowaniu się do innowacji, intelektualnych wyzwaniach i wspólnym przesuwaniu granic tego, co możliwe w nowoczesnym handlu. Dzięki połączeniu danych, głębokiej ekspertyzy i odwagi decyzyjnej tworzymy rozwiązania, które realnie przekształcają doświadczenia klientów. Wzajemnie podnosząc poprzeczkę i wzmacniając pozycję Empiku jako niekwestionowanego lidera rynku, razem dowodzimy, że Polska może być źródłem przełomowych technologii na światowym poziomie – dodaje Jarosław Królewski, CEO Synerise.

Kluczowe dla Empiku w zakresie współpracy z Synerise było wykorzystanie potencjału silników rekomendacyjnych do pełnej personalizacji oferty zarówno na stronie Empik.com, jak i w aplikacji mobilnej. Rekomendacje uwzględniają preferencje użytkowników – takie jak ulubione gatunki i autorzy, oczekiwane premiery, poziom cenowy czy preferowana lokalizacja zakupów – co znacząco zwiększa trafność podpowiedzi i komfort zakupów. W sytuacji, gdy produkt jest niedostępny online, system automatycznie weryfikuje jego dostępność w pobliskim salonie, bazując na historii zakupów klienta i najczęściej wybieranych punktach odbioru.

W 2024 roku Empik zrealizował ponad 1 miliard spersonalizowanych kampanii direct marketingowych, z czego 170 milionów miało charakter automatyczny i opierały się na danych w czasie rzeczywistym. Z biznesowego punktu widzenia, kampanie te wykazują pięciokrotnie wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do standardowych kampanii. Dodatkowo, w ramach ścieżek klienckich na empik.com oraz w aplikacji Empik działało ponad 600 scenariuszy, modułów lub banerów personalizowanych, które wygenerowały około 430 milionów wyświetleń. W ślad za tymi działaniami Empik odnotował kilkuprocentowy wzrost konwersji online i zwiększenie efektywności operacyjnej w sieci stacjonarnej, oraz rekordowy poziom satysfakcji klientów (według ostatniego badania NPS z października 2025 r., Empik.com – 82 pkt., sieć salonów – 86 pkt).

Dzięki synergii własnych kompetencji i partnerstwa z Synerise, Empik nie tylko umacnia swoją pozycję na rynku sprzedaży omnichannel w Polsce, ale również buduje fundament pod dalszy rozwój technologiczny – w tym marketplace’u, programów lojalnościowych i rozwiązań predykcyjnych opartych o AI. Firma potwierdza tym samym, że polskie przedsiębiorstwa i tworzone przez nie technologie mogą wyznaczać standardy w globalnym handlu detalicznym.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze