Rynek subskrypcyjny urośnie do 2030 r. o 67 proc.

Z 722 miliardów dolarów w 2025 r. do 1,2 biliona dolarów w 2030 roku. Tyle ma wzrosnąć na świecie wartość ekonomii subskrypcji według przewidywań brytyjskiej firmy analitycznej Juniper Research. Oznacza to blisko 70 proc. wzrost. Za 1/3 wydatków na subskrypcje do tego czasu będą odpowiadały cyfrowe usługi wideo. Eksperci radzą, w jaki sposób firmy z branży mogą sobie radzić ze wskaźnikiem churn.

Badanie Juniper Research jako wiodącą kategorię całego rynku subskrypcyjnego na świecie określiło cyfrowe usługi wideo. Do 2030 roku będą one odpowiadały dokładnie za 33 proc. globalnych wydatków na wszystkie subskrypcje. Co ciekawe, subskrypcje w zakresie mobilności, rozumiane jako usługi Mobility-as-a-Service, będą najszybciej rozwijającym się segmentem branży. W latach 2025-2030 zaliczą ponad 540 proc. wzrost.

Łączenie subskrypcji i elastyczne zarządzanie kluczowe dla zmniejszenia poziomu rezygnacji

Nick Maynard, wiceprezes ds. badań rynku fintech w Juniper Research, zidentyfikował największe zagrożenie dla rozwoju całej gospodarki subskrypcyjnej. Jego zdaniem jest to znużenie niekończącą się liczbą nowych subskrypcji.

Jednocześnie wskazał też rady dla firm, jak temu przeciwdziałać. Według Maynarda dostawcy muszą oferować „wyjątkową wartość”, żeby utrzymać wzrost. Poleganie wyłącznie na modelach hybrydowych, które łączą reklamy z opłatami subskrypcyjnymi, jednocześnie podnosząc ceny, jego zdaniem nie są rozwiązaniem długoterminowym i grożą zrażeniem już zmęczonych klientów.

Badanie wskazało łączenie subskrypcji i elastyczne zarządzanie subskrypcjami jako kluczowe dla zmniejszenia liczby rezygnacji (tzw. churn).

Łączenie różnych subskrypcji w pakiety pozwala użytkownikom podejmować jeszcze bardziej świadome decyzje. Jesteśmy pewni, że elastyczne zarządzanie subskrypcjami daje użytkownikom więcej możliwości. Przekłada się to ostatecznie na utrzymanie lub wzrost zadowolenia użytkowników, zmniejszając jednocześnie poziom rezygnacji z usług – tłumaczy Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.

Podobnego zdania jest Nick Maynard z Juniper Research. Według niego dostawcy subskrypcji powinni przyjrzeć się możliwościom łączenia i elastycznego zarządzania usługami. Ułatwi to użytkownikom obsługę oraz poprawi customer experience. W przeciwnym razie stracą oni kontrolę nad zarządzaniem subskrypcjami.

epoint
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze