Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 20-24 października.

CD Projekt: BM mBanku oczekuje, że CD Projekt zaprezentuje za III kwartał br. najlepszy wynik kwartalny od 2023 r., podał broker w raporcie datowanym na 17 października. DLC (dodatek stanowiący rozszerzenie gry) do gry „Wiedźmin 3”, jeśli rzeczywiście zostanie wydany, niewątpliwie podsyci atmosferę oczekiwania, ocenił broker.
Drago entertainment: Fram Fundacja Rodzinna rozpoczęła proces sprzedaży posiadanych akcji Drago entertainment w ramach budowy księgi popytu, podała spółka. Celem jest sprzedaż do 156 748 zdematerializowanych akcji zwykłych na okaziciela spółki, stanowiących łącznie do ok. 14,44% kapitału zakładowego oraz ogólnej liczby głosów w spółce. Planowany termin zakończenia oferty to 30 października 2025 r.
PCF Group: Data premiery gry „Tracked: Shoot to Survive” (wcześniej funkcjonującej pod nazwą kodową „Bison”) w wersjach przeznaczonych na platformy sprzętowe Meta Quest 3 i Meta Quest 3S została wyznaczona na 13 listopada br., podało PCF Group.
Bloober Team: Udostępni w najbliższym czasie wersję demo gry „Cronos: The New Dawn”, wynika z informacji ISBnews. „Wersja demonstracyjna ma być ukłonem w stronę niezdecydowanych graczy, którzy chcą zapoznać się z najnowszą produkcją krakowskiego studia” – poinformowało źródło ISBnews.
Huuuge: W ramach zaproszenia do sprzedaży akcji Huuuge zostało złożonych ogółem 226 ofert na łączną liczbę 25 959 849 akcji, podała spółka. Średnia stopa redukcji złożonych ofert sprzedaży wyniosła 57,04%. W rezultacie spółka nabędzie 15 237 864 akcji po cenie brutto 7,8751 USD. Przewidywana data nabycia i przeniesienia własności akcji na spółkę to 21 października 2025 r.
VR Factory Games: W wyniku przeprowadzonych testów na utratę wartości wybranych wartości niematerialnych i prawnych, w kontekście prowadzonych analiz dotyczących dalszych kierunków rozwoju spółki, podjęło decyzję o dokonaniu odpisów aktualizujących w wysokości 11,49 mln zł, podała spółka. Odpisy zostaną ujęte w księgach rachunkowych spółki ze skutkiem na 31 lipca 2025 r., wpływając na obniżenie wyniku finansowego za III kw. 2025 r. łącznie o 11,49 mln zł, a w konsekwencji na obniżenie sumy bilansowej spółki na 30 września 2025 r., podano.
Play of Battle: Podsumowuje debiut demo gry „Systemic War”, które opublikowano 13 października br. w ramach Steam Next Fest. Podczas festiwalu grę pobrano łącznie 81 290 razy, a w szczytowym momencie grało w nią jednocześnie 2223 graczy. Produkcja znalazła się na 23. miejscu na liście Steam najchętniej ogrywanych dem, spośród ponad 2900 tytułów biorących udział w festiwalu. Liczba obserwujących (followers) osiągnęła 13 202, a wishlist netto 86 916. Zaraz za Polakami grę najchętniej dodają do swojej listy życzeń Amerykanie, Brytyjczycy, Niemcy i Chińczycy. Te wyniki pokazują globalne zainteresowanie polskim tytułem i niecodziennym podejściem do gier strategicznych, podkreśliła spółka.
CD Projekt: Jest pierwszą spółką z branży gamingowej na świecie, która w lutym 2024 r. otrzymała unijny certyfikat środowiskowy EMAS (ang. EcoManagement and Audit Scheme). We wrześniu 2025 r. spółka z sukcesem przeszła coroczny audyt weryfikacyjny, który potwierdził spełnienie wszystkich wymagań rozporządzenia EMAS.
Kool2Play: Podjął decyzję o ustaleniu daty premiery gry „Friendship Dungeon: Party Puzzler” na 8 grudnia 2025 roku. Premiera innego tytułu z portfolio spółki – „Ripperdoc Simulator” – została ustalona na 21 listopada 2025 roku. Oba tytuły stanowią ważne elementy realizacji całego planu wydawniczego Kool2Play na 2025 r.
Games Operators: Podpisał aneks do umowy dystrybucyjnej z Epic Games, Inc. z siedzibą w Cary, North Carolina, USA. Na mocy aneksu Epic udostępni grę „Rustler” w wersji na PC w promocyjnej cenie 0 USD przez okres wynoszący 1 tydzień i 1 dzień. Spółce będzie przysługiwać z tego tytułu łączne wynagrodzenie w wysokości 125 000 USD.

Dark Point Games: Premiera gry „Achilles: Survivor” na konsolę Nintendo Switch została ustalona na 29 października br. w Europie, Australii, Ameryce Północnej i Ameryce Południowej oraz na 30 października br. w Korei i Japonii. Cena gry została ustalona na poziomie 6,99 USD, 5,94 euro i 25,49 zł.
Techland: „Dying Light: The Beast” w najbliższych tygodniach zostanie wzbogacony o nową zawartość i funkcje.
GameHunters: „Gunsmith Simulator” został udostępniony na konsolach PlayStation 5.
PlayWay: „Junkyard Simulator” pojawi się na konsolach 24 października. Udostępniony został „House Builder 2”.
CD Projekt: DM BOŚ oczekuje nowych działań marketingowych w grudniu, które powinny wesprzeć kurs akcji spółki, podano w Polish Equities Monthly.
CD Projekt: Na stronie GameJobs.co pojawiła się oferta pracy studia na stanowisko głównego scenarzysty. Ogłoszenie wskazuje, że chodzi o zupełnie nowy projekt osadzony w świecie Wiedźmina, twierdzi ITharware.
Gaming: Najnowszy raport Grupy LEGO, w ramach którego przebadano ponad 17 000 rodziców z 17 krajów, w tym z Polski, wskazuje, że rodzice coraz częściej łączą zabawę fizyczną z cyfrową. 95% ankietowanych uważa, że dzieci czerpią korzyści z połączenia zabawy analogowej i cyfrowej, a ponad trzy czwarte (76%) przyznaje, że łączy te formy, co pokazuje, że gry stały się naturalną częścią czasu rodzinnego.
The Dust: Pomimo wstępnego zainteresowania Hyperbook Investments nie objął akcji spółki. Akcje zostały objęte przez inne podmioty w maksymalnej uchwalonej liczbie 1 mln sztuk.
3R Games: Wstępne wyniki finansowe za I-III kwartał 2025 roku: przychody ze sprzedaży 5023 tys. zł (wzrost o 145% r/r), zysk netto 1806 tys. zł (wzrost o 1431% r/r), zysk netto (znormalizowany) 1806 tys. zł (wzrost o 391% r/r).
11bit studios: Gra „The Alters” została nominowana do PC Game of the Year, a Alex Jordan do Best Lead Performer na tegorocznej edycji Golden Joystick Awards.
Baked Games: „Rok 2026 będzie dla nas rokiem premierowym – planujemy wówczas wydanie obu dużych tytułów [’Alaska Gold Fever’, 'Prison Survival’], a równolegle zaprezentujemy kilka mniejszych produkcji w formie playtestów. Jednocześnie poszerzamy naszą działalność o samodzielne wydawanie gier na konsole – PlayStation, Xbox oraz Nintendo. Najlepsze dla Baked Games wciąż jest przed nami. Wchodzimy w etap, w którym te nakłady zaczynają przynosić realne efekty. Mamy jasno określoną strategię, doświadczony zespół i realne plany, które w najbliższych miesiącach przełożą się na konkretne wyniki” – powiedział prezes Przemysław Bieniek podczas czatu Strefy Inwestorów.

Gaming: HP Inc Polska zaprezentowało nową edycję raportu „Różne twarze polskiego gracza 2025. Enter the Game, Enter the Business”, opracowanego przez SW Research. Ponad połowa polskich gamerów wykorzystuje kompetencje zdobyte w grach wideo do rozwiązywania problemów zawodowych. 83% badanych deklaruje rozwój strategicznego myślenia, 76% kreatywności i krytycznego podejścia, a 75% umiejętności adaptacji do nowych technologii i dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. Zdecydowana większość myśli też, że kompetencje zdobywane w grach wideo będą coraz bardziej doceniane przez pracodawców (jedynie 5% ankietowanych nie zgadza się z tym założeniem). Raport analizuje także stosunek graczy ze środowiska biznesowego do AI. Dwie trzecie badanych graczy ze środowiska biznesowego deklaruje regularnie wykorzystywanie sztucznej inteligencji, a 62% uważa, że gracze mają przewagę w pracy z narzędziami AI (ChatGPT, Copilot, Midjourney).

Gaming: Według raportu gamingowego „Różne twarze polskiego gracza 2025. Enter the Game, Enter the Business”, opracowanego przez SW Research, przy wyborze sprzętu zarówno do pracy, jak i do grania najważniejsze są wydajność i cena, wysoko znajdują się również bezpieczeństwo i prywatność. Kolejne kryteria to mobilność i głośność pracy, najmniejsze znaczenie ma natomiast design. Mniej niż połowa graczy (38%) całkowicie rozdziela urządzenia do pracy i do grania, 40% korzysta najczęściej z tego samego sprzętu, a 25% używa ich zamiennie w zależności od sytuacji. Także akcesoria dzielą społeczność – 46% posiada oddzielne zestawy do pracy i grania, 38% używa tych samych, a 15% nie uważa tego aspektu za istotny przy wyborze.
Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji
(ISBnews/ISBtech)





























































